13 Şubat 2013 Çarşamba

Duygulara Hitap Eden Renault: Clio IV



   Bugün bahsedeceğim araç Yeni Renault Clio IV. Renault'un yeni tasarım dilinin ilk modeli olan Yeni Clio, aynı zamanda özellikle ülkemizde çok sevilen ve efsane haline gelen Clio serisinin 4. kuşağı. Özellikle tasarımıyla ilgi çekerken, aynı zamanda donanım ve teknolojik farklılıklarıyla piyasaya çıktığı ilk günden beri herkeste bir merak uyandırdı. Clio ilk olarak 1990 yılında üretime başlayan bir seri ve günümüze kadar sedandan, stationa, spor modellerden (RS, Cup) özel seri spor modellere ( Clio 3.0 V6, Clio Williams) kadar birçok farklı şekilde karşımıza çıktı. Belirtmeden geçemeyeceğim bu yeni Clio üretiminin büyük bir kısmı ülkemizde bulunan Oyak-Renault fabrikasında yapılıyor. Daha önce sadece station model ( Clio Grandtour) üretilirken artık hatchback modelde Bursa'da Made in Turkey damgasını alıyor. Test aracımız ise birçok insanın merakla beklediği 0.9 lt 90 beygirlik motor. Araç en üst paket olan Icon donanım seviyesinde manuel şanzımanlı bir model.







Clio serisi 1990 yılında bu modelle başladı. Özellikle Avrupa'da döneminin satış rekorlarını kıran bir modeldi.

Renault'un efsane modellerinden: Clio Williams 2.0 16v. Clio RSi modelinin Williams ile ortak geliştirilen özel serisi piyasada kaldığı süre en ateşli hatchbacklerden biri olarak tanındı. Artık klasikleşme yolunda ilerliyor. Özel seri olduğu için dünyada sayılı bir araç.





Clio'nun son efsanesi. Clio v6 adıyla bilinen araç 3.0 litrelik v6 motorunun ortada konumlandırılması ve arkadan itişli aktarımıyla Renault için büyük bir yenilikti. Araç 2000 adet üretildi. Ülkemize ise 4 adet satıldı sadece.




   Tasarımdan bahsetmeden önce söylememiz gereken en önemli şey Renault'un bu konuda gösterdiği müthiş ilerleme. Dana önce ülkemizde Renault'lar çok istenen, arzulanan araçlar olmaktan çok mantıklı modeller olduğu için çok tercih edildi ve satıldı. Daha önce hep farklı tasarımlar denemiş olsalar da ( Örneğin Megane II hatchback, Avantime) hiçbir zaman bu kaliteye ulaşamadılar. Araç kesinlikle muhteşem. Kesinlikle pahalı ve özel hissettiriyor. Zevkler ve renkler tartışılır ama şuana kadar kiminle konuştuysam bu aracı bir şekilde beğendi. Özellikle her donanımda standart olan LED gündüz farları tasarımda en çok hoşuma giden detaylardan. İç tasarım da aynı şekilde kendine özgün ve kaliteli. Özellikle dokunmatik ekran ve klima kontrolleri çok şık. Bu aracı çok beğendim ve bence sınıfındaki en iyi tasarım ödülüne aday. ( Nitekim 2012 Altın Direksiyon ödülünüde aldı :D) Ayrıca iç ve dış tasarım için sınıfında pek görülmeyen kişiliştirme seçenekleri mevcut. Anlatılmaz bakılır diyorum http://www.renault.com.tr/araba/binek/yeni-clio/kisisellestirme/ic-tasarim















Clio 4 kabin


































  Performans konusunda tabuları yıkıyor. Özellikle otomotiv dünyasındaki yeni gelişmeleri takip edenler bilir, artık yeni trend aşırı beslemeli küçük motorlar. Ülkemizde bu trendin ilk uygulayıcısıda Yeni Focus 1.0 lt 125 beygir ile Ford oldu. Renault ise B sınıfı araçlarda bu trendin öncüsü oldu. Bu teknolojiden haberdar olmayıp otomobili hala küçümseyen biri varsa direksiyona geçmesini tavsiye edin. Önyargıyı seven Türk tüketicisi bu araçla ''küçük motor gitmez''yargısını kıracaktır. Motor kesinlikle istekli hızlanıyor. Tabi turbonun devreye girmediği alt devirler (2750 ve altı) biraz daha yavaş ve sakin kalıyor ancak B sınıfı araçlardan ekonomik olmaları da beklediği için bu normal kaşılanabilir. Ancak 3000 devirden sonra kesinlikle bambaşka bir dünya var. Araç istekle atlıyor ve turbo da mükemmel bir tınıyla çalışmaya başlıyor. Biraz abartı olucak ancak kendimi Porsche gibi bir spor arabada hissetim bir an. Ses o derece müthiş. motor 90 beygir ancak ne yazıkki 135 Nm tork ve bazen tork eksikliği hissediliyor. Allah'tan 1009 kg'lık ağırlığı bu zayıflığı kapatıyor. Aracın hızlanması 0-100km/s 12 saniyenin biraz üstünde (resmi veri yok ne yazıkki). Sınıf ortalamasında bir hızlanma ama kullanırken daha hızlı olduğunu hissettiren esnek bir motoru var. Yol tutuşu ise kesinlikle bir önceki nesile göre kat kat daha iyi. Sınıfındaki lider olan Fiestayı zorlayabilecek bir potansiyelden bahsediyorum şuan( Geçemeyecek ama zorlayacak).Tabi zorladığınız durumlarda bütün donanımlarda standart olan ESP güzel bir şekilde yoluna sokuyor aracı. Bu da ayrı bir güzellik.



   Konfor ne yazıkki yol tutuş merakının azizliğine uğramış. Çok zayıf değil ancak daha iyi olmalıydı malum her yer köstebek çukuru gibi. Ancak bu konuda Fiesta gibi davranmıyor ona göre biraz daha uysal. Yinede sınıfının konfor öncüsü Polo'yla arasında baya fark var ne yazık ki. Keşke koltukları biraz daha yumuşak olsaydı da dengeleseydi diyorum. Özellikle arka koltuklar sert kalıyor biraz. Yol sesi ise iyi yalıtılmış. Kesinlikle bir sınıf üst olan araçlara yakın seviyede. Ancak geçmişte de Renault kullananların bileceği gibi yan camlardan rüzgar sesi özellikle 100km/s sonra rahatsız edici seviyede oluyor ( Bir Renault klasiği). Motor sesi ise kulakların pasını siliyor. Yavaş kullandığınızda kesinlikle sessiz ancak performanslı kullanımlarda Turbo ağlıyor! resmen :).

   Kullanım kolaylığı Renault'un yıllardan beri önem verdiği bir kriter. Bunu MPV sınıfının yaratıcısı olması da kanıtlıyor zaten ( Bknz. Renault Espace). Renaultlar boyutuna göre geniş hacmi ve sınıf ortalaması üstünde bagaj hacmi ile meşhurdur. Clio IV de geleneği bozmamış. Arka diz mesafesi sınıf standartlarında ve baş mesafesi yeterli seviye de. Ön tarafta ise baya bir hacim var. Yeterli sayı da saklama alanı mevcut araçta. Bagaj hacmi ise 300lt ile sınıfının üstünde. Göstergeler çok kolay okunuyor. Klima kontrolleri de aynı şekilde rahat. Dokunmatik ekran ve iyi bir işletim sistemi sayesinde navigasyon ve müzik sistemi çok rahat. Keşke ekran biraz daha hassas olsaydı ancak bu sınıfta bu ekran bile büyük bir adım. Debriyaj pedalını kullanımı rahat. Oturma pozisyonu ise ideal konumda. Ancak direksiyon bütün bu kullanım rahatlığına gölge güşürüyor ne yazıkki. Çok şık görünmesine rağmen direksiyondaki piano black kaplamaların kenarları sivri bırakılmış ve can yakıyorlar. 9-15 pozisyonu dışında direksiyonu tutmak parmağınızıda kağıt kesiğine benzer kesikler yaratabilir.



Renault Clio 4 bagaj hacmi
Clio 4 arka koltuk


















Clio 4 Euroncap, kaza testi   Güvenlik ise Renault'un en az Volvo kadar bir ünü hakettiği bir konu. Pek çok kişi bilmese de Volvo'dan sonra güvenliğe en fazla yatırım yapan firmaların başında Renault geliyor. Euroncap'da ilk 5 yıldızı alan Renault Laguna II, uzunca bir süre bu konuda sınıf lideri olan Megane II gibi araçlar Renault'un ne kadar ciddi olduğunun göstergesi. Doğal olarak ClioIV'den yüksek bir puanla 5 yıldız almış olmasını beklemek haksızlık olmaz. Ayrıca yıldızı da her donanımında standart sunduğu ESP ile yan ve perde hava yastıklarıyla sonuna kadar hak ediyor. Frenlerin pedalı hissi güzel ve fren mesafesi güvenlik sınırı olan 40 metre içinde.(38.7)







   Donanım ise Clio IV'ün tasarımdan sonraki en iyi kozu. Özellikle R-link adlı dokunmatik ekran içinde TomTom navigasyon sistemi ve ses müzik sistemi var. Favorim olan USB ve AUX girişleri standart. Ayrıca Icon ve Touch donanım seviyelerinde yakıt ekonomisi sağlayan Stop&Start teknolojiside mevcut. Ancak standart paket olan Joy bir acayip. Öreneğin Stepne için +250 TL isteniyor. Tamam kabul bu bazı markalarda da söz konusu ancak sis farları ve fasılalı ön cam silecekleri için nasıl olurda 300 TL istiyorlar anlamıyorum. Sis farları kabul de fasılalı( zaman aralığı ayarlanabilen) sileceğin standart olması gerekmiyor mu?? Daha da ilginci sileceğe para öderken birçok arabada olmayan elektrikli,ısıtmalı yan aynalar* standart. Renault bu listeyi yazarken kafayı bulmuş olmalı. (Tabi aynalardan şikayetim yok bence kesinlikle her arabada standart olması gereken bir özellik). Ancak sonuç olarak yüksek ve şımartıcı bir donanım seviyesi var demek mümkün. Ayrıca sınıfının üstünde donanım özellikleri mevcut ( Navigasyon ve dokunmatik ekran B sınıfında bir ilk)






   Kalitede ise Renault'un ilermesi bu otomobile yansımış. Kesinlikle kalite hissi artmış. Tabiki sınıfının gereği olan sert plastik parçalar var ancak kalite sınıf ortalamasının üstünde. Polo kalitesi olmasa da gözü rahatsız edecek bir durum yok. Ayrıca Touch ve Icon donanımındaki piano black kaplamalar kaliteyi arttırıyor. Ayrıca içeriyi ek para ödeyerek kişileştirip kalite hissini arttırmak mümkün. İşçilik ise gayet iyi. Göze batan bir kusur yok. Ses sisteminin kalitesi iyi ve klima soğutması başarılı. Araç bu sınıf için yeterli kaliteli malzemeye ve üretim seviyesine sahip.



   Eğlence faktörü bu arabada tavan yapıyor. İyi yol tutuşu ve üstün teknoloji motoru sürüş zevkini sınıfının üst noktalarına çıkarıyor. Kaliteli müzik sistemi yolculukları renklendirirken R-link de bulunan TomTom navigasyonda yolculuğu kolaylaştırıyor. Bu araçta sıkılmak pek mümkün değil bence. İsterseniz ses sistemini açarak sakin bir şekilde yol alabilir veya ses sistemini kapatarak turbonun o enfes resitalini dinleyebilirsiniz. Şahsen ben müzik dinlemeden araba kullanmayan biri olarak bu araçta ses sistemini çok kullanmadım. Çünkü hem motor sesi çok güzel hem de bu arabadan beklenmeyecek derecede etkileyici bir turbo çığlığı var. Ayrıca etraftaki meraklı gözlerde sürekli arabayı süzüyor. Araç gerçekten ilgi çekiyor. Abartmıyorum yollarda en az bir DS3, bir Fiat 500 gibi ilgi çekiyor. Tabi bu ilgi araç satışı arttıkça insanların gözünün alışmasıyla biraz daha düşecektir ama emin olun yinede gözler her zaman üzerinizde olucak.



   Sorunsuzluk Fransız otomobillerinin kabusu. Aslında motor ve yürüyen aksamlarında pek fazla sorun çıkarmasalar da elektrik aksamlarında hep bir kronik arıza oluyor. Tabi son zamanlarda bu konuda ilerleme kaydedildi ancak Clio IV çok yeni bir araç olduğu için yorum yapmak erken, temkinli yaklaşmak da fayda var. Ancak Yeni Clio satışa sunulmadan önce, 5 milyon kilometreden fazla yol yapmış; bu da alacak olanları ve alanları biraz rahatlatıyor. Aracın garanti süresi 2 yıl/sınırsız kilometre. Kronik sorun olarak şimdilik kapıların tam kapanaması ile ilgili internette birçok yorum var. Anladığım kadarıyla bazı araçlarda bulunan bir üretim hatası ancak Renault'tan herhangi bir açıklama gelmedi. Alacak olanların iyice araştırmasını tavsiye ediyorum.



  Maliyet e geldiğimizde 1.2 75 beygirlik standart paketli bir Clio'yu 29.900 TL almak mümkün. Bu fiyat zaten bir standart oldu. B sınıfı hatchback araçların neredeyse hepsi bu fiyattan başlıyor. 0.9 litrelik motor ise Touch donanım paketi ile başlıyor ve fiyatı 36.990. Benim kullandığım Icon modeli ile 38.490 TL. Fiyatlar sınıf seviyesinde. Fiesta'dan ve Polo'dan genel olarak 1.000-2.000 TL civarında ucuz bir fiyat listesi var. Yakıt tüketimine geldğimizde dizelleri kıskandıran bir cimrilik görüyoruz. Fabrika verisi ortalama 4,5lt. Şehir içinde ise 5.6 ltlik bir değer söz konusu. Ben biraz devirli kullanımla ve ağırlıkla yokuş yukarı yollarda kullanarak 7 ltlik bir değer gördüm ancak sakin bir kullanımla ortalama 6-6.5lt kesinlikle hayal değil. Bakım fiyatları ise 360 TL'den başlıyor. Sanki C sınıfı bir otomobil gibi. Bence biraz daha ucuz olmalıydı. Aynı zamanda parça fiyatlarıda aynı bakım ücreti gibi ortalama üstünde.

İç tasarım kişileştirilmesine bir örnek. Yukardaki kırımızı tonları hakim olan araç yerine bu renk kombinasyonu da seçilebilir. Dilerseniz kendi kombinasyonunuzu da yaratabilirsiniz. Seçim sizin....



   Bu arabayı kimler alır? Bu araç ufak boyutları ve kolay kullanımı ile bayanlara, çekici tasarımı ve kişileştirme özellikleriyle farklılık arayanlara, sınıf standartları üstündeki sürüşüyle otomobilin sürüşüne önem veren gençlere, yüksek teknolojik özellikleriyle yenilik meraklılarına, her donanımda standart olan ileri güvenlik özellikleri ile araçta kendini güvende hissetmek isteyenlere ve sınıf standartları üstündeki iç hacmi ile de küçük ailelere hitap ediyor. Yani kısaca herkese hitap ediyor bu araç diğer birçok B sınıf hatchback gibi.



   Bu arabayı alır mıyım? Kesinlikle evet. Çünkü Clio IV bir B sınıfından beklenen ufak ama çok yönlü şartını fazlasıyla sağlıyor. Peki neden Clio IV derseniz öncelikle ''bence'' sınıfının en şık ve dikkat çekici tasarımına sahip. Ayrıca üst düzey bir donanım seviyesi ve yüksek güvenlik ekipmanı var. Motor sesi ise son zamanlarda duyduğum en ilginç ve güzel motor seslerinden biri. Sürücüyü kullanmaya teşvik ediyor adeta. Bu araç makul fiyatıyla birlikte bir sürü beklenmeyen yenilik getiriyor ve sınıfına renk katıyor. Kesinlikle B sınıfı hatchbak alacak herkese alırken Clio IV ü göz önünde bulunduralarını tavsiye ederim. Ayrıca param olursa daha önce Megane II'de yaşadığım kronik problemler nedeniyle küsmüş olduium Renault ile barışır ve gidip kendime alırım hemen birtane :D.

  

  

  
Elektrikli, ısıtmalı yan aynalar: Bu ayna sistemine sahip araçlarda aynanın pozisyonu bir joystick ile ayarlanabilir. Ayrıca ısıtma fonksiyonu sayesinde yağmurlu havalarda aynanın üstünde biriken damlacıklarda buharlaştırılarak temiz bir görüntü sağlanır. Kesinlikle her arabada standart olması gereken bir özellik. 
  

20 yorum :

  1. Aynı aracı bende kullandım ama nedense tasarımı dışında ki hiç bir olumlu şeye katılmıyorum. Motor berbat icerisi ise Çin'den gelmiş oyuncaklara benziyor. Uzgunum ama ben Citygo ya binerim daha iyi

    YanıtlaSil
  2. Sizin düşünceniz saygı duyarım :). Ama Citigo ağır oldu ya B sınıfından seçseydiniz bari :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Okan sanırım herhangi bir renault u sifirdan alıp eskitmemissiniz. 6 ay sonra sesten bir yil sonrada tozdan gecilmez icerisi. Ben 1 broadway 2 fairway 1clio 2 clio3 ve bunlardan oncede birkac tane toros sahibi oldum. Simdi ise skoda octavia kullanıyorum bariz yok yok ucurum kadar fark var bu sebeple en kotu skoda bile renodan iyidir derim. Ben cok km yaparım yani yilda 50000 ile 75000 civarinda inanin bana bu km hicbir reno ile çekilmezmiş (skoda dan sonra anladım) bu gunlerde eşime araba bakıyoruz. O clio4 istiyordu taki arabayı deneyene kadar sonra donduk citygo ya. Size göre sacmaliyor olabilirim ama citygo yu tekrar gorun derim sanki ici daha buyuk gibi ve kullanır iken sanki kucuk bir arac değilde büyük bir otomobilde oturuyor hissi veriyor. Boyum 1.80 ve clio da esim kullanirken arkaya oturamiyorum citygi da ise sorun yok. vs.vs.vs.

      Sil
    2. ben 6 aydır kullanıyorum hala sıfır araba kokusu üzerinde aracın gayette memnunum aracımdan hiçbir şikayetim yok

      Sil
    3. Hayırlı olsun diyeyim. Allah kazasız belasız günler nasip etsin :)

      Sil
    4. Niye saçmalalıyasınız canım. Altı üstü toros brodway fairway gibi renaultun en düşük modellerini skodanın üst modellerinden octavia ile kıyaslamışsınız.

      Sil
  3. Estafirullah saçmalamak ne demek dediğim gibi yorumunuza saygı duyarım. Zaten o söylediğim laf da citigo'yu küçümsediğimden değil aksine citigo'yu da çok beğenmiştim yazımdan da anlaşılacağı gibi. Ben sadece klasman olarak aralarında fark var demek istedim. Ayrıca uzun zaman Renault kullanmışsınız ve evet epeyce Renault hakkında bilginiz vardır doğal olarak ancak şunu da göz ardı etmemek lazım, Clio ve Octavia farklı sınıflarda aralarında fark olması normal. Ben hiçbir şekilde taraflı yaklaşıp Clio'yu kötülemeyin gibi birşey demedim ancak yorumlarken biraz acımasız davrandınız gibi geldi zira B sınıfı Clio ile A sınıfı Citigo'yu kıyasladınız ayrıca Clio 3 gibi yine B sınıfı olan bir aracı Skoda Octavia gibi C sınıfı bir araç ile kıyasladınız. Dipnot: Megane 2 kullandım hatta ailemizde yaklaşık 6 sene kaldı ve evet Renault'un zayıflıkları var bazı konularda katılıyorum ancak B sınıfında ( sadece ben değil genel otoriterinde yorumu ) Clio gerçekten iyi bir araç olmuş ancak beğenip beğenmemek tabiki size kalmış. Yanlız lütfen yanlış anlamayın beni Clio 4'ü kesinlikle savunmuyorum zaten belirttiğim gibi marka ya da model fanatikliğim yok en objektif şekilde yorumlamaya çalışıyorum ancak tabiki yorum farklılıkları olabilir kişilere göre saygı duyarım :). Yorumlarınız için çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  4. 9-12 ve clio ile edindiğiniz tecrübe genel Renault kalitesini maalesef yansıtamaz. 70,80,90 ların araçlarından bahsediyoruz burada. Octavia ile kıyaslarken bir 21, Laguna tecrübe etmeliydiniz. Safrane ı ise hiç söylemiyorum Octavia yı anmazdınız bile. :)

    YanıtlaSil
  5. Bu 3 silindirli motorun rölantide çalışırken yarattığı titreşimi hissedebildiniz mi? Ya da hatırlıyor musunuz diye sorayım. Ben aracı ilk test ettiğimde dikkatimi çekte. Acaba motor mu soğuk dedim. Hayır. Sıcaklık normaldi. Acayip rahatsız edici geldi bana. Hayırlı işler deyip uzaklaştım hemen zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahsen ben çok rahatsız edici olmadığını düşündüğğümden böyle bir not almamışım. İlk defa da sizden duydum. Ama tekrar bir bakmaya çalışıcam. Aracın kondisyonundan olabilir mi acaba sorusu aklıma geldi ama ilk önce? Yine de tekrar bakacağım

      Sil
  6. Okan selam. Bugun clio, fiesta, yaris ve polo (yenisi değil) baktım. Otomatik almam gerekiyor kardeşim nedniyle. clio-benzinli,icon baktım. Yaris de ustu camlı opsiyon secince bir ust sınıfa tasıyor. bir de polo. ne onerirsin? bence clionun dısındaki alım içinde o kadar yok ama diğerlerinin konsol vs gorunce, clio konsolu daha hos geldi. yaris de de ustu cam opsiyonlu biraz kafamı çeldi. deha once meriva kullanıyordum. cevap verebilirsen sevinirim. figen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Çok geniş bir yelpazeye bakıyorsunuz. Seçmenizi kolaylaştırmak için tavsiyem bir araçtan neler istediğinizi sıralamanız. Önceliklerinizi belirten bir mail atarsanız daha rahat yardımcı olabilirim.

      Sil
    2. Yeni Fiesta ile karşılaştırınca, sizin tercihiniz hangi yönde olurdu acaba ?

      Sil
    3. Bunu aslında yazıda da yanıtladım ancak biraz daha açmak gerekirse ben dizel alınacaksa kesinlikle Clio derim. Çünkü Fiesta'ya kıyasla çok daha iyi ve performanslı bir dizel motoru var. Benzinli alınacak ise Ford derim ama burun farkıyla bunun sebebide sürüşünün daha iyi olması olur. Ama dediğim gibi burun farkıyla çünkü Fiesta'nın sürüşü ile Clio'nun sürüşü arasında dağlar kadar bir fark yok

      Sil
  7. tamam cok tesekkurler, attim mail.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba okan bey. Öncelikle araştırma yazınız çok güzel olmuş. Benim size danışmak istediğim bir konu var. 2006 model otomatik vites Seat Ibiza kullanıyorum. Arabamı değiştirme fikrim var. Yine otomatik dsg şanzımanlı olan yeni Ibiza var aklımda. Ancak Oyak indirimi hakkım bulunduğu için aklim clio'ya çok kayıyor. Clio otomatik vites yok diye biliyorum. Sizce oyak indirimi sayesinde uygun bir fiyata gelecek manuel clio mu? Clioya karar kilma sebebim hem fiyat uygun olacak hem de tipi çok hoşuma gidiyor. Bir de otomatikten manuel geçmek sıkıntı yaratır diyorsaniz yine oyak indirimi ile 1.6 cvt şanzıman benzinli Megane mi (2012 Kasım toplu alımı 37.500tl oldu). Yoksa megane fiyatina Ibiza otomatik vites mi (en ucuz dsg ibiza 37.000)

    Çok kararsizim sizin yardimlarinizi bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Öncelikle yazımı beğenmenize sevindim. Sorduğunuz sorulara gelirsek önce bir düzeltme yapayım otomatik vitesli Clio geldi artık satışta. Bu yanlıştan kurtulduktan sonra düşüncelerinizi tekrar değerlendirin derim ben? Hala aklınıza takılan birşey varsa bana mail atabilirsiniz

      Sil
  9. Volvo'dan sonra güvenliğe en çok yatırım yapan marka dediniz! Siz iyisiniz değilmi? Renault tamamen kar amaçlı kurulmuş güvenliğe,kaliteye,konfora,sağlamlığa önem vermeyen filo aracıdır.Değil Renault Volvo'nun yanına ne Mercedes nede Bmw yaklaşabilir güvenlik ve konforda sizin çok doğru bir test yaptığınızı düşünüyordum yanılmışım hadi sizlere güzel saçmalamalar!..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle burası bir blog forum değil bunu hatırlatarak başlamak istedim yani görüller tartışılabilir ancak saygı çerçevesinde ! olduğu sürece bütün eleştirilere açığım. Eleştirinize gelirsek eğer özellikle 2000'li yılların başında bu durum söz konusuydu hatta eğer araştırırsanız ! ilk 5 yıldızlı otomobil bir Renault'dur. (Laguna 2) Ek olarak genellikle yüksek güvenlik ekipmanı standartlarına sahiplerdir sınıflarında. Renault taraftarı veya herhangi başka bir marka taraftarı değilim bunu bütün yazılarımda görebilir okuyucularım. Ancak yatırım konusu matematiksel birşey yoruma dayalı değil ve araştırarak görebilir. Ek olarak ne Volvo'ya ne BMW'ye ne de Mercedes'e yaklaşamaz demişsiniz öyle bir iddada bulunan olmadı zaten. Son olarak saçmaladığımı düşünüp bir daha okumam demişsiniz zaten otomobilleri daha modelleri bile incelemeden marka isminden filo aracı vs sınıflamalara sokan kişilerin benim yorumlarıma ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum. Saygılarımla

      Sil
  10. Yazınızı okudum güzel bir tespit olmuş. Ben de 1,2 icon edc 120 hp almayı düşünüyorum bu konuda tavsiyeleriniz nedir acaba? Hüseyin braveheart_034@hotmail.com Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil