2 Şubat 2013 Cumartesi

Karizmanın Jip Hali: Kia Sportage


Bugün size Kia'nın çok sevilen modeli Kia Sportage. Şuan piyasada olan 3. nesil Sportage 2010 yılında satılmaya başlandı. Aslında 1994 yılında piyasaya çıkan model pek sevilmedi fakat 2004 yılında piyasaya çıkan model sevildi. Hyundai Tuscon ile ortak üretilen bu araç 2010 yılında yenilenerek şuan piyasada olan bu güzel araç ortaya çıktı. Son zamanlarda moda olan şehirli SUV akımının bir temsilcisi Sportage aynı zamanda Hyundai ix35 ile birlikte üretiliyor. Tasarım olarak çok farklı olsalar da aynı altyapıyı ve motoru kullanıyorlar. Bu ikilinin rakipleri ise Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan, Mitsubishi ASX ve Ford Kuga. Hemen testimize geçelim. Test aracımız Sportage 1.6 GSL Plus. Araç benzinli ve manuel versiyon.




 



Tasarım Sportage'ın ödüllü olduğu bir konu. Araba 2011 yılında hem Red Dot hem de IF tasarım ödüllerini kazandı. Bence de tasarım çok etkileyici. Ön tasarım özellikle sert bakışlarıyla etkiliyor. Aynı zamanda arka tasarımda çok etkileyici. İç tasarım aynı şekilde kaliteli ve şık gözüküyor. Ayrıca farklı ve içindekiler kendini özel hissediyor. Sonuç olarak sınıfında bence en sportif ve kaliteli tasarıma sahip modeli.

Kia Sportage yan görünüş, profil 
Kia Sportage Beyaz  





Sportage önden görünüş
















Kia Sportage cockpit



   Performans konusuna ise büyük bir araç ve 1.6lt motor ilk başta kulağa yavaş bir sürüş gibi gelse de kesinlikle performanslı bir araç. Öncelikle 1.6 motor sınıfının en iyi performans veren motoru( BMW 116i 'den sonra). Motor 135 bg ve 165 Nm tork veriyor. Fabrika verisi 0-100km/s hıza 11.1s de çıkıyor. Kesinlikle hızlı hissettiriyor. Aynı zamanda motor çok esnek. Hızlanmak istiyor resmen. Tabi Sportage'ın 1350 kg'lık ağırlığı da buna yardımcı oluyor. Araç performans konusunda yüksek bir kompakt hatchback gibi davranıyor. Yol tutuşu da motoru kadar başarılı. Sportage'ın iyi ayarlanmış süspansiyonları sayesinde yol tutuşuda bir hatchback gibi hissettiriyor. Yerden yüksekliğinin tehlike yarattığı durumlarda ise ESP hemen devreye giriyor ve virajlarda güven veriyor. 1.6 litrelik motora sahip modellerde sadece 4x2 çekiş sistemi sunuluyor. 4x4 çekişli dizel versiyonun çok daha iyi bir yol tutuşa sahip olacağına eminim.


   Konfor ile yol tutuşu çok iyi dengelenmiş. Araç boyutundan beklenmeyecek bir yol tutuş sağlarken aynı zamanda bu yol tutuş özelliklerinden beklenmeyecek bi konfor sağlıyor. Kesinlikle çok rahat bir süspansiyonu var. Biraz sesli çalışıyor ancak süspansiyon sesleri öyle çok kafaya takılacak düzeyde değil. Direksiyonun sertliği iyi ayarlanmış. Ayrıca park manevraları için gerektiğinde bir düğmeye basarak daha da yumuşatabiliyorsunuz. Koltuklar kesinlikle çok rahat. Aynı zamanda sürüş pozisyonuda gayet iyi. Arka tarafta ise yeterli bir diz mesafesi var. Boyutlarını düşündüğümüzde biraz daha fazla olabilirdi diyorum ancak yine de rahatsız edici değil kesinlikle rahat ve geniş alan mevcut. Ön tarafta aynı şekilde yeterli genişliğe sahip. Ses yalıtımı çok başarılı. Yol sesini duymak neredeyse imkansız. Rüzgar sesi çok yüksek hızlar dışında duyulmuyor. Motor sesi ise tam olması gerektiği gibi. Genelde sessiz olsa da performanslı sürüşlerde kulağınıza güzel sesler geliyor.  Genel olarak konforlu ve sessiz bir araba demek gerekir.


Kia Sportage bagaj   Kullanım kolaylığını boyutlar biraz baltalasa da gerekli donanım sayesinde bu aşılıyor. Örneğin park yüksek arka tasarıma rağmen çok kolay çünkü hem geri görüş kamerası hem de direksiyonu yumuşatma özelliği mevcut. Ayrıca büyük aynalar şehiriçinde kolaylık sağlıyor. Aracın bittiği yerleri kestirmek kolay. Dik yokuşları güvenli inmenizi sağlayan DBC sistemi de rahatlık sağlıyor. Sadece yokuş inmek değil çıkmak da HAC adını(Volkswagen'deki Hill Hold) verdikleri kalkış destek sistemiyle çok kolay. Koltuklar sizi performanslı sürüşlerde iyi sararken şehiriçinde araca hakim olmanızı sağlıyor. Müzik sistemi ve klima kontrolleri basit ve sade. Yol bilgisayarını kontorol etmek ise alışkanlık istiyor. Debriyaj pedalı iyi ayarlanmış; hafif ve kavraması kolay. Göstergeler çok şık ve okunaklı. Sağ dirseğiniz ise ortadaki dirseklike rahat ediyor. Aynı şekilde kapı içinde, sol direğin geldiği kısım yastıklı. Kesinlikle yumuşak ve konforlu hissettiriyor. Araç ile uzun yol yapamadım ancak yormayacağına eminim. Bagaj hacmi 465 litre ile sınıf stndartları içinde yer buluyor. Arka koltuklar pratik bir şekilde yatırılarak ek hacim de kazanılabiliyor. Boyutuna göre çok kullanışlı.


Kia Sportage Euroncap   Güvenlik Sportage'ın güçlü olduğu bir başka konu. Araç Euroncap'dan yüksek bir puanla 5 yıldız aldı. Birçok kez söylediğim gibi artık 5 yıldız almayanı dövüyorlar. Artık mesele yüksek bir puanla 5 yıldız almak. Bu araç %93 'lük yetişkin yolcu koruma puanıyla gerçekten güvenli. Ayrıca güvenlik donanımları bütün modellerinde standart sunuluyor.(Aktif kafalıklar hariç) Ayrıca birçok aktif güvenlik sistemi de yola güvenle devam etmenizi sağlıyor. ROP adını verdikleri takla önleyici sistem özellikle bu yükseklikteki araçta gerçekten çok gerekli bir sistem. Frenler çok başarılı ve hisli. Araç kesinlikle güvenli ve bu güvenlik bütün donanım seviyelerinde en üst düzeyde.


   Donanım konusunda Kia kesenin ağzını açmış. Araçta yok yok. Saymakla bitmeyecek güvenlik donanımı dışında; anahtarsız giriş ve çalıştırma, panoramik sunroof ve cruise control gibi birçok otomobilde opsiyonel olan donanımlar standart. Ayrıca Plus versiyonunda ön ve arka koltuklarda ısıtma, otomatik park sistemi ve Active Eco adındaki start-stop sistemi gibi teknolojik donanımlar da var. Araçtaki donanımlar kesinlikle üst düzey ve sürücüsünü şımartıyor. Otomatik Park sistemi iyi ancak Volkswagen'in sistemi daha küçük alanlara park edebiliyor.



 


   Kalite de bu aracın zayıf yönü. Aslında kalitesi fena değil ancak bu paraya alınan bir arabaya yakışmıyor. Ama yine de Kia kalite konusunda çağ atlamış. Sınıf standartlarına yaklaşan bir kalitesi var. Ancak kesinlikle daha fazla kaliteli malzeme ve daha az işçilik hatası olmalıydı. Ses sisteminin kalitesi ise keyif veriyor. Klima da hızlı çalışıyor ve çok iyi soğutuyor.


   Eğlence faktörüne geldiğimizde bu araçta eğlenmek için bir sürü seçenek var. İsterseniz müziği açarak konforlu bir yolculuk yapabilir, isterseniz gaza yüklenip performanslı sürüşler yapabilirsiniz. Ayrıca sunroof ve ısıtmalı koltuk gibi üst seviye donanımlarda yolculuk boyunca sizi şımartacak ve yolculuğun bitmesini istemyeceksiniz. Şehiriçinde ise tasarımı sebebiyle ben kullanırken araca bakan dönüp bir daha baktı. Farklı ve etkileyici tasarımla gözler üstünüzde olucak. Trafikteki birçok araçtan yüksekte sayretmek ise ayrı bir his. ''Neden şehir içinde bu kocaman araçları kullanıyorlar'' demeden önce birtanesinin direksiyonuna geçip bu hissi yaşamalısınız. Eğer 4x4 çekişli dizel verisonu alırsanız yol dışında da (sadece hafif şartlarda) eğlenmek mümkün ancak benzinli araçta bu söz konusu değil Ama eminimki bu arabayı araziye çıkmak için alacak kimse yoktur. Sonuçta bu arabada her yolculuk size farklı bir tat verecek.














  Sorunsuzluk Kia'nın başka bir kozu. Kia bu araca 5 yıl/150.000 km garanti veriyor. Ayrıca çok araştırmama rağmen kronik bir sorununa rastlamadım. Ayrıca Audi'den Kia'ya geçen Peter Schreyer'in özel isteği ile birçok yer de premium markalarda kullanılan malzemeler kullanıldı. Kia'nın o eski kalitesiz ve ucuz halinde kesinlikle eser yok. Kia artık araçlarını sorunsuz olacak şekilde düzgün ve kaliteli üretiyor.

  
   Maliyet e geldiğimizde Sportage'ın başlangıç fiyatı 58.600 TL. GSL PLus donanımını tercih ettiğinizde 
 fiyat 61.600 TL'ye çıkıyor. Tiguan 1.4 TSİ motor ile 52.000 TL den Qashqai ise 45.766 TL'den başlıyor. Fiyatlar gördüğünüz gibi sınıfının üstünde ancak bu sizi yanıltmasın. Diğer araçlarda Sportage kadar donanım istediğinizde fiyatlar birbirine yaklaşıyor. 2.0 litrelik dizel versiyon ise vergi dezavantajı nedeniyle 104.000 TL gibi sınıfına göre fazla bir miktar istiyor. Dizel almak yerine Benzinli alıp aradaki farkı benzin parası olarak kullanmak çok daha mantıklı :D. Servis ücretlerine gelince parça fiyatları ortalama seviyede ve bakım fiyatlarıda bir kompakt hachbacke yakın (300 tl civarında). Yakıt tüketimi ise fabrika verisi ortalama 6.4 lt olarak gösteriliyor. Tabi bu mükemmel değerde en büyük pay sahibi ISG ( Active Eco) adındaki start-stop sistemi. Araç şehiriçindeki dur-kalklarda beklerken kendini otomatik olarak stop ediyor ve vitesi tekrar taktığınızda otomatik çalışıyor. Birçok arabada olan bu sistem aracın yakıt dostu olmasını sağlıyor. Şehiriçinde ortalama 7.5 lt lik bir fabrika verisi var ve ben biraz sert kullanarak 8.6 lt ortalama yakaladım. Kesinlikle biraz sakin kullanımla 8 lt civarında gezinmek kolay.





   Bu arabayı kimler alır? Yüksek bir araba kullanmak ama hatchback bir arabanın sürüşü ve pratikliğini isteyenler, donanıma önem veren ve arabasında teknolojik oyuncak olmasını  sevenler, hem konforlu hem de performanslı bir sürüşü sevenler, farklı ve dikkat çeken bir arabaya binmek isteyenler tercih edebilir. Araba genç işi görünümüne rağmen daha çok ailelerce tercih edildi. Ancak aileler kesinlikle haklı, geniş hacmi ve büyük bagajı ile aileler içinde ideal olabilir. Ayrıca bir sürü sürüşe yardımcı fonksiyonu ve yüksekliği ile bayanlarında kalbini çaldı Sportage. 1.6 litrelik motorda otomatik de olsaydı satışları 2'ye katladır kesinlikle.


   Ben alır mıyım?Kesinlikle evet. Fiyat olarak üst sınırda gezindiği için biraz duraksarım alırken ancak eğer bütcem el veriyorsa kesinlikle alırım. Bir arabadan beklediğim herşey bu araçta var. Konfor, gerektiğinde performanslı şürüş, makul tüketim, üst seviye donanım, çekici bir görüntü ve yüksek güvenlikle kesinlikle hayalimdeki arabalar statüsünde ulaşmış durumda. Eğer bütçeniz el veriyorsa kesinlikle düşünülmesi gereken bir araç



  

  

 

5 yorum :

  1. bülent dinçer27 Mayıs 2013 10:46

    performans konusunda size katılmıyorum. değerleri kağıt üstünde kaldığını düşünüyorum malesef.
    1.5 yıl önce test etmiştim sportageyi sanırım yine aynı motordu 3 kişi hızlanmada çok sorun yaşamıştık.?????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle sizin yorumunuz saygı duyarım :) .Bu araç bana bu cüssede bir SUV için gayet yeterli gelmişti ancak tab bilemiyorum. Kia'nın biraz aktarma sorunu olduğuna katılıyorum ancak biz araçta 2 kişi iken performans beklentisi ile yaklaşmadığımdan çok memnundum. Acaba kullanıdığınız aracın kondisyonu ile ilgili bir durum mu var

      Sil
  2. evet almayı düşünen birisi için güzel şeyler yazılmış
    tüm akranları ile karşılaştırdım ve sportage de karar kıldım her ne kadar olumsuz şeyler okusam da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim :) Hayırlı olsun aracınız :)

      Sil
  3. Herkeze merhaba;

    Öncelik sunu belirtmek isterim.Bende kia sportage otomatik 1.6 concept plus kullanıcısıyım renk pegasuz gri.Aracımı alalı 3 gün oluyor ve hala görüşlerim aynı ilk olarak bu aracı kullanırken insanlar gaz pedalına nasıl basıyor anlamadım...Ben bu arabayı alırken 12 litreyi gözden cıkardım cünkü yazılanlar öyleydi.3 gündür kullanıyorum ve yakıttan memnun durumdayım.Sehir içi ortalamam 8.4 - 9 uzun yol yapmadım ama uzun yol sehir içi bu şekilde ise iyidir diye dusunuyorum.Yokuslara gelince arabanın hantal kalmasını anlamadım 60 km hızla beylikdüzü innovia 1 onundeki yokustan cok rahat cıktım 100 km ile girsem gene cıkardım.Daha önce 3000-4000 bin motor araba kullandıysanız bu size yetmez tabiki..!Birde bu arabayı alırken hayalleriniz ucar giderim ise almayın ne aldıgınız veya almak istediginiz bilerek alın kesinlikler üzülmezsiniz emin olun.Otomatik kendi kendini park etmesi kliması necvox multimedya ekranı sanroof vs.vs. bir çok özellik var ve hepsi iyi çalışıyor.Ben 74.00 TL aldım bir cok hediye ile alcaklara sonuna kadar tavsiye ederim.Burda millete sportage aldırmak icin yazmıyorum gercek kullanıcıyım ve yasadıklarımı yazıyorum sonucta Kia babamın yeri degil..! Son olarak bu verileri rodaj dönemi bitmeden aldım rodaj dan sonra daha iyi olur veya aynı kalır hiç farketmez.Sonucta rodaj da iken araba cok yakar bunuda herkez bilir demek istedigimi anlatabildim mi?Sormak istediginiz birşey var ise burdan sorun arada bir bakıyorum cevaplarım.

    Herkeze saygılar mutlu sürüsler.

    YanıtlaSil