29 Mart 2013 Cuma

Çirkin Kral: Yeni Toyota Auris







   Bugün size bahsedeceğim araba Yeni Auris. Özellikle yaptıkları reklam kampanyaları ile birçok kişi aracı en azından görmüştür. Ancak bugün Auris'in detaylarından bahsedeceğiz. İlk olarak 2007 yılında piyasaya çıkan ve uzun yıllar üretilen Corolla Hatchback modeli yerine geçen Auris'in şuan piyasadaki yeni modeli geçtiğimiz ay satışa sunuldu. Özellikle farklı tasarımı ile eleştiri toplayan ve birçok kişinin '' bu araç çok çirkin, fazla satmaz'' önyargısını daha piyasaya çıktığı ilk ay olan Şubat ayında satışlarda sınıf lideri (1.037 adet) olarak yıktı. Özellikle bu ikilem sebebiyle çok fazla merak ettim ve hemen ne varmış ya bu kadar diyerek test ettim. İsterseniz hemen testimize geçelim ve neden bu kadar çok sattığına yakından bakalım. Test aracımız Active donanım paketli 1.4 D-4D dizel motora ve manuel şanzımana sahip.




   Tasarım bence Auris'in en ağır eleştirilebilecek yönlerinden biri. Biraz uçlarda bir tasarım olduğu için özellikle gözler alışana kadar çok fazla tepki çekeceği kesin. Tasarım zevklere özel bir konudur o yüzden çok fazla eleştiremem ancak ben tasarımı pek beğenmedim. Arka tasarım çok spor dursa da ön tasarıma pek alışamadım. Keşke biraz daha heyecan uyandıracak bir tasarımı olsaydı.  Tasarımın beğenilmesi tabiki zevklere bağlı ama yine de kesin bir gerçek var o da mükemmel bir aerodinamik* yapıya sahip olduğu. Araç özellikle detaylı incelediğinizde tamamen aerodinamik özelliklere yönelik tasarlanmış. Hatta bu yönüyle tasarımda tasarımcılardan çok aerodinami mühendislerinin etkisi var diyebiliriz. (Sürtünme katsayısı: 0.27). İç tasarım ise bence çok şık olmuş. Dik ve sportif bir tasarıma sahip araç spor bir otomobil gibi hissettiriyor. Ayrıca Toyota Touch ekranı da aracın içine hoş bir hava katmış.

 















   Performans konusu ise zaten iyi olan önceki Auris'e göre çok daha iyi bir seviyeye getirilmiş. Aslında motorlar bir önceki Auris'le hemen hemen aynı değerlere sahip ancak otomobil yaklaşık 50 kg civarında daha hafif (1150 kg) ve bu hafiflik performansı farklılaştıran detay. Ağırlık konusu sadece hafifleme ile sınırlı değil. Tasarımda yapılan akılcı değişikliklerle ağırlık merkezide önceki modele göre aşağıya çekilmiş (yaklaşık 2cm). Motora gelecek olursak 1.4 litrelik 90 beygir ile eski modelle aynı. Aracın 0-100 km hızlanması fabrika verisine göre 12 sn ile bir önceki model ile aynı ancak kesinlikle daha hızlı hissetiriyor.  Eee ne oldu senin bu ağırlık geyiği derseniz o farkı yol tutuşta hissediyorsunuz. Aracın azaltılmış ağırlığı ve daha yere yakın olması sayesinde yol tutuşu hissedilir derecede iyileşmiş. Önceki nesil Auris kullanıcısı olarak söyleyebilirim ki iki aracın yol tutuşu arasında baya fark var ve yeni Auris'in sürüşü gerçekten çok zevkli. Ayrıca virajlarda çok daha fazla güven veriyor.  Zaten gayet iyi olan direksiyon tepkileri ise aynen korunmuş. Tek beğenmediğim yanı ise direksiyon önceki Auris'e göre çok hafif. Aslında daha çok şehiriçinde kullanılacak bir araç olduğu için bu durum iyi ancak sportif anlamda baktığınızda önceki nesilin direksiyon sertliğini tercih ederdim.



   Konfor konusunda da iyileştirilmeye gidilmiş. Sınıf standartları üzerinde bir süspansiyon konforuna sahip. Süspansiyon önceki nesile göre daha sert olmasına rağmen çok daha tok ve darbe emişi çok daha iyi. Ayrıca çok sessiz çalışıyorlar. Koltuk tasarımı sayesinde ön koltuklar çok rahat ve sizi sarıyor. Ancak arka koltukların minderleri oturma mesafesini arttırmak için kısaltılmış ve konforu olumsuz etkiliyor. Dirsekliklerin konumu çok başarılı ve rahat. Rüzgar sesi ise bahsettiğim aerodinamik tasarım sayesinde başarılı şekilde izole edilmiş. Ayrıca dizel araç olmasına rağmen gayet sessiz bir motora sahip. Yol sesi konusunda bir önceki nesli çok eleştiri alan Auris bu konuda da çok iyi bir ilerleme kaydetmiş. İç hacim ise çok geniş ve özellikle opsiyonel olarak sunulan Skyview cam tavan sayesinde çok ferah hissettiriyor.




Koltuklar rahat ve iyi sarıyor.








Vites topuzu biraz minibüs havasında gözükse de yeri iyi ayarlanmış






















   Kullanım kolaylığı ise baya arttırılmış. Geniş kapılar sayesinde inip binmek çok rahat. Ayrıca yeteri kadar saklama alanına sahip. Hem önce ve arka kısımda hem de bagajda bulunan 12V'luk çıkışlar ise ince bir detay. Direksiyon yumuşaklığı park ederken kolaylık sağlıyor. Göstergeleri okumak çok rahat. Yol bilgisayarının kullanımı ise çok basit ve büyük ekranı sayesinde verileri okumak çok kolay. Toyota Touch sistemi ise çok başarılı. Ekranın hassaslığı gayet iyi ve sistemi kullanmak çok kolay. Zaten sınıf standartlarının üstünde olan arka diz mesafesi iyice arttırılarak sınıf liderliğine terfi ettirilmiş ( yaklaşık 20 mm civarında artış var.). Klima kontrolleri çok basit. Debriyaj pedalı ise gayet iyi bir yumuşaklığa sahip ve kavrama yeri rahat anlaşılıyor. Ayrıca bütün donanımlarda standart olarak sunulan yokuş kalkış desteği sürüş konforunu olumlu etkilemiş. Oturma pozisyonu ise çok iyi ayarlanmış ve dik kabinle birleşince çok sportif bir his yaratıyor.
Bagaj 360 lt
Bagaj hacmi ise 353 lt ile sınıf standartlarında.
Koltuklar ise 1/3-2/3 oranında katlanabiliyor ve katlandıklarında çok düz bir zemin oluşturuyorlar. Ayrıca belirtmeden geçemeyeceğim bir özelliği ise aracın burun kısmı. Önceki nesilde tasarım sebebiyle aracın nerede bittiğini kestirmek çok zordu ancak bu aracın bittiği noktalar çok belirgin ve şehiriçinde kullanıma yardımcı oluyor.

Göstergeler rahat okunuyor, mavi ışıklar ise kalite hissini arttırıyor.















   Güvenlik de ise Auris 5 yıldız alıyor ve baz donanım* seviyesinde bile bütün güvenlik ekipmanlarını sunarak 5 yıldızı her donanım paketinde hak ediyor. Fren mesafesi öncekine göre 1 mt civarında iyileştirilmiş. Fren pedalı ise çok daha hassas ve tepkili hale getirilerek fren konusunda sınıf standartlarının üzerine çıkartılmış araç. Beğendiğim bir başka özelliği de standart sunulan sürücü diz hava yastığı. Bu hava yastığı ile kazalarda sürücünün bacaklarına yüksek koruma sağlanıyor.


Auris'te artık ESP standart














   Donanım konusunda ise Auris çok cömert. Giriş paketi olan Life donanımında otomatik klima, ısıtmalı otomatik ayna ve Aux/Usb girişi dışında göz dolduran birşey yok ancak Active paketinden itibaren standart olan Toyota Touch ekranı gerçekten çok iyi. Ayrıca bu ekran ile birlikte geri görüş kamerası da standart olarak geliyor. Advance donanımına çıkıldığında ise yağmur sensörü gibi eklemeler de geliyor. En üst donanım olan Premium pakette ise bu sınıf için üst düzey olan koltuk ısıtma donanımı geliyor ve bu donanım kumaş koltuklarda da kullanılabiliyor. Premium pakette ayrıca sürücü koltuğu için elektrikli bel desteği* de bulunuyor. Üst seviye donanımlarda Cruise Control sistemi bulunuyor ancak sadece benzinli araçlar için, dizeller de bu sistem yok ve bence büyük bir eksiklik. Çok beğendiğim bir başka özellik ise Skyview cam tavan. Bu donanımla tavan neredeyse baştan sona camdan oluşuyor ve Active donanım paketinden itibaren alınabiliyor. Ayrıca Premium pakette standart sunuluyor.

Auris'in en çok beğendiğim özelliklerinden biri: Skyview tavan. 







Tek bölgeli otomatik klima standart

Üst donanımlarda anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi bulunuyor.































Günümüz modasına uyulmuş: Aux ve Usb girişi standart



















   Kalite ise sınıf standartlarının çok üstüne çıkarılmış ve Volkswagen Golf ile iyice yarışır hale getirilmiş. İşçilik ise aynı derecede başarılı. Toyota Touch ekranı ise gayet kaliteli ve yüksek çözünürlüklü. Ses sistemi ve klima kalitesi ise üst düzey ve sınıf standartları üstünde. Genel olarak araç eskisine göre kalitesi artırılarak bu konuda daha rekabetçi bir hale getirilmiş.



İç mekandaki tek saçma detay bu eski ve ucuz gözüken saat


   Eğlence faktörü ise üst seviyelerde. Hem artan yol tutuş ve konfor özellikleri hemde Skyview gibi yenilikçi cam tavan ve Toyota Touch ekranı ile yolculuklarda sıkılmak pek mümkün gözükmüyor. İster performanslı sürüşler yapın isterseniz kaliteli ses sisteminizi açık konforla yol alın bu araç ile yapacağınız her yolculuk çok keyifli geçecektir. Tabi dürüst olmak gerekirse 90 beygirlik dizel performans konusunda zayıf kalıyor ancak aracın yol tutuş özelliklerini düşündüğümde 132 beygirlik 1.6 lt benzinli motor ile yapılacak sürüşler kesinlikle çok keyifli olacaktır.




   Sorunsuzluk konusunda Toyota'nın adı (her ne kadar son zamanlarda geri çağırmalarla anılmış olsa da) yeter diyebiliriz. Japon firmaların en çok önem verdiği sorunsuzluk Toyota'nın da genel felsefesi. Ayrıca Toyota Satış Sonrası Servis memnuniyetine en çok önem verenlerin başında geliyor. Örnek vermek gerekirse her servis sonrası Hem Toyota Türkiye'den hem de servisten anket için arıyorlar ve herhangi bir beğenmediğiniz ve eksik gördüğünüz durumda hemen ilgileniyorlar. Auris'e dönecek olursak aracın garanti süresi 2yıl/60.000 km. Herhangi bir kronik sorundan bahsetmek içinse çok erken.





   Maliyet e geldiğimiz zaman Auris 1.33 benzinli motor baz donanım ile 40.000 TL'den başlıyor. 1.4 dizel motora geldiğimz zaman ise başlangıç fiyatı 50.900 TL oluyor. Otomatik bir dizel isteyenler ise en az 56.000 TL vererek Active donanım paketi ile MultiMode şanzımana sahip olabilirler. Volkswagen Golf dizelin 59.000 TL ve Focus dizelin 57.000 TL dolaylarında başladığını düşünürsek fiyatı oldukça iyi. Fiyat olarak en yakın rakibi Megane III (48.950 TL) Dizel motorun yakıt tüketimi ise fabrika verisine göre ortalama 4.2 lt ( eski modele göre 0.8 lt daha tutumlu). Daha çok otobanda ve boş yollarda gerçekleştirdiğim testlerde 4.8 lt civarında bir ortalama tüketim yakaladım ki test aracı daha 1.000 km lik rodaj sürecini tamamlamamıştı. Aracın genel olarak sakin kullanımda fabrika verilerine çok yakın değerler sunacağını düşünüyorum. Sevis maliyetleri ise 300 TL ile 400 TL arasında değişiyor. Benzinli araç ile servis maliyetleri arasında çok az fark var.

Önümüzdeki aylarda station seçeneği de satışa sunulacak



   Bu arabayı kimler alır? Özellikle Toyota'nın reklam kampanyalarında da vurguladığı gibi araç özellikle genç çiftleri hedefliyor. Ayrıca 3-4 kişilik aileler, bayanlar, tutumlu ve teknolojik yeniliğe sahip bir araç isteyenler, tasarıma fazla önem vermeyenler ya da farklı tasarım isteyenler, şehiriçine uygun küçük fakat içi dar olmayan bir otomobil talep edenler, konfor ve yol tutuş arasında dengeye sahip bir otomobil isteyen gençler ve Toyota fanları bu aracın başlıca müşterileri olacaktır. Ayrıca daha önceki Auris sahipleri de kendi araçlarındaki eksikliklerin giderildiğini görünce bu araca geçmek isteyebilirler.




   Ben bu arabayı alır mıyım? Kesinlikle evet. Aslında özellikle fuarda ilk gördüğümde bu arabaya karşı bir ön yargım oluştu çünkü tasarımını pek beğenmedim hatta bazıları gibi bende ''eski Auris daha şık'' diyenlerdendim. Ancak tasarımdaki ince mühendislik detaylarını inceleyip direksiyonuna geçtikten sonra bütün ön yargılarım silindi, otomobili gerçekten çok beğendim. Skyview tavan ve Toyota Touch ekranı ile şık duran iç tasarımda ayrı bir cezbedici unsur. Ancak fiyat olarak ve donanım olarak Megane III'e çok yakın ve Megane'da insanın aklını çelebiliyor. 2 araçta bence tasarım yönünden zayıflar ancak sürüş konusunda da birbirlerine yakınlar. Ancak başta da dediğim gibi Auris alırım sebebi de çok kaliteli olan Toyota Touch ekranı, mükemmel Skyview tavanı ve ön önemlisi Toyota'nın satış sonrasındaki mükemmel ilgisi olurdu.

   Sonuç olarak ilk başta tasarım nedeniyle önyargılı yaklaşmış olsam da detaylı inceledikten sonra daha çıkar çıkmaz en çok satan C sınıfı hatchback olmasını anlayabildim. Eğer sizin de tasarım dolayısıyla önyargılarınız varsa gidip bir Auris test ederek bu önyargıları yıkmanızı tavsiye ederim.

  

38 yorum :

  1. Ön konsolun insanın üstüne üstüne geliyor hissi en beğenmediğim tarafı. Ayrıca ön tasarım kötü ama arka tasarım çok sportif görünüyor. İncelemeniz gayet güzel, teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İncelemeyi beğenmenize sevindim. Ön konsoldaki o his konusunda da size katılıyorum ancak ben konsolun dik ve sürücüyü saracak şekilde olmasını ve biraz dar olmasını seviyorum o yüzden beni sizin gibi rahatsız etmedi o durum :). Dış tasarımda ise kesinlikle katılıyorum :)

      Sil
    2. ben yeni auristen aldım bende senin gibi düşünüyordum ancak belli bir süre sonra alışıyorsun hoşuna gidiyor

      Sil
  2. bence ön konsol çok hoş yukardaki adsız arkadaş belli ki almancı yoksa araç golf ten çok daha şık ve dizaynı daha hoş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tasarım konusu biraz zevkler ve renklere bağlı yani kişiden kişiye değişebiliyor takdir edersiniz ki :). Bence de Golf'e kıyasla daha hoş bir konsolu var ama mesela ben Kia Cee'd 'in konsolunu tercih ederim zevkler ve renkler işte :D

      Sil
  3. Detaylı bir test olmuş.Emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. sadece bu testte değil bütün testlerde en derin detaylarına inerek bilgi aktarmaya çalışıyorum sizin gibi ilgilenenler oldukça daha da iyi test yazıları yazacağım inşallah :)

      Sil
  4. testlerinizi mümkün mertebe takip ediyorum ve benim gibi araba sevdalısı biri için faydalı,bu arada 1.33 auris ile ilgili bir izleniminiz var mı, özellikle yakıt tüketimi.teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginiz için teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim. 1.33 Auris'i kullanmadığım için yorum yapamayacağım ne yazık ki.

      Sil
  5. Opel astra j hatcback 1.4 turbo 140 bg i tavsiye ederim,toyota son zamanlar da araçlarını geri çağırma konusunda 1.sırada ve bu yeni aracın ne gibi kronik sorunu olduğunu henüz bilmiyoruz,araçtan anlayan zaten yeni çıkan modeli hemen almaz 1 sene bekler ondan sonra alır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adamlar en küçük hatada insanları düşünerek çağırıyorlar sen hiç gördünmü türkiyede üretilen araçların geri çağrıldığını mesala temprada benzin deposunun hatalı olduğunu ve geri çağrıldığını

      Sil
  6. Güzel bir test yapmışsınız. Yalnızca bazı forumdaki arkadaşlar ses sistemini beğenmemişler siz olukça iyi olduğundan bahsetmişsiniz o benim kafamı karıştıran ufak bir detay oldu sadece.
    Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Testi beğenmenize sevindim. Diğer yorumları görmediğim için birşey diyemem ama ben Toyota Touch ekranını, ekranın kullanımını ve ses kalitesini beğenmiştim bu sınıf seviyesine yakışan bir ses sistemiydi. Tabi herkesin farklı beklentisi de olabilir. En iyisi showroom'a gidip sistemi kendinizin test etmesi :).

      Sil
  7. OKAN BEY YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK AYDINLATICI OLDU.ÇÜNKÜ ALMAYI DÜŞÜNDÜĞÜM BİR ARAÇ.2004 MODEL CORALLA HATCBACK BİR ARACIM VAR SENELERDEN BERİ KULLANIYORUM.ŞİMDİYE KADAR HİÇ BİR PROPLEM YAŞAMADIM.SİZDEN RİCAM BU SENE BEKLEYİP TEST EDİLSİN ONDAN SONRAMI ALAYIM.YOKSA ŞİMDİ Mİ.TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarımın işe yaramasına sevindim :) . Ancak en son olarak ne demek istediğiniz anlayamadım

      Sil
  8. inceleme icin tesekkurler,dun benimde test etme firsatim oldu m/m sansiman harici araci begendim, fotolarda konsol cok basit,kalitesiz gibi gozuksede malzeme kalitesi bence yeterli duzeyde,sadece kapi kollarinda kullanilan kumas kaplamalari basit ve araca yakismamis; gostergeleri de begenmedim.arac alinir mi soylediginiz gibi alinabilir ozellikle yollarda cam tavan beyaz aurislerin sayisinin hergecen ay artacagi dusuncesindeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ilginiz için teşekkür ederim :) . Fotolar makinamın kalitesizliğinden öyle duruyor olabilir. Ama malzeme kalitesi konusunda katılıyor. Cam tavanlı beyaz Aurislerle ben sık sık karşılaşmaya başladım zaten :)

      Sil
  9. Auris'in garantisi 3yıl/100.000km dir, 2 yıl/60000km değil.

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar cam tavan ile ilgili bazı şikayetler duydum.yeni almayı planlıyorum. Araca bayıldım ama sürekli sahil kenarında çalışan bir insanım cam tavanın aracı çok ısıttıgını ve gündüzleri araçta binmede sıkıntı çektiklerini söylüyorlar bu konuda bilgi alabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu bir kişi daha sormuştu. En kısa zamanda araştırıp detaylı bilgi vereceğim sizlere

      Sil
  11. Okan Bey, testinizi çok beğenerek okudum. Seat Leon'u da test etmiş birisi olarak sizce her ikisinin dizelleri arasında tüketim, performans, eğlence açısından hangisi önce gelir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim :) Aslına bakarsanız dizel Leon'u test etmediğim için direkt kıyaslamam yanlış olur. Kağıt üzerinde LEon performans açısından üstün. Eğlence konusunda ise daha sürüş odaklı olduğu için daha iyi denilebilir. Tüketim konusunda ise yorum yapmam doğru olmaz çünkü ikisini kullanmadan net rakam veremem.

      Sil
    2. peki aynı 1,6 TDI motora ve aynı alt yapıya sahip VW grubunun benzer araçlarını test ettiyseniz bunlar hakkında yorumlarınız nasıl?

      Sil
    3. öncelikle 1.6 TDI performans konusunda daha iyi diyebilirim. Ancak Golf altyapısında kullandığım Seat Leon FR modeli olduğu için özel süspansiyona sahipti ne birşey söylemem detaylı bir şekilde. Sadece kısa mesafe kullandığım dizel Leon için yol tutuş anlamında da daha başarılı diye bilirim Auris'e kıyasla

      Sil
  12. merhaba, dün bir auris dizel otomatik aldım ve araştırırken sizi buldum.(biliyorum,aslında tam tersini yapmam gerekiyordu)
    daha üst segment bir benzinliden geçince biraz tuhaf oluyor. fakat güç ve kalite açısından benim büyük beklentim yoktu fakat beni tatmin etti.
    dış görünüş açsından ise hala şüphelerim var, bir, çok şık görünürken ,bir ,acaba çirkin mi diye ikilem de kalıyorum.
    fakat bu segmentteki otomatik dizellerdeki alternatif azlığı bence asıl sorun.
    çok güzel ve faydalı blog olmuş, reklam kaygısız yapılan objektif yorumlar gerçekten önemli.
    daha önce bir dergide önceki aracımın test verisinin 5,8lt olduğu yazılmıştı(üreticiyi üzmemek adına diye düşünüyorum) fakat ben kullandığım 1,5 yıl boyunca 8,5lt'nin altını hiç göremedim.
    tebrikler ,bir otomobil tutkunu olarak sürekli takip etmeye çalışacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Allah kazasız belası binmeyi nasip etsin size
      Segment değişimi yaşanınca alışmak zaman gerektirir. Her ne kadar sattığınız otomobil ( gerçi model yılını da bilmiyorum ama ) eski bir model bile olsa segment farklılığı az ya da çok gösterecektir kendisini. Neyseki siz mantıklı bir iş yaparak Auris'e binerken beklentilerinizi buna göre ayarlamışsınız. Bu konuda birçok kişi haksız şikayetler yöneltiyor araçlarına bu yüzden tebrik ederim sizi doğru yaklaşım sabebiyle. Otomatik dizel konusunda ise çok fazla alternetif var aslında. Ancak Golf ve Leon ve de Cee'd ve i30'un aynı altyapıda olmasından kaynaklanan alternetifsizlikten bahsediyorsanız haklısınız. Blogu beğenmenize ise çok sevindim. Elimden geldiğince standart bir kullanıcı gözüyle bakıyorum ve politik davranmamaya gayret ediyorum. Hatta yakın bir zamanda test konusunda imkanımın artması için isminin bende saklı kalacağı bir yerde çalışmaya başladım ancak çalıştığım yer markayı da gözeten yorumlar yapmamı telkin edince tarafsızlığımı korumak için oradan ayrıldım. O yüzden sizden bu yorumu almak beni çok mutlu etti. Teşekkür ederim :) . Elimden geldiğince ilginize layık kalmaya çalışacağım. Takip konusunda ise Facebook'daki okantestetti sayfasıyla daha rahat yeni yazıalrdan haberdar olabilirsiniz isterseniz. İlginiz ve destekleyen yorumlarınız için tekrardan teşekkür ederim

      Sil
    2. merhaba , blog da ayrıca hızlı cevap da alabilmek ayrı bir başarı, ileride şans da yanında olursa gerçekten otomobil dünyasında iyi bir kariyer yapacağına inanıyorum.
      bu arada önceki aracımı yazarken üst segment yazarak yanlış yaptığımı fark ettim, aynı segment Premium araç olacaktı. ( BMW 1,16i 2012)
      alternatif azlığı derken 116D otomatik serisi dizel otomatik veya otomatik dizel guiletta vs. harika olurdu demek istemiştim.
      facebook ta da ayrıca takip edeceğim,
      selamlar
      levent


      Sil
    3. Teşekkür ederim düşünceleriniz için. Aslında daha hızlı cevap vermeye çalışıyorum her zaman ancak tatildeyim ve internet sıkıntısı çektiğimden bazı aksaklıklar olabiliyor. Premium modellerde dediğiniz gibi otomatik dizel model yok ne yazıkki. Ancak Sonbahar'dan itibaren aldığım duyumlara göre önce Volvo V40 ardaından da BMW 1 serisi ve Mercedes A serisi otomatik dizellere kavuşacak. Giuleitta ise makyajlanması ardından (ki bu konuda tahminim 2014 yılı) otomatik dizele kavuşacak şeklinde söylentiler dolaşıyor.

      Sil
  13. Merhaba, bende yeni auris alan birisi olarak hazır bulmuşken sizi fikrinizi alayım, 2006 toyota terra ile başlayan hayat yeni auris dizel ile devam edince malum benzinliden dizele geçiş bize attan inip eşeğe binmek gibi geldi inatla gitmiyor hissi uyandırıyor bir de yakıt tüketimi sanki biraz fazla gibi geldi yeni olduğundan mı zamanla oturur mu bilmiyorum ama şimdiliki bizdeki 2 sıkıntı bu ))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Yakıt tüketimine gelirsek 1.000 bakımından önce yüksek tüketim değerleri normaldir. Daha sonra ise kademe kademe kendini bulur araç. Özellikle yapılacak bir uzun yol bu konuda aracın düzene girmesine yardımcı olur. Performans konusunda ise 1.4 dizelin performansı zayıf gelebilir fakat tork sayesinde 2006 corolla'ya göre daha ataktır şehiriçi ve ara hızlanmalarda. Ancak otoyol hızlarında ise Corolla benzinli olmanın yüksek devir avantajı ve +20 beygirlik farkla daha performanslı hissettirebilir haklısınız

      Sil
  14. OKAN BEY, AURİS'LE İLGİLİ "ÖNYARGI" YORUMUNUZA KATILIYORUM. BEN DE AURİS'İ TEST EDEREK ÖNYARGIM GİTTİ ; ANCAK TOYOTA DİZELDE VE OTOMATİK ŞANZIMANDA NİÇİN FARKLI BİR YOLA GİTMİYOR, ANLAMIŞ DEĞİLİM! DİZEL MOTORU PERFORMANS YOKSUNU VE ÇEKİŞ EKSİKLİĞİ ÇOK HİSSETTİRİYOR! MULTİMODE ŞANZIMAN İSE GEÇİŞLERİ YAVAŞ VE GEÇ GERÇEKLEŞİYOR. BU NEDENLE ANTİPATİ DUYMAMAK ELDE DEĞİL!!! ÜSTELİK, BENZİNLİLERİNDE HALA TURBO KULLANMAMAKTA ISRAR ETMESİ DE İLGİNÇ! SİZ NE DERSİNİZ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Multimode konusunu ne yazıkki hala çözemediler ancak dizel konusunda müjdeli haber vereyim önümüzdeki yıl 1.6 dizel motor geç de olsa geliyor. Benzinlilerde turbo kullanmaları ise benim hoşuma gidiyor. 1.6 Valvematic (132 beygir) Auris sahibi biri oalrak diyebilirimki bence gayet iyi bir iş yapıyorlar. Ancak evet sınıra gelinmek üzere yakında turboya geçiş gelecektir. Ama bırakın zaten piyasada bir iki tane atmosferik kaldı varsın biz atmosferik sevenler de bunalrla avunsun :) Multimode konusunda ise çift kavramalı şanzıman çalışmaları mevcut deniliyor fakat baya bir yavaş ilerliyor bütün markalar. DSG'lerde yaşanan kötü tecrübeler üzerine uzun bir süre daha diğer markalar DSG ve EDC şanzımanı takip edip analize devam edeceklerdir.

      Sil
  15. Merhabalar bana ailem yeni aurisi aldı ben yurtdışında olduğum için arabayı daha göremedim araba dizel versiyonu önceden siz test ettğiniz için sormak istiyorum genelde her genç gibi golf leon bmw 1 serisi gibi arabalara hayranlık duyan biriydim bana auris diyinceler ben bi duruldum neden bilmiyorum genelde bizde hiç japon arabası olmadı ve formlardaki auris hakkındaki yorumlar beni iyice gerdi sizin yorumlarınız beni rahatlattı reklam amacsız bi test yapmışsınız teşekkür ederim 1.sorum bu araba verilen paraya göre çokmu yetersiz 2.okudugum kadarıyla 1.4d otomatik şansuman problemi oluyomuş vites geçişlerinde sarsıntılara aşırı şekildeymiş bunun hakkında bi bilginiz varmı acaba teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  16. bende 1.33 yeni auris kullanıyorum.aslında motor konusnu anlamadım.atmosferik motor çok yakıyo ve sürati oldukça düşük.175 km. hız sınırı ama tsi motorlu araçlara bakıyorum hem 1.2 motor hem yakıt tüketimi düşük hemde hızlı 190 km sınırında.

    YanıtlaSil
  17. Aracın ekranında türkçe dil seçeneği yok.navigasyon tuşu olmasına rağmen navigasyon yok bu konuda ne söyleyeceksiniz.toyota tekrar araçlarını cagirirmi yoksa bu şekilde mi kullanacağız..

    YanıtlaSil
  18. OKAN BEY SELAMLAR,YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.BENİM 2004 MODEL TOYOTA HB TERRA 1,6 MANUEL BENZİNLİ ARACIM VAR ,DEĞİŞTİRMEYİ DÜŞÜNÜYORUM VE ÇOK MEMNUNUM ORT ŞEHİR İÇİNDE FAZLA TRAFİK YOĞUN OLMASSA 6TL-6,3LT ARASINDA YAKIT HARCIYOR.AURİS 1,6 BENZİNLİ OTOMATİK ADVANCE ARAÇ ALMAK İSTİYORUM .YAKIT KONUSUNDA TEREDÜTLERİM VAR SİZİN YORUMUNUZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ .BANA BU ARACI PERFONMANSI ,VE DİĞER YÖNLERİYLE TAVSİYE EDERMİSİNİZ.DİZEL DÜŞÜNEBİLİRMİYİM.ŞU ANKİ FİATI BENZİNLİNİN 60,000TL .57 YAŞINDAYIM SON SIFIR ARACIM OLABİLİR.YÖNLERDİRMENİZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ.TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  19. Okan Bey yararlı değerlendirmeniz için teşekkürler. karşılaştırmalı değerlendirme yapacak olsanız opel astra 1,6 edition benzinli mi toyota auris 1,6 active benzili mi

    YanıtlaSil
  20. Merhabalar Okan bey, sizce 2. El 2013-14 1.33 tercih edilir mi, fiyatlara bakınca neredeyse B segmenti araçlara yakın olduğunu görüyorum. Çok performans arayan birisi değilim açıkçası zaten yıllık 15 bin km civarında yol yapıyorum, bunun 11-12 bin civarı şehir içinde geçiyor. Fikrinizi almak isterim. Araca ilk önce bende on yargılı yaklaşmıştım, fakat kullandıktan sonra oldukça iyi bir sürüş konforu olduğunu görünce ön yargılarım tamamen silindi.Gerçekten sizde objektif bir bakış açısıyla yorumlamışsınız, teşekkürler.

    YanıtlaSil