13 Nisan 2013 Cumartesi

Sınıfının Agresifi: Kia Cee'd





   Bugün size Kia Cee'd den bahsedeceğim. Kia Cee'd ilk olarak 2006 yılında Kia'nın Avrupa'ya dönen yüzünü göstermesi açısından önemliydi. Şuan satışta olan Cee'd ise 2012 yılında piyasaya çıkan yeni model. Daha önce Kia Sportage testinde belirttiğim gibi Kia'da inanılmaz bir yükseliş söz konusu özellikle Kia'nın tasarım şefi görevine getirilen Peter Schreyer'den sonra. Kia Sportage'ın ardından Kia Cee'd de bu yükselişin izlerini arayacağım bu testimde. Ayrıca günümüzün en büyük problemi olan ikiz kardeşler arasında ne fark var onu arayacağım ve neden i30 değil de Cee'd seçmeliyiz buna cevap arayacağım. (Bildiğiniz üzere i30 ve Cee'd arasında bir kardeşlik durumu söz konusu. Altyapı ve motorları ortak kullanıyorlar.). Hemen testimize geçmemiz gerekirse aracımız otomatik şanzımanlı 1.6 CRDİ dizel motorlu Concept Plus donanım seviyesine sahip bir model.




İlk nasil Kia Cee'd çok şık tasarıma sahip olmasa da Kia'nın yükselen kalitesi hakkında fikir veriyordu.

   Tasarım konusunda açıkca söylemem gerekiyorki bence C sınıfı hatchbackler içerisinde en heyecan verici tasarıma sahip. Peter Schreyer farkı burada ortaya çıkıyor. Özellikle ön tasarıma bayıldım. Ayrıca tasarım bütünlüğü ok güzel, hangi açıdan bakarsam bakayım güzel geldi gözüme. Ayrıca agrasif tasarım nedeniyle genç kullanıcılara da göz kırpıyor. İç tasarıma geçtiğimizde ise agrasif ve sportif tasarım devam ediyor. Kabin sürücüye dönük bu yüzden sizi sarıyormuş gibi bir his yaratıyor. Gerçekten de çok başarılı olmuş. Hatta daha da iddalı bir cümle kurmak gerekirse Kore'den son zamanlarda çıkan en iyi tasarım diyebiliriz. Tabi tasarım konusu biraz zevklere ve renklere hitap ettiği için beğenmeyen elbette çıkacaktır ama bir anket yapsak %80 üzerinde beğenen çıkmazsa bu blogu kapatıcam öyle diyeyim size :D. Şaka bir yana tasarım konusunda elle tutulur bir başka veride 2013 yılında aldığı Red Dot* tasarım ödülü. Sonuç olarak çok başarılı ve heyecan verici bir tasarımla karşı karşıyayız.

























   Performans konusunda ise dizel motor sınıfın en iyilerinden. Şuan 1.6 dizel motor pazarında 2. en yüksek performansa sahip motor. (1. olan motor ise sadece+2 beygir ile Renault a ait-1.6 DCi) Motor 128 beygir güç üretiyor ayrıca 260Nm torka sahip. Fabrika verisi olarak 11.7 sn (manuel 10.9sn) hızlanmaya sahip ancak daha hızlı hissettiriyor. Ancak motor biraz devirli kullanım istiyor belirtmeden geçmeyeyim. Yol tutuşu ise sınıf standartlarına göre çok başarılı. Süspansiyonlarda orta sertlik tercih edilmiş ve yol tutuşa olumlu etki yapmış. Ayrıca standart sunulan ESP'de güven veren bir unsur. Şanzımana geçecek olursak standart 6 ileri triptonik vites eski nesil bir çözüm olmasına rağmen gayet iyi ( Tabi bir çift kavrama kalitesi ve hızı beklememek lazım). Araç ani gaz tepkilerinde şaşkınlık yaşamıyor hemen cevap veriyor bu konuda şanzımanı beğendim. Kollardan kullanılan manuel sistem ise yeterince hızlı. Ancak çok iyi bir motora sahip olan Cee'd ' e çift kavramalı şanzıman ( benzinli de sunuluyor ancak getirilmiyor bir süredir ) çok daha yakışır ve verimli olurdu. Umarım Kia bu konuya el atar. Direksiyon konusunu ise en sona sakladım çünkü çok beğendim. Comfort-Normal ve Sport olmak üzere 3 farklı moda sahip ve modlar arasındaki fark baya belirgin. Comfort modu performans açısından çok hissiz normal mod da sınıf standartlarına göre vasat ancak sport modunu çok beğendim. Birçok kişiye biraz fazla sert gelecektir ancak his ve tepkiler konusunda gayet iyiydi. Oturma pozisyonu ise başarılıydı.



Koltuklar sınıf standartlarına göre rahat ve iyi sarıyor.
   Konfor konusunda süspansiyon iyi bir iş çıkarıyor ancak bana biraz daha darbe emişi üstünde çalışılmalı gibi geldi. Süspansiyon biraz daha az ses çıkarsaydı keşke ancak rahatsız etmiyor diyebiliriz. Ancak bu dediklerim Cee'd'den daha fazlasını beklediğimden dolayı aslında yoksa sınıf standartlarına göre konfor konusunda üst seviyede. Koltuklar yeterince rahat ve iyi sarıyor. Arka koltuklar da aynı şekilde sınıf standartlarında bir rahatlığa sahip. İç hacim ise baya bir geniş. Özellike baş mesafesi ticari araçlarla kapışacak düzeyde :). Motor sesi bana biraz fazla geldi. Rahatsız edici düzeyde değil ancak biraz daha az gelmeliydi. Rüzgar sesi yalıtımı ise yeterli seviyede. Çok hafif düzeyde yol sesi mevcut fakat bu ses Michelin gibi kaliteli ve hamuru daha yumuşak lastiklere geçildiğinde giderilebilincek bir seviyede yani yol sesinin suçu lastikler. Dirsekliklerin konumu başarılı, uzun yolda sizi yormayacaktır. Otomatik şanzımanın geçişleri ise tek kelime ile pürüzsüz, şehiriçinde konforu elden bırakmıyor.
Arkadaki diz mesafesi sınıf liderliğine oynuyor. Sedanlara ise nanik yapıyor adeta.



   Kullanım kolaylığı konusunda ise şehiriçinde yeterli görüş açılarına sahip ve aracın bittiği yerler net bir şekilde kestirilebiliyor. Ayrıca direksiyon konfort moduna alındığında o kadar yumuşak ve rahat oluyor ki 2 parmakla paralel park bile yapabilirsiniz. Yeterli sayıda saklama alanı mevcut. Göstergeler çok şık ve rahat okunuyor. Aynı şekilde yol bilgisayarı da rahat okunuyor ve kullanılması kolay. Ses sistemi ve kilma kontrolleri de gayet başarılı ve rahat. Bagajda bulunan 12V çıkışı sevdim. Diz mesafesi sınıf liderliğine oynuyor. Bagaj hacmi ise 380 litre ile sınıf standartlarına göre baya bir geniş. Ayrıca bagaj tabanının altındaki pratik gözleri de çok beğendim. Koltuklar asimetrik (1/3 - 2/3 oranlarında) katlanma özelliğine sahip.





Birçok markada magaj zemini kaldırıldığın problem oluyor. Nereye koyacağımızı bilemiyorduk. Ancak Kia bu arkı ile o problemi çözmüş. Küçük ama ince bir detay

















   Güvenlik konusunda ise 5 yıldız kervanına katılıyor Cee'd. Ayrıca bütün donanım seviyelerinde güvenlik ekipmanları standart durumda. Bu sayede 5 yıldızı her anlamda hak ediyor. Fren hissi çok iyi ve frenler başarılı seviyede. Tek eleştirilebilecek yanı güvenlik konusunda sürücü diz hava yastığı gibi yenilikçi özellikler sunamaması olabilir ancak standart ekipmanlarda yüksek puanla 5 yıldız almasına yetmiş o yüzden güvenlik konusunda bir zaafı yok diyebiliriz.



Standart aynalarda ısıtma bile olması hoşuma gitti.
   Donanım konusunda ise yeterince cömert davranıyor. Giriş donanımıyla birçok modelin orta seviyesinde sunulan donanımları veriyor. Örnek olarak standart sunulan Cruise control, ısıtmalı ve katlanır yan aynalar ve kendiliğinden kararan iç dikiz aynası verilebilir. Aux ve Usb girişi ise artık alışıldığı üzere Cee'd de de standart. Concept Plus modeli ve bir üst seviyesinde panaromik sunroofun standart olması hoş bir detay. En üst seviye olan premium ise otomatik park sisteminden tutun da bel destekli hafızalı koltuklara ve ön park sensörüne kadar bu sınıfın alışık olmadığı donanımlar mevcut. Kesinlikle donanım konusunda üzmüyor.



Son zamanların moda malzemesi piano black kabinde bolca mevcut.
   Kalite konusunda ise Kia çağ atlamaya devam ediyor. Eski Kia'lardaki vasat kalite yerine sınıf standartları üstünde kalite mevcut. İşçilik hataları ise en aza indirilmiş. Kabindeki parlak siyah (piano black) kaplama ise göz dolduruyor. Tuşların dokunuş hissi aynı şekilde başarılı. Genel olarak kabinde pek bir kusur göremedim. Ses sistemi ise sınıf standartlarını fazlasıyla karşılıyor. Opsiyonel olarak ekranlı ve kaliteli bir marka ses sistemi görmek istermiydim, isterdim ancak mevcut sistem fazlasıyla yeterli onu da belirteyim. Sınıfın kalite uzmanı Golf ile yarışacak düzeye gelmiş Kia.

Kia işçilik konusunda sıçrama yaşamış













   Eğlence faktörüne geldiğimizde ise bu arabada kesinlikle sıkılmak mümkün değil. Konfor ve yol tutuş dengesi iyi ayarlanmış süspansiyon sayesinde Cee'd ile ister mükemmel motorun ahengine katılıp performanslı sürüşler yapın isterseniz açın sunroofunuzu ve kaliteli ses sisteminizi konforlu bir yolculuk yapın her şekilde yolculuktan keyif alacaksınız. Ancak ben performanslı sürüşten daha çok tat alacağınızı düşünüyorum.



   Sorunsuzluk konusunda ise özellikle siz okuyucumlarımın bazılarında Kia'ya karşı ön yargı olduğunu gördüm. Özellikle eski Kia'lardan ağzı yananlar yoğurdu üfleyerek yiyor misali temkinli yaklaşıyorlar. Şahsen ben kaygıların yersiz olduğunu düşünüyorum çünkü Kia son yıllarda otomobillerine 5 yıl/150.000 km garanti veriyor. Bu da ne kadar araçların arkasında olduğunu gösteriyor. Araştırmalarımda genel olarak kronik bir soruna rastlamadım. Ancak zaman zaman ön taraftan gelen tıkırtılar konusunda şikayetler var. Sanırım işçilik ile ilgili bir problem. Eğer tıkırtı konusuna çok takıyorsanız biraz canınız sıkılabilir. Bakım aralıkları ise 15.000 km'de bir.



   Maliyet konusu Cee'd gayet makul. Manuel şanzımanlı dizel model 51.758 TL liste fiyatına sahip otomatik modeller ise 54.298TL fakat satış temsilicisi Ahmet Bey'den aldığım bilgilere göre 2.000TL civarında bir kampanya mevcut. En yakın rakibi diyebileceğimiz Renaul Megane 90 beygirlik 1.5 DCi motoru için 48.000 TL civarında başlangıç fiyatı sunuyor. Golf ise 59.000TL civarındaki başlangıç fiyatı ile ceb yakıyor. Kardeşi i30 ise dizel motorda 52.000TL civarında bir başlangıç fiyatı sunuyor. Cee'd ' in bakım fiyatları ise 380 TL civarında başlıyor ve bu sınıftaki bir dizele göre makul gibi. Yakıt tüketiminde ise otomatik şanzıman çift kavrama olmamasının çirkin yüzünü gösteriyor: şehiriçi 7.2 lt şehirdışı 4.5 lt. Bence şehiriçinde tüketim dizel motor için biraz fazla. Cee'd in yumuşak karnı desek yanlış olmaz. (Buradan yetkililere sesleniyorum tekrar: Bu araca acilen çift kavramalı otomatik şanzıman lazım).



Cee'd stationwagon modeline de sahip.



   Bu arabayı kimler alır? Kia Cee'd daha çok tasarıma önem verenler, sportif kullanıma sahip ancak konfordan çok fazla ödün vermeyen bir hatchback isteyenler, C sınıfında yenilik getiren bir araç arayanlar, (manuel şanzıman için) ekonomik bir motora sahip C sınıfı otomobil isteyenler, (otomatik şanzıman içi) şehiriçinde kafası karışmayan konforlu bir otomatik şanzımana sahip hatchback arayanlar, garanti süresine önem verenler, genç aileler ve bence üniversiteli gençler tarafından tercih edilecek bir otomobil olmuş. Ayrıca Kia markasına karşı haksız önyargıya sahip olmayan kişilerin tercih listesinde ilk 3 içerisinde banko oynar söylemeliyim.


Cee'd in performans modeli ProCee'd önümüzdeki aylarda piyasaya çıkacak
   Bu arabayı ben alır mıyım? Kesinlikle evet. Hem sürüşü hem konforu hemde ödüllü nefes kesen tasarımıyla alırdım. Ayrıca donanım konusunda da isteklerimi fazlasıyla karşılıyor. Sınıfta bence en yakın rakibi olan Megane'a göre donanım ve sürüşüyle, Auris'e göre ise tasarımıyla ve motoruyla üstün kalıyor. Golf'3 karşı ise fiyatı ile öne çıkıyor. Ancak tüketim konusunda biraz üzeceği bir gerçek. O yüzden otomatik şanzımanı beğenmiş olsam da pek düşünmem açıkcası.







   Peki neden i30 değil de Kia Cee'd? Aslında bunun net bir cevabı yok. Çünkü 2 araçta motor ve şanzıman olarak aynı seçeneklere sahip. Ayrıca donanımsal konuda da birbirlerine çok yakınlar. Kia'nın fiyatları ise son dönem kampanyalar nedeniyle i30'a göre çok az miktarda da olsa daha düşük (1.000 civarı). En büyük fark tasarım konusunda. O yüzden daha çok zevkler yani tasarım belirleyecek kazananı. Ancak şunu da belirtmekte fayda var her ne kadar sürüşleri birbirine yakın olsa da Kia Cee'd agresif görüntüsünün hakkını veriyor ve performanslı sürüş konusunda burun farkıyla da olsa i30'un önünde yer alıyor. Sen hangisini tercih edersin derseniz eğer Kis Cee'd derim ben.



    Sonuç olarak Kia markası artık çok rekabetçi bir markaya dönüştü ve Cee'd bunun C sınıfındaki somut örneği durumunda. Eğer sizde Kia Cee'd hakkındaki önyargıları yıkıp yeni Kia markasını tanımak istiyorsanız tavsiyem hemen bir teste çıkmanız. Büyük ihtimalle bütün önyargılarınız yıkılacaktır.

Red Dot Tasarım Ödülleri : Almanya’da 1955 yılından beri her yıl verilen Red Dot Tasarım ödülleri, dünyanın tasarımda üstün başarı için verilen en önemli ödüllerinden biri olarak kabul ediliyor. Bu yıl Red Dot uluslararası jürisi, 54 ülkeden 4,662 farklı ürünü mercek altına aldı. Jüri, ürünlerin kalitesini dokuz ana kriter üzerinden değerlendirdi: yenilik, işlevsellik, kalite, ergonomi, dayanıklılık, duygusal etki, ürün aksesuarları, kullanım kolaylığı ve çevreye duyarlılık.

Not: Normalde bayiler hakkında yorum yapmam biliyorsunuz çünkü reklama gireceğinden korkarım (bilindiği gibi testleri hiçbir karşılık beklemeden yapıyorum) ancak bu sefer bir parantez açmam lazım yoksa haksızlık olur. Gül-Al Otomotiv'den Ahmet Bey'e ilgisi için buradan tekrar teşekkür etmek istiyorum. Kendisi test konusunda çok yardımcı oldu ve yaptığım en uzun ve en yararlı testi sağladı o yüzden buradan teşekkür etmek istiyorum.




  

7 yorum :

  1. video olsaydı daha iyi olurdu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum ancak testlerimi tek başıma gerçekleştiriyorum ve öğrenci olduğum için henüz tek başıma çekim yapabileceğim gerekli ekipmanı elde edemedim. Ancak önümüzdeki aylarda testlerin videoları da olacak

      Sil
  2. okan bey seat fr den daha önce yorum yazmıştım kia ceed i görünce bir yorumda ben eklemek istedim.bende orada belirttiğim gibi 1.6 crdi 115 bg.vardı 2011 model.aracın motoru ve sağlamlığına lafım yok.ama araçda dengeleme sistemi olmadığı için ve bende biraz hız düşkünü olduğum için normal tatlı virajlara 100-120 arası girdiğimde bir kaç sefer spin attı.ama 200 ü vurdum banamısın demedi.yakıt güzel ama hafif kaba asfaltta ön cam kısmından ve koltuk altından ve sağ ön koltuk boş olunca sürekli sesler geliyordu.kışın ön sol camda fitili sökünce gıcıklandım iyice ve yeni kasa çıkmadan yol verdim.36 ya aldım 38 e verdim...:-)sonra daha önce gls ve cd sine bindiğim vectranın cdx sine bindim.9 ayda 16 bin kilometre yaptım.manyak bişeydi.2001 model 24000 de aldım 40000 de sattım...iki hafta önce...şimdi diğer forumda belirttim seat leon fr...inşallah....iyi günler okan bey...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir önceki kasa Cee'd Kia'nın yükleşinin başlangıcıydı. Zaten birçok otomobil otoritesi o araç için güzel ama rekabet için yeterli değil çok az da olsa düzeltilmesi gereken kısımlar var demişti :). O sesler konusunda da bende çok muzdaripim 2011 model Auris kullanıcısı olarak :). Yeni aracınız hayırlı olsun tekrardan Çetin Bey :)

      Sil
  3. merhabalar okan bey yorumlarınızı okudum beğendim yeni bir araba alacağım için kafam çok karışık benim için yazdığım arabalardan hangisini önerirsiniz fikrinizi almak isterim.yeni golf 7,kia ceed,seat leon fr cevabınızı bekleyeceğim.iyi günler.

    YanıtlaSil
  4. Kia Ceed 1.6 benzinli ve otomstik kullanicisi olarak (ben Kazakistan da yasiyorum burda dizele gerek yok benzin 0.5$) Passat B6 dan 2.0TSI den sonra rahatlik konusunda hic aratmiyor, ama performans konusunda tabi 2.0 turboyu ariyorsun. Saydiginiz araclar icinde eger ki sorunsuz, saglam ve guzel bir arac almak istiyorsaniz kesinlikle Ceed alin derim. Ama Okan Bey in de belirttigi gibi tam otomatik 6 ileri vites maalesef performansi torpuluyor.

    YanıtlaSil