4 Haziran 2013 Salı

Mercedes'in Yeni İkon Adayı : Mercedes CLA






   Bugünkü konuğum uzun zamandır takipçilerimin ısrarla beklediği Mercedes CLA. Mercedes CLA geçtiğimiz aylarda piyasaya çıktı. Son zamanlarda meşhur olan 4 kapılı coupe sınıfına bir yenilik getirdi CLA. Şu zaman kadar piyasa çıkan 4 kapılı coupeler Audi A7, Mercedes CLS, BMW 6 Grancoupe gibi üst sınıf lüks araçlardı ve fiyatları 300.000 TL üzerindeydi. Ulaşılabilir 4 kapılı coupeler ise A5 sportback ve Volkswagen CC idi. Buradaki rekabet boşluğunu gören Mercedes A serisini taban alan CLA'yı piyasaya çıkardı ve ortalığı talan etti deyim yerindeyse. Herkes özellikle tasarımı dolayısıyla CLA'yı konuşuyor son günlerde. Ben ise bugün sizelere CLA'nın sadece tasarımdan ibaret olmadığını detaylara inerek anlatmaya çalışacağım. Test aracımız CLA 200 Urban paket.





   Tasarım bölümü CLA'nın kilit noktası. Aslında bütün 4 kapılı coupeler müşterileri öncelikle tasarımlar ile vurmayı planlıyor. Ancak Mercedes son yıllardaki gençleşen tasarım atağı ile çok şık arabalar sunuyor müşterilerine. Özellikle 4 kapılı coupeler bu tasarım çılgınlığının ekmeğini yiyor. Özellikle üst sınıf olan CLS birçok kişi tarafından en güzel tasarıma sahip 4 kapılı coupe olarak dillendiriliyor. CLA'ya gelirsek ön tasarımda A serisi izleri bolca mevcut. Ancak premium C sınıfı hatchbacklerin en güzeli olan A serisinin burnu çok yakışmış. Arka tasarımda ise güzel bir bütünlük var ve CLS'yi andıran detaylarla çok şık duruyor. Yan tasarım ise kapıdaki detay çizgiler ve geniş omuz çizgileri ile çok şık. Tasarımın ne kadar güzel olduğunu daha araç piyasaya çıkmadan, test sürüşü bile yapılmadan sıraya girip alan yüzlerce kişiye sorabilirsiniz. Bu araç son zamanlar piyasaya çıkan en şık araçlardan biri bence. İç tasarıma geçersek A serisinden birebir alınan tasarım genel olarak çok şık ve ergonomik. Ancak dışarıda tutularak bir İpad havası verilen ekran biraz abest duruyor. Hani sanki sonradan Media Markt gibi bir yerden alınıp taktırılmış gibi. Niyetleri iyi olsa da bence onun kabine gömülmesi gerekiyordu. Ama ekran dışında her şey mükemmel.

Çok şık duruyor ancak : Vites topuzu eklenmeli ve ekran kabine gömülmeli
















Test aracında bu pakette ayrıca opsiyonel olan LED farlar vardı



























   Performans konusu ise 4 kapılı coupelerin 2. önceliği. Her ne kadar sedan genleri olsa da bunlar birer coupe ve o yüzden biraz sert yapıya sahipler. A serisini temel alan fakat süspansiyon olarak çok az da olsa daha sert olan CLA tam olarak bu tanımda. Motoru A200 ve C180'de kullanılan 1.6 156 beygirlik motor. Piyasanın artık kanıksadığı bu motor son nesil 7-G DTC çift kavramalı şanzıman ile mükemmel bir uyum içerisinde. Motor sürekli bir ivmelenme isteği var. Şanzıman da motoru kırmıyor ve hızlı, pürüzsüz değişimlerle katkı yapıyor. Fabrikaya göre 0-100 km/s hızlaması 8.5 saniye. CLA'da Mercedes'i tanıyanları ve sevenleri şaşırtan bir detay da mevcut. A serisi gibi bu da önden çekişli. Sırf bu yüzden birçok kişi kırılacaktır araca ama önden çekişli olmasına rağmen çok başarılı bir yol tutuşu var. Ayrıca kullanımı daha uysal. Tabi ki arkadan çekiş tercih sebebidir özellikle sürüş meraklıları için ama emin olun bu araç önden çekişli olmasına rağmen arkadan çekiş tatları veriyor. Bunun en büyük sebebi çok net ve tepkili direksiyonu. Sertliği çok güzel ayarlanmış. Ben çok beğendim. ESP standart olduğu için zorlandığında müdahale edecektir ancak ben aracı ES'ye girecek kadar zorlayamadığım için ESP'nin müdahalesi hakkında yorum yapamayacağım.




   Konfor konusu ise 4 kapılı coupelerde geri planda kalan ama Mercedes için her şey olan bir kavram. CLa'da bu konuda çok gerilerde kalmıyor. Tamam kabul edelim araç sportif sürüş amacı taşıdığı için biraz sert ve örneğin direkt rakip olmasalar da fiyat nedeniyle karşı karşıya kaldığı Mercedes C serisine göre konforu daha az. Ama aracın sert süspansiyonları darbe emişi konusunda çok ama çok başarılı. Sonuçta her ne kadar eleştirilecek yanları olsa da Mercedes yılların tecrübesi ile çok sessiz çalışan ve darbeleri başarıyla emen bir süspansiyon yaratmış. Bozuk yollarda art arda  gelen darbelerde süspansiyon zaman zaman afallayabiliyor. Ama birçok sözüm ona konfor odaklı otomobillerin yanında çok daha başarılı duruyor. Özellikle bunun spor otomobil olduğu bilinci ile bindiğinizde şaşırıyorsunuz. Yalıtım konusu ise mükemmel. Camları kapattığınız anda ne bir yol sesi ne de rüzgar. Zaten rüzgar direnci rekor seviyelerde düşük. Motor ise üst devirlerde tatlı bir ses veriyor. Rölantide ise sanki yok gibi. Ön tarafta diz ve baş mesafesi yeterli. Arka tarafta ise diz mesafesi ortalamalarda. Baş mesafesi ise yok gibi bir şey. Ben 1.74 boy ile kısa sayılabilen biri iken başım tavana değiyordu. Ayrıca arka camlar o kadar dar ki dışarıya bakabilmek için zaman zaman eğilmek gerekebilir arka tarafta. Bu yüzden bu aracı alacak olanlar bu aracı 2 kapılı gibi düşünmeliler. Koltuklar ise çok konforluydu. Dirsekliklerin konumu ise iyi ayarlanmış.


Arka camlar çok dar. İçerisi karanlık

















Bagaj hacmi gayet iyi. Ancak bagaj ağzı dar.
   Kullanım kolaylığına geldiğimizde net okunan göstergelere ve kullanımı kolay media sistemine sahip CLA. Ayrıca kabin yeterince ergonomik. Yeterli sayıda saklama alanı mevcut. Göstergeler şık ve medya ekranını okumak kolay. Bagaj hacmine geldiğimizde ise 470 litre ile geniş bir hacim söz konusu. Ancak bagajın yükleme kısmı biraz dar kalıyor. Koltuklar ise asimetrik katlanarak gerektiği durumlarda yardımcı oluyor. Arka koltuklarda klima çıkışlar ve 12 V çıkışı iyi bir detay. Klimanın kullanımı basit. Ön tarafa inip binmek bir coupe olduğu için yoruyor. Arka tarafa binmekten ise bahsetmiyorum bile. Binerken 2 büklüm oluyorsunuz. Ama tasarım için buna değer diyebiliriz. Direksiyonun sertliği iyi yarlanmış park manevralarında yormadı hiç. Ancak görüş açılarının zayıflığı nedeniyle zaman zaman zorlandım. Ayrıca aynalarda da bir kısım kör nokta mevcut. Allahtan arkada geri görüş kamerası var. Otomatik vites ise direksiyonun arkasındaki koldan kontrol ediliyor. Lüks otomobillerde görmeye alışkın olduğumuz bu sistem son zamanlarda A serisi ve CLA ile daha alt sınıflara geldi. Ama ben pek beğenmedim. Böyle sportif odaklı bir otomobile bir vites kolu yakışırdı bence. Ancak vites direksiyondaki kulakçıklarda manuel olarak da kullanılabiliyor, bu hoş bir detay.



Arka koltuklarda spor tasarımlı


   Güvenlik konusunda Mercedes yıldızına gölge düşürmüyor. CLA aslında henüz kaza testine girmedi fakat standart olarak sunulan sürücü diz hava yastığından tutunda ESP'ye kadar birçok elektronik güvenlik önlemi ve aynı altyapıyı kullanan Mercedes A serisinin 5 yıldız almış olması insana güven veriyor. Ancak Mercedes'in bir an önce Euroncap testine girerek az da olsa kalan şüphelere yer bırakmaması gerek. Ama ben 5 yıldız altında alarak bir sürpriz yaşatmayacağına eminim üzerinde bu kadar uğraşılmış bir Mercedes'in. Fren mesafesine gelirsek gayet yeterli. Ayrıca tepkili ve hisli bir fren pedalı var.



   Donanım konusunda ise Mercedes BMW gibi acımasız davranmıyor ve birçok gerekli donanımı standart sunuyor. ( Örneğin hala BMW 1 serisi ve 3 serisinde otomatik klima standart değil :D ). Özellikle güvenlik donanımı konusunda işi sağlam tutuyor. Ses sisteminin AUX ve USB girişi mevcut. Donanım olarak standartlar dışında Urban paket bulunuyor ki bu test aracımızın paketi. Bu pakette köşeli krom egzoz çıkışı, 18'' özel jantlar, biraz daha alçaltılan şasi, suni deri koltuklar var. Ayrıca belirtmeden geçemeyeceğim spor Recaro koltuklar standart ki bu çok hoş bir detay. Ayrıca bu koltukta rahat edemem diyenler aracını konforlu koltuklarla da sipariş edebiliyor. Son olaraksa yok satacağından emin olduğum AMG paket var. BMW M paket gibi olan Mercedes AMG paket aracı tamamen bir spor otomobil çeviriyor. Özel süspansiyonlar, özel tamponlar, AMG jantlar ve altı düz direksiyon gibi detaylar mevcut. Çok şık duran LED ön farlar ve arka stoplar için ise Gece Paketi ekletmek gerekiyor. Ayrıca belirtmeden geçemeyeceğim sunroof çok iyi ve büyük. Özellikle basık bir araç olduğu için eğer imkanınız varsa kesinlikle almalısınız. Opsiyonel olarak internet bağlantılı Command sistemi de çok hoş ancak 10.000 TL civarındaki ücret üzüyor. Aracın iPhone'a direkt bağlanabilmesi ve tam uyumlu çalışabilmesi hoş bir detay.





   Kalite konusunda ise söylenecek fazla söz yok. Araç genel olarak çok kaliteli. Son zamanlarda Mercedes eski kalitesinde değil deseler de hala sınıfının üst sıralarında gezinen bir yapısı var. Klima çok iyi çalışıyor. Ses sistemi ise çok başarılı. Ki opsiyonel olarak eklenenleri düşünemiyorum. İşçilik konusunda kusur aramak içinse mikroskoba sahip olmak gerekiyor. Tabi A serisi baz alındığı için malzeme konusunda bir C serisi değil. Özellikle fiyat nedeniyle direkt rakip gözüken Passat CC'den ise gayet iyi durumda.



   Eğlence faktörüne geldiğimizde ise bu araç ile eğlenmemek mümkün değil. Aslında bakarsanız bir ara keşke şu araba ile caddede son ses gezsem dediğim oldu :). Yol tutuşu ve motor/şanzıman uyumu sayesinde virajlı yollar çok keyifli. Ayrıca araç durduğu yerde bile insanı heyecanlandırıyor. Bu tasarım sayesinde bütün gözler üzerinizde oluyor. Özellikle Mercedes fanları bu aracı görünce inanamıyor. Yolda giderken baş parmağı ile güzel araç işareti yapan bile vardı o kadar diyeyim :). Eğlenceye tek gölge düşürecek şey arka koltukta bunaldım abi diyen arkadaşınız olabilir. Yapmanız gereken kaliteli müzik sisteminin sesini arttırıp gaza basmak :)



   Sorunsuzluk konusunda Mercedes bir ara elektronik sorunlarla bocalasa da hala üst seviyelerde. Kronik bir problem için ise çok erken. Aracın bakım aralıkları ise 15.000 km. Gerçi araçtaki sistem otomatik olarak bakım ihtiyacında sizi uyarıyor. Yani aracı çok zorlayarak kullandıktan sonra bakım için erken çağrı alırsanız şaşırmayın :)



   Maliyet konusu CLA'nın yumuşak karnı. Her Mercedes gibi CLA'da çok pahalı. Başlangıç fiyatı 93.300 TL. Ancak bu fiyat sizi aldırmasın, özellikle olmazsa olmaz ve bu paraya araba alıyorum bu da olsun denilen opsiyonel donanımları eklediğinizde aracın fiyatı 120.000 TL'yi rahat buluyor. Burada ise garip bir ikilem ortaya çıkıyor. Daha üst sınıf olan Mercedes C serisi 96.000 TL civarından başlıyor. Her iki araca da aynı opsiyonlar eklendiği zaman fark max. 8-9 bin TL civarında oluyor. Bu durumda farkında olmadan C serisine rakip oluyor CLA. Ayrıca C serisini rakibi olan BMW 3 serisi'ninde direkt rakibi gözüküyor fiyat nedeniyle. BMW 316i 99.000 TL civarında ve opsiyonlar eklendikçe fiyatlar yakınlaşıyor. Fiyat olarak rakip olanları bir kenara bırakıp gerçek rakiplerine bakarsak Audi A5 sportcoupe 2.0 litrelik motorun dezavantajı ile 180.000 TL bir fiyata sahip. Hem sınıf hem de fiyat olarak rakip olan Volkswagen CC ise 85.000 TL civarından başlıyor. Yakıt tüketimine baktığımızda ise fabrika verisine göre şehir içinde 7 litre civarında yakıyor. Bu araçla ilgili kendim bir yakıt verisi tutamadım. Ancak aynı motor ve şanzımana sahip ve fabrikaya göre 8 litre yakan C serisi ortalama 10 litre yakıyor İstanbul trafiğinde. CLA önden çekişli olduğu için daha tutumlu olacaktır. Aşırıya kaçılmadığı sürece 9 litreyi çok aşmayacaktır.

 Fiyatlar hakkında daha geniş bilgi sahibi olmak ve kafanızdaki aracın tam fiyatını öğrenmek için buraya tıklayarak Mercedes Konfigatörü kullanabilirsiniz.


   Bu otomobili kimler alır? Öncelikle bu otomobili Mercedes'in kemik kitlesi olan 40 yaş ve üsti insanların almayacağı kesin gibi. Bu otomobil Mercedes'n gençlere göz kırpışı. O yüzden hedef kitle de daha çok 30 yaş altı genç kesim, yeni evli çiftler, genç bayanlar, farklı bir coupe otomobil isteyenler, coupe bir otomobil isteyen ancak zaman zaman arka koltuklara ihtiyacı olanlar, ailenin genç üyesine Mercedes almak isteyen E serisi sahipleri ve üniversiteli gençler olarak tanmlanabilir. Ancak alacak olanlara üzücü bir haber vereyim Ocak ayına kadar sıra var.Ayrıca belirteyim CLA'yı çok seven ancak iç hacmini yetersiz bulanlar için kış aylarından sonra aynı CLS için olduğu gibi bir station versiyon geleceği bilgisini aldım.



   Ben bu otomobili alır mıyım? Kesinlikle evet. Çoktan kendime konfigatörden bir CLA yaptım :). Ama ne yazık ki 137.000 TL :(. Şaka bir yana durumum iyi olsa kesinlikle düşünürüm. Eksikleri yok mu var ( ki bence en başta önden çekişli olması ) Fiyat olarak kendisine göre daha iyi olan arabalara yakın mı, Evet. Ama yine de çok iyi bir otomobil. Sürüşü, duruşu her şeyi ile güzel. Ayrıca çerçevesiz kapı* hayranı olan ben bu arabaya daha da bir bağlandım.

    Başta bu otomobile binerken abi fiyatı nerdeyse 3 serisi ile aynı kesin ilk önce tasarım yüzünden çok satılacak sonra millet bıkıp bırakacak demiştim. Ancak indikten sonra bu otomobil ile Mini Cooper arasında bir bağ keşfettim. Hem CLA hem de Mini Cooper aslında çok pahalı ve aynı paraya çok daha mantıklı araçlar alınabiliyor. Ama 2 araç da hem tasarım hem de sürüş anlamında çok iyiler ve gençlere yönelik bir duruşları var. Bence CLA yeni bir Cooper vakası olur. Sizce??


Çerçevesiz Kapı : Kapıların camlarında çerçeve kısmı olmaması. Camın boşta gibi gözükmesi sağlanıyor bu sayede. Birçok coupe'de olsa da maliyetli olduğu için bu tarz kapıları kullanmayanlar var :( .


  

Bu arada aracı incelemek için Mengerler Bostancı şubesine gidecekleri uyarayım, showroomda araçları yok. Çok saçma geldi bana

  



  

22 yorum :

  1. İnceleme çok güzel Teşekkürler. Ama yazım hataları çok fazla... Kontrol edilmeden yüklenmiş galiba....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İncelemeyi beğenmenize sevindim :) Hatalar için özür dilerim üst üste gelen ısrarlar sebebi ile acele etmişim biraz. Ancak uyarınız için teşekkür ederim. Elimden geldiğince düzelttim sağolun :)

      Sil
  2. İnceleme güzel; ama aracı sevmedim. Tamam spor otomobil, çok fazla konfor aranmaz; ancak tasarımda da arka tarafı çok sevmedim. C serisine fiyat olarak çok yakın, bu yüzden ben olsam C serisi alır, tasarımdan biraz feragat ederim. C200 de fena araba değil hani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İncelemeyi beğenmenize sevindim. Aslında testte de dediğim gibi ben CLA'cıyım ama Mercedes C'ye yakınım baya çünkü sizin söylediklerinizde de haklısınız. Yeni bir C serisi gelene kadar bu marka içi kapışma devam edecek anlaşılan :)

      Sil
  3. Cla çok şık bir araç. test sürüşü yaptık.0-60 arası gazı az yiyıyor fakat sonra çok vites değiştirip çabuk hızlanıyor.Eko moddamıydı yoksa,bilmiyorum.Ama frenleri inanılmaz derecede sert :) alışkanlık olmuş bir dokunmamla frene araba sert bir şekilde duruyor :) Paylaşım için elinize sağlık.Ben çorludan yazıyorum buradaki Mercedes Mengerler de Şubat a kadar sıra var maalesef.Ama almayı düşündüğüm bir araç :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım Eco moddaydınız. Yani çok rahatsız eden bir gaz gecikmesi ihssetmemiştim ben sizin dediğiniz gibi :). Teşekkür ederim ilginiz için :). Almayı düşünüyorsanız hayırlısı olsun ve Allah sabır versin diyorum :)

      Sil
  4. İnceleme için teşekkürler,sıraya girmiştim ve şüphelerim vardı ama şu an tereddütsüz bekliyorum. Zaten otomobil dediğin ya çok mantıklı olacak yada mantıksız ve keyifli heyecan verici olacak ... bu aracı hangisiyle kıyaslamalı ? bmw 1,3 audi 4,5 , c serisi cc mi ? bence değil bunu kıyaslayacak bir otomobil şu an yok ,evet çok daha hızlı daha ekonomik ve daha şık otomobiller var ama 5 sıfırlı eurolar istiyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı olsun öncelikle. Evet direk 4 kapılı spor coupe olarak nitelendirilebilecek ve bu sınıf seviyesinde olan bir rakibi VW CC dışında henüz yok dediğiniz gibi. Sadece fiyat olarak rakipleri var.

      Sil
  5. belcikada yasiyorum araci bugun siparis ettim ve subat 2014 de tesim alabilecegim amg paket acilir tavan bir arac kullandim bundan once bes yil c serisi kullandim ama size sunu soliyim bunun yaninda diger araclar bisiklet gibi kaliyor

    YanıtlaSil
  6. Kardeşim gidip inceleyip burda uşenmeden yayınladığın için tşk'ler.
    Ben de bu tarz bi araba almayı düşünüyorum.
    Sırayla bütün beğendiğim arabaları gezdim
    Audi a3, Vw cc , vb. Fakat bunların hepsi mercedes bayisine gidip CLA ile karşılaşana kadarmış, resmen ilk görüşte aşk dedikleri bu olsa gerek,resmen büyülendim.
    Bayiye gelen herkes mıknatıs etkisiyle arabanın yanına geliyor.
    Arabanın sağını solunu çekiştiriyor,kapısını açıp açıp kapatıyor.
    Fotoğraf çektiriyor.
    Yani öyle bi araba ki bu al kapının önünde dursun o bile seni fazlasıyla mutlu edecektir.
    İnanmayacaksınız belki ama bugun bi avm nin otoparkında millet arabayla poz verip foto çektiriyordu.
    Kısacası ben çok beğendim, ve almayı düşünüyorum.
    Parası olan tüm arkadaşlara da tavsiyem beğendikleri arabayı fazla ince eleyip dık dokumadan alıp keyfini sürmeye başlamalalrı sonuçta bi dha gelmiycz bu dünyaya demi:)
    Saygılarımla
    Onur cingöz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim ilginiz ve yorumlarınız için :)

      Sil
  7. CLA200 Urban sahibi olarak şunu diyorum , arabaya UFO muamelesi yapılıyor. Gençler , çocuklar hatta hacıamcalar bile elde foto makinesi arabayı çekiyorlar.

    Sürerken utandığım ve ilgiye hala alışamadığım olağanüstü bir araç. Kalite hissiyatı gerçekten üst sınıf ve konfor açısından da ortalamanın üstünde.

    Fiyat ve donanım olarakta "ucuz" sayılabilecek durumda. 92.000 TL'ye full donanımlı bir Passat alan tanıdığımız , CLA'yı görünce şok oldu :)

    İnceleme için teşekkürler. Saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin. İncelemeyi beğenmenize sevindim. Yorumlarınız için bende size teşekkür ederim

      Sil
  8. eylül 8 de cla amg sahibi oluyorum bir aksilik olmazsa . test sürüşü yapmadım ,ama araç bence de güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aracınız hyırlı olsun. ancak bence test sürüşü yapmadan aracı sipariş etmek bir hata. Mercedes de olsa deneyip size uygun olup olmadığına bakmanız faydalı olabilirdi

      Sil
  9. Araç Aşırı Basit Maliyetleri Düşürmek İçin Mercedes Daha Fazlasını Yapamazdı
    1- Arkadan İtişli olmaması
    2- A Kasası Üzerine Tasarlanması
    3- İç Malzeme Kalitesizliği
    4- Ekranın Sonradan Konumlandırılmasını Yazmamak olmaz
    5- Bagaj Kapağı gibi Ürünlerin Hafifliği
    6- Amg Donanımının 18 RunFlat Lastikler ile Süspansiyon Sertliği
    7- Ön/arka Oran Uyuşmazlığı
    Bu fiyat aralığında BMW f30 316 , Passat CC tercih edilir ki bu rakamlarda onlar değerini daha çok hakkediyor. Mercedes Full Makyajlı bi kız çıkardı Ortaya Ama kullanıcılar İlk Gecenin Sabahında Makyaj Çıktımı Malın Ne Olduğunu Anlıyacaklar :) Ne var ki araba güzel prim yaptı ikinci el bile sıfırından daha pahalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadan itiş olmaması yönünde bende katılıyorum ancak son zamanlarda bu yönde akım var önümüzdeki aylarda önden çekişli bir 1 serisi bile görebileceğiz. Ekran konusunda ise de katılıyorum yazdığım gibi yanlış. Süspansiyonlara ise çok haksızlık etmemek lazım sonuçta biraz daha spora yönelik bir araç klask bir C serisi konforu beklenmemeli. Diğer konularda ise yorumlarınıza saygı duyuyorum. Fiyat olarak 3 serisi rakip olsa da direkt rakip olmaları yanlış. Birtek Passat CC bu aracın rakibi olarak düşünülebilir.

      Sil
  10. ben şuanda avrupadayım. avrupada CLA 180 modelleri söz konusu(urban modelleri de söz konusu). bu aracı almayı düşünüyorum. CLA 200 ile karşılaştırıldığında avantaj ve dezavantajları nedir? yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla aynı motoru kullanmalarına rağmen ayar farklılıkları nedeniyle CLA 180 A 180'deki 122 beygirlik motora sahip yani performans açısından daha zayıf. Kullanmadığım için performansı yeterli veya değil diyemem. Ancak CLA'ya 156 beygirin çok yakıştığını söyleyebilirim. Ek olarak CLA 180 ülkemizde satılmadığı için donanımsal vb. farklılıklar olur mu onu da bilemiyorum

      Sil
  11. Araç gerçekten çok güzel hele station en çok hoşuma giden ama sanırım daha Türkiye'ye gelmedi.

    YanıtlaSil
  12. Öncelikle elinize sağlık annem aldı 180 cdi modelinden valla ilk başta yaş sebebiyle anneme yakışır mı tereddüt ettim ama baya güzel bir araç hem ekonomik hem de çok şık tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil