16 Haziran 2013 Pazar

Bitirim İkili : Skoda Rapid - Seat Toledo



   Bugün ki konuklarım Skoda Rapid-Seat Toledo kardeşler. Geçtiğimiz aylarda satışa çıkan kardeşler, B sınıfı sedan pazarındaki rekabeti kızıştırdı. Skoda Rapid'den başlarsak o yeni bir model. Rapid ile aynı altyapıyı kullanan diğer model ise Seat Toledo ise bu ismi taşıyan 4. model. İlk olarak 1992 yılında piyasaya çıkan araç çok satılmamış olsa da 1998 yılında çıkan model ülkemizde başarılı rakamlara ulaştı. Daha sonra Toledo 2005 yılında MPV vari, garip bir tasarımla piyasaya çıktı ve yine başarısız oldu. Ancak Seat geçmişe sünger çekip Volkswagen altyapısı kullanarak Skoda ile ortak bir model üretti ve başarı arıyor. Skoda Rapid ve Seat Toledo hem aynı sınıftaki araçlara hem de birbirlerine karşı çetin bir rekabet içinde. Ayrıca C sınıfı araçların müşterilerine de göz kırpıyor diyebiliriz. Bu sebeplerden ötürü hem Seat Toledo'yu hem de Skoda Rapid'i detaylıca test ettim. Takipçilerimi uzun süre bu yazı için beklettim, umarım beklediğinize değer :). Test araçlarımızdan Skoda Rapid 1.4 TSI benzinli motor, DSG otomatik şanzımana sahip. Diğer test aracımız Seat Toledo ise 1.6 TDI dizel motor, manuel şanzımana sahip. Sizleri daha fazla bekletmeden hemen testimize geçelim.





   Tasarım konusunda temel olarak birbirinin aynısı araçlar olsalar da farklı marka kimliklerinin getirdiği ön ve arka tasarımlarla birbirlerinden ayrılıyorlar.






































































    Skoda Rapid, geçen yıl görücüye çıkan Mission L konseptinin birebir uyarlaması olarak geldi. Ön yüzünde sade bir Skoda tasarımı varken arka tarafta da sadece ve büyük kardeşi olan Octavia'ya göndermeler yapan bir yüzü var. Yan tasarım ise küçük hareketlenmeler dışında sade bir hale sahip. Ayrıca Skoda'nın alışılmış liftback* tasarımı Rapid'de de mevcut. İç tasarım ise bilindik, sade bir Skoda gibi hissettiriyor. Octavia'ya yapılan göndermeler iç tasarımda da bolca mevcut. Özetlersek eğer Rapid'in tasarımı baktıran değil daha çok bakınca göze hoş gelen ama biraz fazla sade kalan bir tasarım olmuş.



Arka tasarımda sportif detaylar var















































Test aracımızdaki Multimedia sistemi orjinal Volkswagen değil fakat birebir uyumlu bir sistem. Erya otomobil opsiyonel olarak sunuyor


















   Seat Toledo ise Rapid temelli bir tasarıma sahip olsa da küçük Seat dokunuşları ile tasarıma biraz heyecan katılmış. Örneğin ön yüz Seat olduğunu bariz belli eden ve Rapid'e göre daha hırçın bakışlı bir tasarıma sahip. Arka yüzde aynı şekilde. Rapid'deki gibi tek parça stop yerine 2 parçalı stop lambaları tercih edilmiş. Ayrıca bagaj kapağındaki spoiler vari detay sayesinde arka taraf çok daha sportif ve şık duruyor. İç tasarıma geçersek eğer tek fark kapı açma mandalları ve direksiyonlar olarak göze çarpıyor. Seat Toledo daha spor bir direksiyona sahip iken Rapid 4 kollu sade bir direksiyon kullanıyor.




   Performans konusuna gelirsek eğer 2 araçta aynı altyapılar sebebi ile benzer kullanımlara sahip. Yol tutuşu konusunda bakarsak aralarında hemen fark yok. Seat'ı belki bir tık üste görebiliriz. Ama bu Rapid 1 ise Seat 1,2 gibi bir fark olacaktır. Her iki araçta sınıfının en iyi yol tutuşuna sahip. B sınıfı otomobillerde sürüş çitasını yükseltmişler diyebilirim. Hatta bazı C sınıfı araçları gözlerine kestirmişler desem yalan olmaz. Gerçekten çok keyifli bir sürüşleri vardı. Tamam performans beklentisi ile aracı kullanmaya kalkarsanız pek mutlu inemezsiniz ancak B sınıfı sedanlar içinde birçok otomobili kullanan biri olarak B sınıfının üstünde bir sürüş zevki var diyebilirim. Direksiyon tepkileri ise gayet iyi ve netti ve sertliği iyi ayarlanmıştı. Eğer motorlara delirsek

   1.4 TSI benzinli motor 122 beygir ve 200 Nm torka sahip model her iki araçta da sadece DSG şanzıman ile sunuluyor. Volkswagenin birçok modelinde gördüğümüz bu kombinasyon Rapid-Toledo ikilisine çok yakışmış. 1100 kg civarındaki ağırlıkla bu motor-şanzıman birleşimi ile araç B sınıfında pek rastlamadığımız performansa sahip. 0-100 km hızlanmasında 9.5 sn ile mutlu ederken ara hızlanmalarda da DSG sayesinde çok esnek. Sadece gaz pedalında hafif bir geç tepki alma sezdim, Volkswagen'deki 1.4 TSI'lara göre. Ama bu çok net ve rahatsız eden bir gelişme değildi. Sanırım ekonomi yapma ve aracı daha uysal bir hale getirmek için yapılmış birşey. Ancak emin olun herhangi sıkıntı yaratacak ve can sıkıcak bir durum yok. Son hız olarak verilen 206 km/s değeri ise bu sınıf için bir rekor olsa gerek.


   1.6 TDI dizel motor ise 105 beygire ve 250 Nm torka sahip.5 ileri manuel şanzımana sahip araç 0-100 km/s hızlanmasını Rapid'de 10.6 Toledo'da ise 10.4 sn'de tamamlıyor. Seat sportif yönünü bu kadar benzerliğe rağmen konuşturuyor. Dizel motor hızlanma konusunda çok istekli. Ayrıca ara hızlanmalarda hiç nazlanmıyor. Vites geçişleri ise çok net. Ancak 5 ileri yerine 6 ileri şanzıman tercihi özellikle uzun yollarda çok iyi gelecektir.



Diz mesafesi çok geniş.
   Konfor konusuna geldiğimizde ise 2 araç arasında hemen hemen hiç farklılık bulunmuyor diyebiliriz. Süspansiyon seviyesi olarak baktığımızda her 2 araçda sınıfının üstünde hatta özellikle süspansiyonlar C sınıfı standartlarını da kısmen karşılayabiliyor. Süspansiyonların sesi az geliyor. Darbe emişi konusunda ise sınıfının standartına göre iyi bir seviyede. Koltuklar gayet rahat. Geniş iç hacim sayesinde ferahlık hissi var. Dirsekliklerin yeri ise iyi ayarlanmış. Ön koltuklardaki hacim fazlasıyla yeterli. Arka koltukta ise çok geniş bir diz mesafesi var. Baş mesafesi de gayet yeterli. Motor sesi yalıtımına gelirsek benzinli motor gayet sessiz dizel motor ise sesli fakat B sınıfındaki araçların sınıf standardına yakın bir ses seviyesi var. Yol sesi konusunda ise B sınıfı için yeterli bir seviye de hatta Rapid için konuşmak gerekirse Octavia'ya yakın bir yalıtım var diyebiliriz. (Octavia testimde de belirtmiştim, Octavia ses yalıtımı olarak zayıf ve sınıfına göre biraz sesli kalıyor) Rüzgar sesi seviyesine geldiğimizde ise C sınıfına yakın bir yalıtımı var. Genel olarak sınıfının üstünde bir konfor sağlıyor diyebiliriz.



   Kullanım kolaylığı bir B sınıfı sedan için vazgeçilmezdir ve Rapid-Toledo kardeşler bunu net bir şekilde gösteriyor. Öncelikle C sınıfı sedanlara kafa tutan hacmi sayesinde birçok olaylık sağlıyor. İçeride yeterli saklama alanı var. Bagaj hacmi Skoda Rapid'de 530 lt ile C sınıfı sedanlara kafa tutuyor. Seat Toledo'daki 550 litrelik bagaj hacmi ise C sınıfındaki sedanlara bile pes dedirtiyor. Standart sunulan asimetrik koltuklar sayesinde istenildiğinde bagaj hacmi 1.430 lt'ye kadar çıkabiliyor. Ayrıca litfback tasarımları nedeniyle 2 kardeşte geniş açılan ve yükleme yapılması kolay olan bir bagaj kapağına sahip. Direksiyonun sertliği ise gayet yeterli park manevraları için. Yol bigisayarını kullanmak kolay. Birbiri ile aynı olan ses sistemlerini kullanmak da aynı şekilde kolay ( Fotoğraflarda Toldeo'da farklı bir ses sistemi göreceksiniz. Bu ses sistemi standart model değil, bayii tarafından opsiyonel olarak takılan bir ses sistemi ) Üst donanımlarda gelen ekran sayesinde görsel destekli park sensörüne sahip oluyorsunuz ki bu sayede park etmek iyice kolaylaşıyor. Volkswagen ailesinin tanıdık klimasının kullanımı ise kolay. Göstergeler tipik Volkswagen ve rahat okunuyor. Kullanım konusunda her 2 aracın tek farklılıkları kapı açma kolları ve bagaj kapama kolu. Peki hangisinin iyi derseniz Rapid'in kapı kolu ve bagaj kolu daha pratik. Ama şaka bir yana çok da fark yok. Üst donanımlarda standart sunulan Hill Holder adlı yokuş kalkış sistemi sayesinde şehiriçindeki yokuşlarda kullanımı rahatlatıyor her iki araçta. Skoda Rapid'de sunulan ön camdaki plastik bilet tutucu ise ilginç ama pratik bir detay.


Skoda Rapid'in kapı kolunu kullanmak daha rahat.

Toledo'nun kapı kolu ise küçük kalıyor.


























   Güvenlik konusunda ise Skoda Rapid Euroncap kaza testinden 5 yıldız ile ayrıldı.Seat Toledo aynı araç olduğu için bu sonucu onun için de kabul edebiliriz. Güvenlik donanımları olarak bakarsak her 2 araçta da Ön ve yan hava yastıkları standart. Perde hava yastıkları ise en yüksek donanımlarında standart. ESP, lastik basınç sensörü ve Hill Holder ise Rapid'de 3 donanım seviyesinden 2 sinde Toledo'da ise 2 donanım seviyesinden birinde standart. Atlanmaması gereken önemli bir detay ise Rapid'in arka disk frenleri en üst donanımda sunması. Diğer 2 donanım seviyesinde motor ne olursa olsun kampana var. Şaka gibi birşey bence. Neden derseniz Seat Toledo'da disk fren her motor ve donanım seçeneğinde standart. Skoda'tya sesleniyorum buradan eğer bu bir şaka ise güldürmedi :(. Kampanalı frenlerle disk frenler arasında çok az da olsa fark olacaktır. Ancak kampanalı modeli deneyemediğim için net birşey söyleyemiyorum. Frenlerin genel tepkisine bakarsak başarılıydı. Özellikle 1.4 TSI motorlu üst donanım Rapid'in frenlerini çok beğendim. Fren pedallarının hissi ise iyi ayarlanmış.



   Donanım konusunda ise araçlar temel olarak benzer donanımları sunsalar da sunumlarını farklı şekillerde yapıyorlar

   Skoda Rapid 3 donanım seviyesine sahip. Standart donanımda (Active) sürücü emniyet kemeri uyarısının bile olmaması çok saçma geldi.Yol bilgisayarının olmaması ise daha da garip. Yıkama özellikli arka cam sileceği bile bu donanımda mevcut değil. Peki ne var derseniz söyleyecek fazla birşey yok. Moral bozmadan 2. donanım seviyesine geçersek eğer (Ambition) ESP'den çok fonksiyonlu deri direksiyona, yol  bilgisayarı :) elektrikli ve ısıtmalı aynalar mevcut. En üst donanımda ise Maxi-DOT adlı geniş bilgi ekranı, radyo ekranına entegre arka park sensörü, cruise control ve otomatik klima gibi detaylara sahip. Ama belirtmeden geçemeyeceğim, alt 2 donanım seviyesinde tam boy stepne standart gözükürken, en üst donanım seviyesinde ise ince yedek lastik mevcut. Umarım internet sitesinde bir hata vardır. Aux ve USB ise orta ve üst donanımda standart.


   Seat Toledo ise 2 donanım seviyesine sahip. Standart donanım paketinde (Reference) elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, yol bilgisayarı, ışıklı torpido gözü gibi saymaktan utandığım fakat Rapid'in standardına göre yüksek olan donanımlar var :). Üst donanım olan pakette ise (Style) otomatik klima, ön-arka kol dayamalar, Cruise Control gibi detaylar mevcut. Ayrıca görsel destekli arka park sensörü yine üst donanımda standart. Ayrıca Rapid'de olmayan dönüşe duyarlı ön sis farları bu aracın üst donanımında standart.



   Kalite konusunda ise Seat ve Skoda biraz sınıfta kalıyor. Tamam B sınıfı sedanlar genel olarak çok kaliteli değil fakat en azından 301 gibi modeller üst donanımlarında malzeme kalitesini az da olsa yükseltmiş oluyor. Ancak Rapid ve Toledo sınıf standartlarında kalan hatta yer yer fazla sert malzemeler mevcut. İşçilik konusunda ise başarılı bir araç. Ses sistemi ise kaliteli. Klima ise bilindik Volkswagen ve işini iyi yapıyor.



   Eğlence faktörüne baktığımızda ise genellikle B sınıfı sedanlarda beklenmeyen birşey olsa bile bu araçlar sizi gülümsetebiliyor. Özellikle B sınıfı bir otomobile bindiğinizi düşünerek sürüşe başladığınızda keyifli dakikalar geçirebiliyorsunuz. Ayrıca B sınıfından beklenmeyen bir konfora sahip olduğu için müzik sistemini açarak konforlu yolcukluklar yapmak mümkün. Performanslı sürüş istediğinizde ise C sınıfı araçlara bile kafa tutabilen yapısı ile bence gayet eğlenceli. Özellikle 1.4 TSI motor ve DSG şanzıman kombinasyonuna sahip araçlar B sınıfından beklenmeyen bir sürüş keyfi veriyor.



   Sorunsuzluk konusunda ise her iki araçta Volkswagen altyapısı kullandığı için güvenilir denilebilir. Ayrıca bütün parçaları da aynı ve yine Volkswagenden alınma. Garanti süresi ise 2 yıl olarak belirlenmiş. Bakım aralıkları ise benzinli modelde 15.000 km dizel modelde ise 10.000 km olarak belirlenmiş. DSG konusunda ne diyorsun derseniz evet birçok söylenti ve daha önce yaşanan birçok sıkıntı mevcut ancak aldığım duyumlar DSG'nin tekrar bir elden geçirmeye gittiği. Sanıyorum sorunlar azaltılmıştır. Kronik bir sorun hakkında konuşmak içinse çok erken.



   Maliyet konusuna gelirsek


   Skoda Rapid 1.2 75 beygirlik benzinli motor ve başlangıç donanım seviyesinde 33.590 TL'den satılıyor. 1.2 TSI 105 beygirlik benzinli motora orta donanıma sahip Rapid ise 40.000 TL'lik fiyatı var. 1.6 TDI dizel motora sahip ve başlangıç donanımında olan model ise 44.490 TL'den başlıyor. 1.4 TSI motorlu ve DSG otomatik şanzımana sahip model ise 45.490 TL'den başlıyor. En pahalı Rapid ise 1.6 TDI ve en üst donanıma sahip model ve 50.000 TL'lik bir etikete sahip.


   Seat Toledo ise 1.2 TSI 105 beygirlik benzinli motor ve alt donanım seviyesi ile 37.500 TL'den başlıyor. 1.4 TSI 122 beygirlik benzinli motor ve DSG şanzımanlı model ise 43.900 TL'den başlıyor. Dizel motora sahip Toledo ise standart donanımla 46.500 TL'den başlıyor. En üst donanımdaki model ise 49.500 TL'den başlıyor.

   1.4 TSI benzinli motorun bakım fiyatları 350 TL civarında. 1.6 TDI dizel motorun bakım fiyatları ise 450 TL civarında.

  1.4 TSI benzinli motor şehiriçinde 8.0 litrelik bir tüketime sahip. Ortalam tüketimi ise 6.3 litre. Ben hafif trafikte ve sert kullanım stilinde 9 litrelik bir tüketim değerini gördüm.

   1.6 TDI dizel motor ise şehiriçinde 5.6 litrelik tüketime sahip. Ortalama tüketimi ise 4.4 litre. Ben yine hafif trafikte ve sert kullanım stilinde bu araçta 6 litre civarında bir tüketim elde ettim.  

   Rakiplerine bakarsak Renault Symbol 1.2 75 beygirlik benzinli motor ve standart donanımla 29.000 TL'den başlıyor. 0.9 litrelik 90 beygir benzinli motor ise üst donanımla ve 34.000 TL'den satılmakta. 1.5 Dci dizel motora sahip standart donanımlı model ise 37.490 TL'den başlıyor. 301/C Ellysee modelleri ise 1.2 benzinli motor ve standart donanımla 31.600TL'den başlıyor. 1.6 HDI dizel motor ise 39.000 TL civarından başlıyor. 1.6 benzinli motora ve otomatik şanzıma sahip modelleri ise 40.000 TL civarında satılıyor.Bu örnekleri çoğaltmak mümkün fakat kısaca özetlemek gerekirse fiyat olarak sınıfındaki araçlardan 3.000 TL civarında daha fazla Toledo-Rapid ikilisi.



   Bu araçları kimler alır? Bu araçlar klasik B sınıfı müşterileri olan aileler, tasarruflu bir otomobil isteyenler, geniş hacimli bir otomobil arayanlar, geniş bagaja ihtiyacı olanlar, ailesini geniş bir otomobilde taşımak isteyen anneler, B sınıfı sedan araç almak isteyen fakat sürüşe önem verenler, konforlu bir B sınıfı sedan arayanlar Rapid-Toledo ikilisinin temel müşterileri. Ayrıca Rapid'in bir müşteri kitledi daha var. O da Octavia almak isteyen fakat ekonomik olarak zorlanan kişiler. Eğer bu kişiler iç mekan kalitesine çok takılmazlarsa Rapid aldıkları için çok pişman olmayacaklardır. Filolar alır mı derseniz sanmıyorum, çünkü filolar genel olarak ucuz maliyetli araçlar ararlar ve bu ikili ilk alım maliyeti ve parça fiyatları konusunda B sınıfının üstünde kalıyor, rekabetçi olamıyor.



   Bu araçlardan birini alır mısın? Kesinlikle alırım. Bence B sınıfı içerisinde en iyi hazırlanmış pakete sahipler. Öncelikle sürüşten ödün vermemişler. Ayrıca konfor olarak sınıf seviyesinin üstündeler. İç mekan konusunda sınıf standartlarında kalan bir araç ancak genel kalite olarak sınıfın üstünde. Tek sıkıntısı C sınıfı otomobillere yaklaşan fiyatı. Fakat geniş hacimli bir B sınıfı otomobil alacaksam ilk aklımda bu ikili olur.

Otomatik vitesin topuzları da farklı


Ancak Rapid'in vites topuzu daha şık.




























   En önemli soru? Seat Toledo mu? Skoda Rapid mi? Zor bir soru çünkü baya benzer araçlar. Tabi C-Elysee ve 301 kadar birbirlerine benzemiyorlar ancak yinede birçok benzerlik var. Toledo ile Rapid arasındaki tasarım farklılıklarına bakarsak marka kimliklerine de uygun bir şekilde Rapid sade ve şık, Toledo ise sportif detaylara sahip. İç mekanda ise farklılıklar sadece direksiyonla sınırlı. Ama yine Toledo daha sportif olan direksiyona sahip. Ayrıca Seat'ın marka algısı ülkemizde daha oturmuş bir durumda Skoda'ya göre. 2. elde hangisi daha değerli kalır derseniz burası süper bir ikilem. Çünkü normalde Toledo daha önceden bilinen bir model, ayrıca Seat ülkemizde Skoda'ya göre daha fazla satan ve daha bilinen bir marka. Ancak şuan Rapid Toledo'ya göre daha fazla satıyor. Bu durum oluşmasında Altan Bey'in söylediğine göre Skoda'nin fiyatlarda indirime Seat'a göre daha açık olmasının payı büyük. Ayrıca yeni Octavia'nın getirdiği marka imajının getirdiği avantajları yer yer Octavia'ya göndermeler yapan Rapid'de kullanıyor. Sadede gelirsek ben Seat Toledo'yu tercih ederim. Bunun tek sebebi ise tasarımı daha sportif ve bence daha şık olması olur. İkinci el konusunda ise hayırlısı der ve Toledo'ma biner giderim :). Siz hangisini tercih ederdiniz?


50 yorum :

  1. emeğinize sağlık , gerçekten beklediğimize değdi... bence bu araçlar her ne kadar b sınıfı olsada , c sınıfı araçların dolaylı rakipleri... skoda rapid donanım olarak sadece en üst versiyonda çok iyi duruyor , marka algısı biraz göreceli bence , sizin gibi genç olsam bende sanırım seat beğenirdim , orta yaşlı bir insan olarak skoda bizim ruhumuza daha iyi hitap ediyor sanırım :), genel algı olarak insanlar bu araçların fiyatlarına takılmış durumdalar , fransız rakiplerine göre pahalı olsalarda arada ki fiyatı kapatacak kalite farkı ve güvenlik olayında bir adım öndeler... yinede rakabetci olmaları açısından fiyatların 3-4 bin lira aşağıda olması gerekirdi ; bu seferde dolaylı rakipleri c sınıfından müşteri çalmaları daha kolay olurdu bence... teşekkürler , ilgiyle takip etmeye devam edeceğiz bloğunuzu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle beğenmenize sevindim :). Elimden geldiğince ilginize layık olmaya çalışıyorum ve layık kalmaya çalışacağım. Yorumlarınız konusunda ise kesinlikle size katılıyorum

      Sil
  2. Güzel, dengeli ve isabetli değerlendirmeler olmuş. Yorumlarınıza katılmamak mümkün değil. Bu iki araç bu segmentteki şüphesiz en iyi araçlar. Gerek ebatları, gerek motorları, donanımları ve güvenlik testlerindeki başarıları ile göz dolduruyorlar. Ancak aynı sınıfı paylaşmaları nedeniyle rakipleri olan symbol, 301, blue, c-elysee ve aveo ile mukayese edildiğinde tüm artıları fiyat anlamında bir anda yok oluyor. Diz mesafesi, bagaj hacmi,otomatik kliması, soğutuculu ve aydınlatmalı torpidosu, ayarlanabilir ve ergonomik koltukları, yolcu için de ikaz veren emniyet kemerleri, yokuş kalkış destek sisteminin ve lastik basınç uyarı sisteminin olması hoş özellikler. B segmentinde donanım olarak da kendini ezdirmemesi boyut olarak da bu segmentin üstündeki cüsseli duruşu güzel. Ancak bu sınıfta araç arayan ben gibi insanlar için fiyat önemli bir kriter. İnsan ister istemez bu paraya sıfır toledo alacağıma bir yaşında C segmentinde örneğin jetta alabilirim diye düşünür. Zaten sırf bu ikilem yüzünden de daha fazlasını hak etmelerine rağmen takip ediyorum her iki aracın da satış rakamları belli bir seviyenin üzerine çıkamıyor. Fiyatının ucuzlaması lazım, aksi takdirde ölü bir doğum olacak ve yazık olacak bu iki araca. Çünkü alıcılar ister istemez ikinci elini düşünmek zorunda ve ani bir satış halinde edilecek zararın fazla olması ihtimali insanı düşündürüyor. Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir yorum, sonuna kadar katılıyorum, fiyatının yüksekliği ve 2.elinde edeceğim zarar yüzünden elemek zorunda olduğum ve halen takip ettiğim araçalr ikiside...

      Sil
    2. Yorumlarımı beğenmenize sevindim :) Sizin düşüncelerinize de sonuna kadar katılıyorum. Bence yakın bir zamanda fiyat konusunda bir esneklik sağlanacaktır. Çok uzun süre beklenen araçlar olduğu için çok pahalı bir şekilde satışa sunulduğunu düşünüyorum

      Sil
  3. test ve değerlendirmeleriniz başarılı. tebrikler.

    YanıtlaSil
  4. 1.6 TDI motorun 105 ps olması güzel. 90ps lik koysalar pek tat vermezdi. Alınası araçlar gerçekten. Ayrıca gerçekten samimi ve tarafsız testiniz çok başarılı. Yeni testlerde kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Testi beğenmenize sevindim :)İlginiz için teşekkür ederim

      Sil
  5. Çok güzel bir inceleme olmuş.Almak isteyenlere ışık tutar umarım.Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet inşallah dediğiniz gibi almak isteyenlere yardımcı olabilirim :). Beğenmenize ise sevindim. İlginiz için çok teşekkürler

      Sil
  6. çok güzel tarafsız samimi

    teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim ilginiz ve yorumlarınız için

      Sil
  7. okan bey ben ilk defa okudum. yorumunuz iyi olmuş. bu gün Rapid dizel ambition almıştım, hemde Erya dan. bi baktım bu bahçeyi tanıyorum. şimdi acaba pişman olur muyum diye okudum. olmadım neyseki. toledo dizeli denedim. daha pahalı imiş. dijital klimada çok cazip gelmediği için tercih etmeyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun. Umarım pişman olmadan uzun süre kullanırsınız aracınızı. Ayrıca yorumlarımı beğenmenize sevindim.

      Sil
  8. birde çok önemli bir şeyde şudur: Skoda da faizsiz kredi var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu 0 faiz kampanyalarını aşağı yukarı her markada görebilmek mümkün son zamanlarda.

      Sil
  9. Bende bir süredir bu iki aracı takip ediyorum. Dikkatimi çeken konular şöyle: Rapid in görüntüsünden büyülendim aklıma hemen 4 adet 17 inç jant ve parlak siyah tavan kaplama geldi aracı görür görmez aklıma hatta bir ara pazarlığa bile oturdum. Sonra arkadaşım Seat Toledo aynısıymış hadi birde ona bakalım dedi.

    Seat a gittiğim zaman dikkatimi çeken donanım ve fiyat olarak rapid i ezdiğini gördüm. Aynı paket seçenekleri ile rapidin fiyatı fırlıyor resmen. Ama görsel olarak rapid diyorum halen kararsızım. Toledonun duruşu rapid e nazaran amatör geldi bana. Rapidin donanımı ise Toledonun çok altında kalıyor aynı fiyatla.

    İşte size örnek bir resim bence çok daha asil duruyor. Güvenli ve geniş hissi veriyor Toledoya nazaran.

    http://www.otokare.com/uploads/editor/images/2013-Skoda-Rapid.jpg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tasarım konusu ok azla kişisel bir konu o yüzden yorum yapamayacağım. Örneğin ben Toledo'yu daha çok beğeniyorum

      Sil
  10. okan bey öncelikle teşekkür ederim. ben toledonun 1,4 dsg şanzımanlı reference modelini düşünüyorum. internet sayfasında hill holder 2 seçenektede standart demişler.siz sadece üst donanımda yazmışsınız herhalde manual olduğu için. benim sizin tecrübenize istinaden soracağım şudur. kuru şanzımanlarda ses yapıyor diye şikayet var. rapidle aynı motoru kullanna toledo böyle bir ses duydunuz mu yada rahatsız edecek kadar var mı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GEç cevap yazabildiğim için öncelikle özür dilerim. Benim yazıyı yazdığımda donanım bu şekildeydi fakat değişmiş olabilir. Kuru şanzıman da ses konusunda evet şikayetler aldım fakat bu araçta değil bu şanzımanı kullana bazı Volkswagen modellerinde. Genelde yokuş gibi yerlerde evet mevcut bir sesten bahsediliyor. Ancak ben bu sesi duymadım. Ancak bu şanzımanla ilgili şikayetler duyduğum için size ses yapmaz diyemem

      Sil
  11. karşılaştırmayı okumadım ama iki aracıda takip ediyorum nasip olursa aralık ocak gibi bir araba almayı düşünüyorum bu nedenle arkadaşım seat ibiza sw aldı bende onunla birlikte bayiye gittim toledoyu yakından görmek için çünkü tam benim ihtiyaçlırıma göre bir araç
    aracı inceledim bir iki küçük ayrıntının dışında aracı beğendim ancak hiç hoşuma gitmeyen birşey oldu oda aracın KOLTUK KUMAŞLARININ KOKUSU eğer inceleme fırsatınız olursa mutlaka dikkat edin benim hiç hoşuma gitmedi görevli ile konuştum evet koku mevcut yapabileceğimiz birşey yok dedi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hayırlısı olsun diyeyim. Bahsettiğiniz kokuyu aldım fakat bende diğer arkadaş gibi plastik aksamdan geldiğini düşünüyorum daha çok. Birçok mdoelde olan kokulardan ancak evet biraz daha farklı. Fakat zamanla yada oto kuaför aracılığıyla giderilebilincek birşey gibi geldi bana

      Sil
  12. Toledoyu bayide ben de inceledim. Evet bir koku var. ancak bu her sıfır araçta olan kokuya benzer bir koku ve neticede bir süre sonra geçecek. koltuklardan değil plastik aksamdan geldiğini düşünüyorum. Ben de Toledo yu rapide tercih edenlerdenim. Dış görünümünü daha sportif ve şık buluyorum. Bu çok göreceli bir şey bir başka arkadaş da rapidin dış görünümünü beğenmiş eyvallah. Arka far grubu toledoda daha başarılı ve direksiyon simidinin üç kollu olması çok daha güzel, ayrıca navigasyon, kış paketi, 17 inch jant, start-stop, bluetoth ve usb gibi pek çok opsiyon var ve 1.2 tsi motorda full versiyonu var. Son indirimden sonra toledo tam alınacak B segmenti araç haline geldi. Bir aksilik olmazsa opsiyonları ile birlikte yıl sonu sipariş vermeyi ve 2014 modelini almayı planlıyorum. Ayrıca yukarıdaki değerlendirme ve mukayese son derece isabetli ve objektif olmuş, arkadaşımı tebrik ediyor ve çoğu düşüncelerine katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın. Yorumlarımı beğenmenize de sevindim teşekkür ederim

      Sil
  13. selamlar,
    benim kafamı karıştıran konu bu sınıf çok tuhaf bir hal aldı. B sınıfı sedanlardan bahsediyorum. Neredeyse 5000 TL fazlasına Octavia almak varken bu sınıf neden tercih ediliyor onu da anlamış değilim. Ama içten içe RApid'e karşı bende de bir sempati söz konusu.

    YanıtlaSil
  14. merhaba bende octavia sevgisi olupta parasal açıdan sizin dediğiniz gibi rapid toledo arasında kalanlardanım :) rapid'e fiyat yönünden fazla deniyor ama rapid elegans modeli ve toledo style modelindeki özellikler aynı degil ben seat sitesinde araç oluştura girip rapid degerine çektiğimde toledo fiyatı daha fazla çıkıyor unun için rapid daha yakın duruyor bana ama son kararı test sürüşleri belirleyecek sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toledo fiyat konusunda biraz daha fazla benim de bildiğim. Öncelikle beklentilerinizi tam olarak bilemeyeceğim için size Octavia'yı tam karşıların garantisini vermemem ancak bence fark çok derin değil yüksek ihtimal sizi memnun edecektir. Her zaman test sürüşü en iyi seçenektir. Gitmişken Octavia'yı da deneyerek Rapid'in sizi ne kadar mutlu edeceğini öğrenebilirsiniz. Toledo ile Rapid arasında ise fark yok denilebilir.

      Sil
  15. aracın teknik özelliklerini ve donanımlarını sitelerinden öğrenebiliyorsunuz tamam. Malzeme kalitesini ve işçiliğini de bayi ziyareti ile yerinde gözlemliyor ve değerlendirebiliyorsunuz bu da tamam. Fakat koskoca İstanbul'da ne skodada ne seat'ta 1.2 test aracı bulamadım. Cidden ne yapmam lazım anlamadım. Seat diyor ki aynı motor ibizada var onu deneyin skoda diyor ki aynı motor yetide var onu deneyin Komedi gibi ben hangi aracı alacaksam onu test etmek istiyorum bu konuda bir bilginiz var ve benimle paylaşırsanız sevinirim. Tabi bilgisi olan diğer arkadaşlar için de geçerli. Mail adresime bilgi mesajı atarsanız sevinirim. Değerlendirmeleriniz için de çok teşekkür ederim Okan Bey gerçekten yardımcı oldu. Mailim: bahcerun@superposta.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız bence çok satılabilecek bir model ama test aracı getirmiyorlar. Bu biraz da bizim tüketicilerin genelde test sürüşüne çıkamdan galeride beğenip alması nedeniyle önemsenmiyor. Sizin için Seat'daki tüm bağlantılarımı kullanıp araştıracağım. Hatta bulursam beraber gidelim bende çok merak ediyorum :)

      Sil
    2. Okan Bey test aracı bulduğunuzda beraber gitme teklifiniz gayet uygun olur. Size mail adresimi bırakmıştım mailinizi bekliyorum. Bu aracı beğenen ve ciddi olarak almayı düşünen bir kişiyim ancak mutlaka test etmeliyim. Seat bu durumu mutlaka çözmeli. Neticede burası istanbul en azından o kadar bayinin birinde 1.2 test aracı olmalı. Size iyi günler diliyor, mailinizi bekliyorum.

      Sil
    3. Bende 2015 seat 1.2 110 beygir var bazı sorunlar var mesela 120 üstüne xikinca araç aşırı savrul ma yapıyor 8000 km oldu yakıt hesabı 25 ile 30 krs arası konfor konusunda çok çok iyi ben nerdeyse Ford Focus hariç hepsini denedim fiyata göre çok iyi dediğim gibi tek sorun çok savrulmasi bence sebebi çok hafif olması seati ben İspanyada gördüm öyle aldım birde plastik çok kullanılmış turbo sesi ve performans i çok iyi soru işareti varsa bilgi verebilirim maximum 175 km hızı gordum

      Sil
  16. Okan Bey,
    Her yönüyle inceleyip bizleri bilgilendirmeniz çok güzel,emeğinize sağlık.Toledo dan en style 1.4 ü için en fazla ne kadar indirime gidebiliyorlar,zira çok yakında alacağız..

    Teşekkürler,saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiyat olarak size net bir bilgi vermem mümkün değil takdir edersiniz ki ben test yapan bağımsız bir kişiyim :) Ancak eğer İstanbul'da iseniz Erya Otomotiv'den Altan Bey'i arayın ve okantestetti'de okudum geldim deyin yardımcı olsun size :) Burada okuyup kendisine araç siparişi veren bile var :D

      Sil
    2. İstanbul değil de Ankara da yaşıyorum.Yine de en uygun fiyatı bulmaya çalışacağım,teşekkür ederim.

      Sil
  17. Okan bey yazdıklarım gelmiyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size bir mail atmış olmam lazım ondan sonra sizden bir mail gelmedi

      Sil
  18. Okan bey,Toledo B sınıfı dediniz...C sınıfından ne farkı var ? bariz farklar nedir yani ? iç hacim iyi diyorsunuz....bagaj hacmi keza öyle...motor hacmi iyi...C den farkı ne o zaman ,tam anlayamadım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sınıf farklarını sadece boyutlar yaratmaz. Kalite farkı sürüş farkı gibi etkenler var. Fakat otomobiller sürekli yenilendiği ve daha üst seviyelere çıktığı için bellirli bir çıtadan söz etmek mümkün değil. Örnek vermek gerekirse 2013 Golf'den 2001 Passat konforu bulmanız mümkün çünkü C sınıfında büyük ilerlemeler var. C sınıfından iç mekan ve dış mekan parça kalitesinden tutundan işçiliğe ve kullanım kalitesine kadar birçok farklılıkları var ancak dediğim gibi B sınıfı içrisnde C sınıfının boyut ve konfor konusundaki ihitaçlarını en iyi karşılayabilen bir model. Karışıklık yarattığım için özür dilerim umarım aklınızdaki soruları giderebilmişimdir. Hala kafanıza takılan birşey varsa cevaplamak isterim

      Sil
  19. Bence de toledo 1.2 style paketi derim.Hem yakıt tüketimi ideal hem donanım iyi hem de vergi avantajı var.Sonuçta yılda 300 tl düşük vergi ödeyeceksiniz.Performansı iyi.Tek olumsuz yanı tsi motora lpg takılmıyor.Bunun dışında ideal bir aile arabası.Eğer daha güçlü olsun ve çok binerim diyorsanız 1.6 tdi style

    YanıtlaSil
  20. Seat ın B sınıfındaki sedanı "Cordoba" zaten fena bir araba değildi, yeni motorlarla birlikte güncellenmesi yeterliydi. 2005 te Toledo nun tamamen başka bir forma dönüşmesiyle Seat C sınıfındaki başarılı sedanını kendi elleriyle öldürmüştü. Yeni Toledo nun ilk tanıtım gördümde Jetta altyapısına sahip karizmatik bir araba beklerken arabanın B sınıfı olarak tanıtılmasına şaşırmıştım. Çünkü bana çok anlamsız geldi Cordobanın kaldırıp yerine daha önceki serilerin hepsinde C sınıfı bir araç olan Toledo nun B sınıfına indirilmiş olması. Toledo nun Octavia ve Jetta ile ortak bir platformda olması ve bunlarla mukayese edilebilecek bir araç olması gerekirdi. Yeni Toledonun eskileriyle isimden başka hiçbir akrabalığı yok. Skodanın ise fiyatı 60-70 binleri bulan Octavia dan daha ucuz bir sedana ihtiyacı vardı ve Skoda açısından Rapid kesinlikle yerinde bir atılım olmuş.

    YanıtlaSil
  21. uzun zamandir Toledo ile ilgileniyorum yorumlariniz mükemmel karar vermem icin aydinlatici oldu Teşekkürler 40 - 42 bin TL civari alinabilecek en iyi donanim ve kalitede araç olduğunu düşünüyorum

    YanıtlaSil
  22. Seat Toledo B sınıfı mıdır?
    Ben Seat ibiza (HB) ve Cordoba'yı(Sedan) B Sınıfı
    Leon(HB) ve Toledo'yu(Sedan) C sınıfı biliyordum.
    yanlış mı düşünüyorum. Ya da Seat Toledoyu B sınıfına mı indirgedi
    teşekkürler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toledo daha önce C sınıfıydı fakat artık B sınıfı. Sanırım biraz başarısız olan Cordoba ismini kaldırmak için yapılan bir hamle

      Sil
  23. FİYAT OLARAK BU ARAÇLAR 58.000 İLE 60.000 CİVARINDA. B SINIFI ARAÇLARIN 48.000 İLE 52.000 TL ARASINDA SATILMASI PAZAR PAYI VE PİYASASINDA ANILAN İKİ BİNEK OTOMOBİLİN ARZ-TALEP DENGESİNİ ARTIRACAKTIR. AMA YİNEDE TOLEDO REFERENCE MODELİ UZUN BOYLULAR İÇİN DAHA RAHAT SÜRÜŞ İMKANI SUNMAKTA. ARALIK 2014 AYI İÇERİSİNDE TOLEDO 1,4 TSI 122 BG REFERENCE ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM. TABİKİ BEYAZ RENKLİ OLMAK VE BEJ DÖŞEME VE BEJ GÖĞÜS KAPLI OLANINI.BİRDE 2015 YILINDAN İTİBAREN ;ARAÇLAR 3 YIL MEKANİK, 5 YIL GENEL SERVİS VE 12 YIL KOROZYON GARANTİLİ OLURSA İYİ OLACAĞINI DEĞERLENDİRİYORUM

    YanıtlaSil
  24. Inceleme yazınız için teşekkür ederim. 1.2 tsi toledo style aldım.

    YanıtlaSil
  25. Okan Bey, mükemmel karşılaştırma olmuş, teşekkürler, elinize sağlık, emeğinize sağlık. Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  26. Okan bey öncelikle karşılaştırma için teşekkürler.ben özel olarak şunu sormak isterim.bende corsa 2013 1.3 cdt var küçük bir araç olmasına rağmen kasislerde çok güzel yaylanıp takır tukur etmiyor,sarsılmıyorum.galiba amortisörler bağımsız yapılmış veya yumuşak.yani konforlu.bu araçları düşünüyorum şimdi ama benim araca göre üst sınıf olmasına aynı konforu yaşarmıyım.mesela yeti binmiştim içim dışıma çıktı bir güm bedava binmem dedim:)
    bu konuda tavsiyelerinizi beklerim.çok teşekkürler kolay gelsin

    YanıtlaSil
  27. Ben de yeni toledo 1.4 tdi dsg aldım.İlk defa bir arabama iki büyük valiz üstüste koydum (Arkasında bebek arabası ve yanlarında da küçük çantalar vardı,memleket dönüşü malum bagaj hınca hınç doldu, eve taşırken 4 seferde gidip geldim bagajı boşaltmak için)

    YanıtlaSil