2 Mart 2013 Cumartesi

Volvo Gençleşiyor: V40






  Bugün size bahsedeceğim araç Volvo'nun yeni yakışıklısı V40. Daha önceden Volvo kullanan veya Volvo modelleri kullananları uyarayım. Bu V40 o eski bildiğiniz, S40'ın station versiyonu değil. V40 artık hatchback ve s40 ile  alakası yok. V40 ismi 2 nesil boyunca C-sınıfı station model için kullanıldıktan sonra artık premium kompakt hatchback modeline verildi. Bence biraz saçma oldu, karışıklıklara yol açacak ama hayırlısı olsun diyelim. Volvo için bir ilk olan bu 5 kapılı hatchback BMW 1 serisi ve yeni Mercedes A serisi ile hemen hemen aynı zamanda piyasaya sürüldü. Audi A3'ünde piyasaya çıkmasıyla bu sınıfta alacağınız bir arabayı seçmek hayli zorlaştı. Testimize geçersek eğer aracımız 1.6 dizel, manuel şanzımanlı model.






Volvo V40 eskiden S40 modelinin station veriyonu olarak piyasadaydı.















   Tasarımı Volvo modellerinini içerisinde bence en iyisi. Klasik Volvo tasarım anlayışından kopmadan yapabilecekleri en etkileyici tasarımı yapmışlar kesinlikle. Özellikle arka tasarım detayları ve stoplar bu dediğime tamamen uyuyor. Aynı şekilde klasik Volvo omuz çizgisi denen tasarım şekli de korunmuş. Şu ana kadar kime sorduysam aracın tasarımını çok beğendi. Yan tasarımdan baktığınızda uzunluk ve arka tarafın dah geeniş olması sebebiyle bir station araç havası vermiyor değil. İç tasarım ise özellikle dik ön konsol sayesinde çok sportif. Ama Volvo'nun klasik sadeliği elden bırakılmamış. Aynı şekilde bir Volvo klasiği olan 'Yüzen Konsol' ( Ön kolsolun orta kısmının arkasında boşluk olmasına verilen ad. ) bu araçta da mevcut. Spor koltuklarla da birleşince iç tasarımda sade ve sportif bir hava oluşuyor. Ayrıca crossovera yakın bir tasarım isteyenler için Cross Country, spor bir şekli olsun diyenler için de R-Desing paketleri mevcut.

 





























   Performans konusuna geldiğimizde Volvo abi ne performansı dediğinizi duyar gibiyim. Aslında Volvo sakin ve güvenli bilinse de oldukça iyi performans modelleri de yapmış fakat bu modeller çok fazla bilinmemekte bu modeller.( Volvo s40 t4 I bu konudaki efsane bir araçtır. ) Ayrıca ülkemizde ne yazık ki olamsa da yurt dışında nasıl Mercedes AMG, BMW M varsa Volvo içinde Polestar firması var ve birçok modele sportif etkiler katıyorlar. V40 a geldiğimizde eğer birinci önceliğiniz performans ise T4 modeline ( 1.6 lt 180 beygir ) yönlenmeniz tavsiye ediyorum. Ancak aradığınız hafif bir performans tadı ise o zaman 1.6 dizel size kesinlikle yetecektir. 1.6 dizel motor 115 beygir ve 240 Nm tork üreterek C sınıfı bir hatchback için yeterli performansı sağlıyor. Ara hızlanmalar da da yeterince atik. Ancak 0-100 km hızlanması 11.9 sn ve emin olun size de buna yakın hissettiriyor. Ara hızlanmalarda ise biraz nazlanabiliyor. Aslında araç performans olarak sınıf standartında. Size daha fazlansını sunmuyor. Genel olarak Volvo'lardaki o sportif sürüşü istemeyen hava bunda yok. Ancak premium rakiplerine göre kıyasladığımızda konu performans olunca biraz 'tuzu' eksik diyebilirsiniz. Direksiyon tepkileri ise çok net. Yol tutuşu gayet iyi ancak daha çok güvenli sürüşe odaklanmış hafif bir sportif tat var, ötesi yok.







   Konfor bir Volvo geleneği. Volvo genellikle araçlarını konfor ve güvenlik odaklı tasarlıyor. Bu araç biraz daha genç alıcılara yönelik olduğundan sportif tatlara sahip olsa da geleneklerinden kopmamış.Süspansiyonlar hafif sert olsa da darbe emişleri başarılı. Hatta bence bir premium hatchback için tam kararında bir ayar olmuş. Süspansiyonlar çok sessiz çalışıyor, belirtmeden geçemeyeceğim. Koltuklar da kesinlikle çok rahat. Hem spor şekliyle sizi tamamen sarıyor ama yumuşaklığıyla konforu elden bırakmıyor. Çok başarılılar. Dirsekliklerin konumları başarılı. Özellikle arka dirseklik tam olması gereken yükseklikte ayarlanmış. Yol sesi ve rüzgar sesi yok gibi. Özellikle şehir içinde camları kapattığınız anda tamamen farklı bir dünyadasınız. Motor sesi de çok başarılı bir şekilde izole edilmiş. Rahatsız edici bir dizel sesinden çok standart bir benzinliye yakın bir sesi var, baya bir ilgimi çekti. İç hacim ise fazlasıyla geniş ve ferah.





City Safety sistemi acil durumlarda sizin yerinize fren yapabiliyor.



   Kullanım kolaylığı konusunda sınıfının bir numarası olmaya aday. İniş binişler çok rahat. Ayrıca bir MPV araç kadar çok sayıda saklama alanına sahipsiniz. Sayamadım çünkü bir yerden sonra yoruldum. Her yerden saklama gözü çıkıyor. Örnek vermek gerekirse arka 2 koltuğun arasında bir ip var. Onu çektiğinizde ortaya bardaklık çıkıyor. Aynı şekilde ilk defa bir hatchback arabada gördüğüm arka koltuklarda minderler ile kapılar arasında olan küçük gözler de çok pratik. Araç ailelerin rahatlıkla kullanacağı şekilde ayarlanmış. Yol bilgisayarı kullanımı ise biraz garip. Bilgisayarı tuş ile seçiyorsunuz ancak menüler arasında gidip gelirken sinyal kolu üzerindeki bir yuvarlağı çeviriyorsunuz ve tek kolla bunu yapmaya çalışırken istemeden bolca selektör yakarak önünüzdekileri kızdırabilirsiniz. Müzik sistemi ve klima ise bir Volvo klasiği, sade ve kullanışlı. Göstergelere geldiğimizde ise bir ilk ile karşılaşıyoruz. Göstergeler günümüz modasına uygun şekilde bir TFT ekrandan yansıyor. Ancak burada ilginç olan sizin gösterge şeklini değiştirebilmeniz. 3 moda sahip gösterge ekranı seçimize göre tamamen değişiyor. Aynı şekilde ekranın ışık ve kontrast ayarınıda değiştirebiliyorsunuz. Trafik tabelalarını denetleyen sistem de gördüğü tabelaları ekrana yansıtıyor. Debriyajı ise tüy gibi hafif. Ancak kavramasını ilk zamanlarda fark etmek zor oluyor, alışkanlık istiyor. Ancak bu durumu düzelten ilginç bir özelliği var. V40'da standart olan start-stop sistemi yanlışlıkla stop ettiğiniz zaman hiçbirşey olmamış gibi aracı yeniden çalıştıyor. Bu özellik acemilerin çok hoşuna gidecek. :D.Oturma pozisyonu gerçekten iyi ve araca hakim. Arka koltuklarda diz mesafesi bir hatchback araçtan beklenenin üstünde. Ancak arka koltukların ortası çok dar ve bu yüzden araçta 5 kişi rahat edemeyebilir. Bagaj hacmi ise 335 lt ile sınıf standartlarında. Bagajın zemini ise 2 katlı ve kullanışlılığı arttıran bir sisteme sahip. Araçta opsiyonel olarak alınabilen şerit takip asistanından, adaptif hız sabitleyiciye, park asistanından City Safe otomatik şehiriçi fren sistemine kadar o kadar fazla sürücüye yardımcı sistem var ki bazen araba kendi kendine gidiyor da sadece ayıp olmasın diye direksiyonda oturduğumu düşünüyordum kullanırken.





             V40'ın değiştirilebilen gösterge modları


Volvo yayaların güvenliğini de düşünüyor.
   Güvenlik kelimesinin sözlükte eş anlamı Volvo diye geçiyor artık. Bu geleneği V40 ile sürdürmüşler. V40 Euroncap'den rekor sayılacak bir puanla 5 yıldız aldı. Araçta bulunan yaya algılama sistemi sayesinde 80 cm'den büyük olan yayalar algılanıyor ve sürücü uyarılıyor. Uyarıyı dikkate almazsanız sizin yerinize fren yapıyor. Ama yetmiyor bunca önleme rağmen yayaya çarparsanız kaputun altında dünyada bir ilk olan yaya hava yastığı sayesinde yayaların kafasının kaputa çarpması önleniyor. İç hava yastıklarını da düşündüğümüzde kaza anında araba neredeyse çift kişilik bir yatağa dönüşüyor :D. Ayrıca S60 modelinde de gördüğümüz City Safety sisteminin 2. nesli bu araçta standart. Bu yeni sistem sayesinde şehiriçi hızlarında önünüzdeki araç fren yaptığında araç önce sizi sesli ve direksiyon titreşimi ile uyarıyor. Uyarıları dikkate almazsanız da sizin yerinize sert bir fren yapıyor. Ayrıca güncellemeler sayesinde sistem 50km/s hıza kadar devrede kalıyor. Yani bu araçlar şehiriçinde kaza yapmanız baya zor :D. Şerit takip asistanı da bu araça alabileceğinz bir ek donanımç Ayrıca genelde hatchback araçlarda pek
rastlamadığımız yatma denge kontrolü de bu araçta standart ve
 bu sayede virajlara güvenle girebiliyorsunuz.



Anket ile seçilen panaromik cam tavan.
   Donanım konusunda V40 çok cömert. Genel olarak donanım seviyeleri yok, isteğiniz donanımı da tek başına alamıyorsunuz. Onun yerine paket sistemi mevcut. Bussines paketden tutun Family paketine, Scurty paketten sportif R-desing paketine kadar donanımınızı zenginleştirmeniz mümkün. Paketlerin özelliğine göre bir sürü ek donanımlar alabiliyorsunuz. Ancak bazen sadece 1 donanım için bütün paketi almak özellikle fiyat konusunda canınızı sıkabilir. İlgimi çekenler arasında şerit takip asistanı, trafik işareti bilgilendirme sistemi, uzun far asistanı ve ısıtmalı arka koltuklar gibi bu sınıfada bulunamayan donanımlar var. Ayrıca kesinlikle tavsiye edeceğim panaromik cam tavan enfes. İsveç'te yapılan bir anket sonucuna göre açılır cam tavan yerine tamamiyle camdan olan ancak açılmayan tavan tercih edilmiş. Bence çok da güzel olmuş çünkü aracın tavanı boydan boya cam. Diğer birçok modeldeki gibi aradan geçen bir direk de yok, kesinlikle piyasadaki en iyi ve cool tavan bu.



   Kalite Volvo'nun önem verdiği bir başka gelenek. Araçlarda en ufak işçilik hatası bile yok. Preium kompakt sınıf için bile üst düzey kalan bir malzeme kalitesi var. Koltukların derisi enfes. Kalite her alanda hissediliyor. Standart müzik sistemi bile çok kaliteli ki daha 2 farklı seçenek de mevcut. Ekran çözünürlüğü başarılı. Klima İsveç markasından bekleneceği üzere mükemmel çalışıyor ve sessiz. Konu kalite olduğunda bu araca kompakt hacthback demek haksızlık olur diyebiliriz.



   Eğlence faktörü bu araçta kesinlikle üst seviyede. Kaliteli ses sistemi ile birlikte dünyadan tamamen koparak konforlu bir yolculuk mümkünken aynı zamanda 'hafif' de olsa sportif tatlar alabileceğiniz eğlenceli sürüşler yapabilirsiniz. Özellikle ek güvenlik donanımları sayesinde sizi saran sportif koltuklarda güvenle virajlara dalabilmek bence gayet eğlenceliydi. Eminim 180 beygirlik T4 versiyonu bu konuda çok daha iyidir. Ayrıca cam tavan olduğu zaman yağmurlu havalrad yolculuk yapmak ayrı bir keyif. Yollarda geçerken herkesin aracınıza hayran hayran bakması da ayrı bir hava katıyor.

Yaya takip sistemi şehir içindeki küçük dikkatsizlikler sebebiyle oluşabilecek kötü olayları engelliyor.



   Sorunsuzluk konusunda Volvo japon markaları aratmıyor. 'Yağını suyunu koy bin git' cinsinden otomobiller üreten Volvo bu araca 3 yıl/100.000 km garanti veriyor. Araç yeni olduğu için herhangi bir kronik sorun kayırlarda yok ancak genel olarak araştırdığımızda son yıllarda üretilen volvoların hiçbirinde bir kronik sorun yok.



   Maliyet konusu premium hatchbacklerin en zayıf noktası. Genel olarak fiyatlar 70.000 TL civarında başlayan bu sınıfta Volvo V40 69.000 TL ile başlayarak geleneği bozmuyor. Dizel modeller ise 71.000 TL'den başlıyor. Bütün güvenlik donanımlarını ve bahsettiğim cam tavanı isterseniz fiyat 90.000 TL ye yaklaşıyor. 'Ne varsa doldur kardeşim donat arabayı' demek ise fiyatı 98.000 TL dolaylarına çekiyor. Bir hatchback için uçuk bir fiyat ancak bunalra standart bir Megane Hatchback veya Golf gibi bakmamak lazım. V40, Golf sınıfında gibi dursa da aslında kalitesi ve hissi ile D-sınıfında yani Passat ve rakiplerine bir hatchback alternatif olarak göz kırpıyor demek abartı sayılmaz. Servis ücretleri de fiyattan anlaşılabileceği gibi yüksek; 500TL civarından başlıyor ve km ilerledikçe katlanarak artıyor. Yakıt tüketimi ise mükemmel derecede. Tutumlu dizel motor ve Start-Stop sistemi sayesinde fabrika verisine göre şehir içinde 4 litre yakıyor. Ben hafif bir trafikte ve daha 1.000 km'lik rodajını tamamlamamış 1 haftalık araç ile 6.9 litrelik bir ortalam yakaladım ancak bu sizi korkutmasın. Rodaj sonrası tüketim biraz da dikkatli kullanım ile 5 litre civarına düşecektir. 4 litre ise biraz zor ancak olmayacak gibi değil.





   Bu arabayı kimler alır? Farklı bir araba isteyenler, lüks fakat küçük bir araba kullanmak isteyen bayanlar, genç ancak güvenlik ve konfora daha çok önem verenler, tasarıma önem veren genç bayanlar, lüks ve rahat bir araba isteyen ancak büyük sedanlardan bunalanlar ve gelir seviyesi yüksek çekirdek aileler tercih edebilir. Ayrıca Volvo meraklısı olan orta yaşlı kesim de bu aracı bir gençlik aşısı olarak düşünebilir :D. Ayrıca hafif bir SUV etkisi isteyen ancak çok yüksek ve büyük bir araç istemeyenler de Juke gibi modeller tercih etmek yerine daha lüks ve kaliteli olan V40'ın 5cm yükseltilmiş ve çekiş kontrol sistemi eklenmiş Cross Country seçeneğini de düşünebilirler. Ayrıca şuan sadece manuel seçeneği nedeniyle özellikle bayanları üzerken, önümüzdeki 6 ay içinde otomatik şanzıman seçeneğinin gelmesiyle satışlarının artacağını tahmin ediyorum. Otomatik şanzımanın gelmesiyle özellikle İstanbul trafiğinde rahat, güevnli ve tutumlu bir araç isteyenler bu otomobile de yöneleceklerdir.



Volvo V40 Cross-Country
Cross Country arka tasarım
   Ben bu arabayı alır mıyım? Eğer bu fiyatı karşılayabileceksem kesinlikle. Aracın fiyatı çok yüksek olsa da kuruşu kuruşuna hak ediyor. Özellikle 90.000 TL'lere ulaşan versiyonda bulunan güvenlik donanımları gerçekten çok rahat hissettiriyor. Ayrıca önem verdiği iç kalite de bu araçta fazlasıyla mevcut. Ayrıca değiştirilebilen gösterge gibi bir sürü teknolojik özellikleri de mevcut. Tasarımı da çok şık hele de bir R-Desing paketi varsa kesinlikle çok özel hissettiriyor. Ayrıca bunca özelliklerinin yanında çok da tutumlu olan motoru bir araçtan başka ne istenebilir ki dedirtiyor.


R-Design
V40'ın R-Design paketi
R-Design paketiyle kesinlikle daha şık duruyor.


( Makinam yanımda değildi ve telefon kameramda sorun vardı o yüzden kendim fotoğraf çekemedim. Özür dilerim)

  

2 yorum :

  1. Güzel araç güzel yorum, fiyatlar sanki 10000 tl fazla gibi, kasım aralık ayını bekliyorum, fiyatları indirmeden çok fazla satılmaz diye düşünüyorum, 10-15 bin arasında indirim olsa peynir ekmek gibi satılır düşüncesindeyim, volvo gerçekten konforlu güvenli şık arabalar yapıyor.. volvo al aşağıya fiyarları diyorum :)))

    YanıtlaSil
  2. v 40 cross u yeni aldım süper araba diğer arabalarla kıyaslanamaz

    YanıtlaSil