20 Nisan 2013 Cumartesi

Efsane İspanyol Yenilendi: Yeni Seat Leon FR





   Merhabalar. Bu hafta size Yeni Seat Leon'dan bahsedeceğim. İlk Leon 1998 yılında piyasaya çıkarken 2005 yılına geldiğimizde ünlü tasarımcı Walter'de Silva tarafından tasarlanan 2. nesil ortaya çıktı. İlk nesil Leon başarılı olsa da 2. nesil Leon satış başarısı açısından mükemmeldi. Ülkemizde özellikle gençler tarafından en çok tercih edilen modellerden biri oldu. Yol tutuşu, tasarımı ve peformans modelleri ile artık yeni bir efsane halina geldi Leon. Tabi 2. nesilin eleştirilen yanları da yok değil. Bunlardan en çok öne çıkanlar TSI motorun yüksek tüketimi ve etkileyici dış tasarımın yanında zayıf kalan iç mekan tasarımı ile zayıf ergonomisiydi. Ancak şuan karşımızıda yepyeni bir Seat Leon duruyor. Volkswagen Golf 7 ve Audi A3 ile aynı platformu taşıyan Seat Leon yıllardır olduğu gibi Volkwagen grubun C sınıfındaki yaramaz ve agresif çocuğu rolünde. İsterseniz daha fazla uzatmadan hemen testimize geçelim. Test aracımız Seat Leon'un efsaneleşmiş versiyonu Leon FR. Leon FR 1.4 TSI motora ve manuel şanzımana sahip. Bu sefer anlatacak baya bir konu var hemen başlayalım :).




Önceki kasa FR


   Tasarım konusunda dışarıdan başlarsak eğer bir önceki Seat Leon 2005 çıkışlı olsa da yolda hala herkese baktırıyor kendini ve hala modern duruyor. Seat'da bundan yararlanmış ve yepyeni bir model yapmak yerine aynı Golf gibi önceki modeli biraz makyajlamış. Ancak basit bir makyaj gibi agılamayın. Önceki tasarımdaki bütün yuvarlak hatlar gitmiş ve yerine köşeli hatlar gelmiş. Ayrıca çok basit ve MPV vari duran yan tasarıma da birkaç gölge oyunu eklenerek heyecan katılmış. Yine arka tasarımdaki yeni köşeli hatlar ve yeni stop gurubuda tamamen yeni bir hava katmış. Temel olarak eski tasarım baz alınsada yapılabilecek bütün değişiklikler yapılmış ve çok güzel bir tasarım elde edilmiş. Ancak arka tasarımı çok beğenemedim. Stoplar biraz daha yukarda olmalıydı bence. Dış tasarım genel olarak hoş olsa da o eski Seat Leon'un kendine has tasarımı yok. Özellikle önden farlar nedeniyle İbiza'yı andırması hiç hoşuma gitmedi. İç tasarıma geçtiğimizde ise sonunda Leon'a yakışır sportif bir tasarım görüyoruz. Sürücü odaklı kabin çok şık ve herhangi bir ergonomi problemi bulunmuyor.

Eski LEon'un en çok eleştirilen yanı iç tasarımıydı. Bu makyajlanmış hali olmasına rağmen hala sıkıcı







Yeni sürücü odaklı tasarım ise çok şık
Arkada kullanılan LED stoplar'da sportif görüntüye katkı sağlıyor












   Performans konusunda Seat Leon, VW motorlarının ve yol tutuşunun etkisi ile C sınıfında parmakla gösterilen bir modeldi. FR modeli ise Leon'un performans modeliydi. (Tabi asıl performans modeli Cupra'ydı. Cupra 2.0 litrelik 240 hp üreten apayrı bir canavardı.) Bu yüzden FR standart Leon'a göre daha sert süspansiyona ve daha iyi yol tutuşa sahiptir her zaman. Bu sayede sınıfında daha da iddalı bir yol tutuş ortaya koyuyor. Bir önceki kasada FR modeli ilk başta 2.0 TFSI motor ile 200 beygir güç üretiyordu. Ancak 2011 yılından sonra üretilen FR'lar 1.4 TSI motor ve 125 beygir ile üzdü. Bugün karşımızda olan FR ise 1.4 TSI motorun güncellenmiş versiyonu. 140 beygir güç ve 250Nm tork üretiyor ve FR genlerine göz kırpıyor. Motor zaten bilgiğimiz Volkswagen TSI motoru. Kesinlikle çok başarılı. 0-100 km/s hızlanması fabrika versine göre 8.2 sn ancak daha da hızlı hissettiriyor tork etkisiyle. Direksiyon tepkileri gayet net ve aracın ne yapacağını kestirmek çok kolay. Oturuş pozisyonu sayesinde kendinizi iyice bir spor otomobilde gibi hissediyorsunuz. Aracın en beğendiğim özelliği ise tepkilerinin değiştirelebilmesi. Şöyle ki, dokunmatik ekrandan aracın ayarlarını değiştirebiliyorsunuz. Seat Sürücü Profili adındaki sistem 3 moda sahip; Sport, Normal ve Eco. Sport modunda gaz tepkileri daha sert, direksiyon daha sert ve tepkili iken, normal modda direksiyon ve gaz tepkileri yumuşuyor. Eco modu ise aracı ekonomik olması için iyice dizginiyor. Buraya kadar aslında pek yabancı olmadığımız bir sistem ( Örneğin bu sistemin bir benzeri Alfa Romeo'larda DNA adında mevcut uzun zamandır ). Ancak FR'ın farkı kişileştirilmesi. Her moddan en sevdiğiniz özelliği seçerek kendinize özel bir sürüş stili blirleyebiliyorsunuz. BMW M3 benzeri araçlarda daha gelişmişi olan bu sistemi C sınıfı bir hatchbackde görmek çok heyecan vericiydi. Ayrıca Seat Leon'da dinamik kontrollü diferansiyel kilidi mevcut. Standart diferansiyel kilidindeki gibi çekiş kontrolden çok viraj içlerindeki çekiş kaybını engellemeye yarayan bir sistem bu. C sınıfı bir hatchback'de standart olarak bu sistemi görmek ise baya bir şok etti beni zira bu sistemin virajlardaki olumlu etkisi tartışılamaz.

Performans odaklı kullanım konusunda FR, C sınıfı hatchbackler içinde kült bir otomobil halina geldi
















   Konfor konusuna gelirsek eğer Leon FR performansa daha fazla odaklandığı için sert bir süspansiyona sahip. Aslında darbe emişine başarılı diyebiliriz ancak yinede konforlu denemez. C sınıfı standartlarının altında kalsa da ben rahattım açıkcası. Eğer sert süspansiyon konusunda çok takıntılı değilseniz rahat edeceğinizi düşünüyorum. Ayrıca süspansiyon sessiz çalışıyor belirtmek lazım. Koltukların tasarımı ise bir harika. Desteklerin sizi sıkıca sarması alçak sürüş pozisyonu ile de birleşince kendimi spor bir coupe kullanıyormuş gibi hissettim. Sınıf standartlarında bir iç hacmi var. Diz mesafesi yeterli seviyede. Yol sesi konusunda yalıtım başarılı. Motor sesini alt devirlerde iyi yalıtmışlar ancak üst devirlerde o enfes TSI sesi geliyor ki bence kimse şikayet etmeyecektir :). Yol sesi konusunda ise sınıf standartlarını karşılıyor. Önceki Leon'da en çok şikayet ettiğim konulardan biri olan dirseklik konusu ise yeni Leon'da çözülmüş, konumları iyi ayarlanmış ve rahatlar. Ayrıca dirseklikler hem ileri geri hemde yukarı aşağı ayarlanabiliyor. Debriyajda tatlı bir sertlik mevcut spor his için ancak genel olarak sizi yormayacak bir sertlik bu. Debriyajın kavrama hissini beğendim ayrıca. Viteslerin geçişi ise hafif kemikli*

Koltukları spor otomobil gibi sarıyor sizi














İç içe olan göstergeler çok şık
   Kullanım kolaylığına geldiğimizde ise önceki Leon'da az olan saklama alanları artmış diyebiliriz. Sürücü ve yolcu koltuğu altında bile göz mevcut. Ayrıca iç mekan ergonomiside artmış. Direksiyon normal moda alındığında şehiriçi ve park manevralarına uygun yumuşaklığa geliyor. Göstergeler şık ve sportif bir havada. Yol bilgisayarının kullanımı rahat. Aynı şekilde multimedya ekranının kullanımı basit. Klima kontrolleri sade ve basit. Koltuklar asimetrik olarak katlanabiliyor. Bagajda ise ne yazıkki gerçek yedek lastik yerine ince yedek lastik tercih edilmiş. Keşke gerçek stepne kullanılsaydı zira bu yedek lastiklerle tamirciye kadar gitmek bile bir eziyet. Bagaj hacmi ise 380 lt ile bu sınıfta bir otomobil gayet iyi.








   Güvenlik konusunda ise Leon 5 yıldız kervanına katılmış durumda. Ayrıca güvenlik donanımlarını her pakette standart olarak sunuyor ki baya da geniş bir donanım listesi var. Mesela Dinamik Direksiyon Önerisi denilen bir sistem varki ben bayıldım. Bu sistem sayesinde acil bir durumda direksiyonu yanlış yöne kırmamanız için yanlış yöne kuvvet uyguluyor bu sayede kolay olan yönü yani doğru yönü seçerek kontrolü kaybetmenizi engellemeye çalışıyor. Frenler ise durdurmakta zorlanmıyor. Ayrıca his olarak da spor bir otomobil gibiler.



Full LED farlar çok şık.
Bu 5'' ekran bütün donanımlarda standart
   Donanım konusunda ise Seat 3 pakete sahip. Reference, Style ve FR. Başlangıç paketi olan Reference'da bile Seat cömert davranmış. 5'' dokunmatik ekran standart. USB ve SD kart girişleri standart. Isıtmalı ve katlanır aynalar standart. Test aracımız FR'da ise liste iyice uzuyor. Yağmur ve far sensörü gibi donanımlar dışında performans konusunda da bahsettiğim SEAT Sürüş Profili sistemi bu sınıfta tek. Bu sistem ayrıca araç içi ışıklandırmaya kadar değişiklik sunabiliyor. FR'da standart ses sisteminin gelişmiş hali mevcut ( 8 hoparlör bulunuyor. ) Ayrıca opsiyonel olarak sunulan tamamen LED sistemli ön farlara bayıldım. Sunroof ile beraber paket halinde 3.500TL civarına aldığınız bu sistem çok şık duruyor ayrıca çok başarılı. Aydınlatma konusunu gündüz testi olduğu için deneyemedim ancak xenonlardan daha başarılı olacağına eminim. Ayrıca FR tasarımında bir gelenek haline gelmiş iç ve dış detaylar yeni FR'da da mevcut.






   Kalite konusunda ise Seat baya bir ilerlemiş ve çatısı altında olduğu Volkswagen'den sonuna kadar faydalanmış. İç mekan kalitesi eski Leon'a göre baya bir artmış Golf düzeylerine yaklaşmış. FR'da sunulan ses sistemi çok başarılı. Dokunmatik ekran hem görüntü hemde dokunma hissi olarak çok kaliteli. İşçilik konusunda ise C sınıfı standartlarını zorluyor. C sınıfı bir araç olduğunu düşündüğümüzde kalite konusunda hiçbir problem yok.



   Eğlence faktörüne geldiğimizde ise bu blog için uzun süredir birçok C sınıfı hatchback kullandım fakat en çok eğlendiğim araç buydu. Sürüşü pürüzsüz ve sizi her zaman daha performanslı kullanmaya çağırıyor. TSI motorunda bu duruma katkısı yüksek. Ayrıca sürüşünüze göre aracı kişiselleştirebilme özelliğine bayıldım. Ancak bu araç sakin ve konforlu yolculuklardan ziyade performanslı ve eğlenceli sürüşleri isteyen bir araç. Konfor konusunda sıkıntısı olmasa da direksiyona konforlu ve sakin bir sürüş için oturunca canınız sıkılabilir. Bu araç tamamen C sınıfında safkan bir sürüş otomobili yapmak için üretilmiş.



   Sorunsuzluk konusunda Seat'a olan güvenini en büyük kaynağı Volkswagen olmalıdır. Altyapı konusunda parçaların büyük bir bölümü sınıfının efsanesi kabul edilen Golf ile aynı. TSI motor konusunda önceki yıllarda bazı çekinceler olmuş olsa da karşımızdaki TSI motor Volkswagenin hatalarında ders çıkararak revize ettiği bir model. Kronik sorun konusunda konuşmak için ise çok erken çünkü araç henüz çok yeni. Seatl Leon'un garanti süresi ise 2 yıl olarak belirlenmiş. Bakım aralıkları ise 15.000 km olarak ayarlanmış.



   Maliyet konusuna geldiğimizde ise Leon'un 1.2 TSI motor ve başlangıç paketi ile 42.400 TL'lik bir başlangıç etiketine sahip olduğunu görüyoruz. FR paketinde ise fiyat 50.400 TL'ye fırlıyor. Fiyat benzinli bir C sınıfı için fazla gözükebilir zira bu fiyatlara orta donanımlı bir C sınıfı dizel almak mümkün. Ancak FR'n performans odaklı donanımı ve süspansiyonu ile C sınıfı hatchbackler için rakipsiz olduğunu söylemekte fayda var ( Hızlı Hot-Hach'leri saymıyorum tabiki. Seat Leon'un Hot-Hatch sınıfındaki model Cupra'dır her zaman.) Ben bu donanım ve sürüşe bu fiyatın çok rekabetçi olduğunu düşünüyorum tabi 48.000 TL dolayları çok daha makul ve hak ettiği değer olabilirdi. Yakıt tüketimine geldiğimizde ise TSI motorun tüketimi standart olarak sunulan Start-Stop'un etkisi ile fabrikaya göre şehirçi ortalam 6.4 lt. Eğer gerçek dünyaya döneri ise FR şehir içi sakin kullanımla 8 lt aşmayan bir tüketime sahip ki bence bu parformanstaki bir benzinli için tutumlu bile denilebilir. Bakım ücretlerine geldiğimizde ise 380TL dolaylarında.



   Bu arabayı kimler alır? Seat Leon geniş bir kitleye hitap etse de konu FR olunca araç daha çok sürüşe önem veren aile babalarına, otomobil sürmekten keyif alan bayanlara, üniversiteli gençlere, spor otomobil almak isteyen ancak 4 kapıya ve geniş bir bagaja ihtiyacı olanlara hitab ediyor. Ayrıca öncek Seat Leon sayesinde FR'ın geniş bir hayran kitlesi mevcut. Hatta Seat Leon sahibleri kulüp kurarak toplantılar yapmaya bile başladı. Bu azılı Seat Leon hayranları özellikle geliştirilmiş sürüş, eklenmiş teknolojik oyuncaklar ve şık iç mekan sayesinde yeni Leon'a geçmek için can atacaktır.




Seat 3 kapılı bir Leon'da planlıyor ancak ne zaman Türkiyede piyasaya çıkacağı tam belirli değil














   Ben bu arabayı alır mıyım? Evet diyerek haykırıyorum çünkü bence aracın sürüşü C sınıfındaki en çok eğlendiren sürüşlerden biriydi. Ayrıca tasarımı çok şık ve göz alıcı. İçinde bir sürü teknolojik oyuncak gizli ki Seat Sürüş Profili denen sisteme buradan birkez daha saygılarımı sunuyorum. Ayrıca bir sürü güvenlik sistemi mevcut. Sonuç olarak önceki Seat Leon her ne kadar güzel bir araç olsa da kusurlarıyla acaba dedirtirken Yeni Seat Leon FR kesinlikle mükemmel. 50.000 TL'lik fiyat ise acaba dizel mi alsam diye düşündürüyor fakat eğer dizel gerektirecek bir kullanım yoksa kesinlikle C sınıfında tercih edeceğim ilk araçlardan biridir.



   Seat Leon'la daha yakından tanışmak istiyorsanız Erya Otomotiv'den Altan Bey'in bir çayını için derim. Kendisi Seat Leon FR konusunda daha da fazla bilgiye sahip, okantestetti'de okudum geldim deyin sizden yardımını esirgemeyecek ve sizinle en iyi şekilde ilgilenecektir :) :) Kendisine yardımları için buradan tekrar teşekkür ediyorum



Kemikli Vites Geçişi: Vites geçişlerinin kemikli olması demek vitesi geçiririken hafif bir sertlik olması demektir. Daha çok spor arabalarda bulunur. Vitesler hızlı ve sık değiştirildiği için vitesin geçip geçmediğini anlamakta yardımcı olur sürücüye. Bu yüzden birçok spor otomobilde bu his mevcuttur. Konforoa odaklı otomobillerde ise geişler daha yumuşak ve pürüzsüz şekilde ayarlanmaya çalışılır.


Turbo: motora atmosferik basıncın üzerinde hava vererek yani cebri doldurum yaptırarak daha küçük hacimli motordan daha yüksek güç alınmasını sağlayan, hareketini egzoz gazının dışarı çıkma basıncından alan bir çeşit pompadır. Türbin ve kompresör olmak üzere iki adet pervaneye sahiptir. Türbin egzoz tarafında, kompresör emme tarafında yer almaktadır. Egzoz gazının çıkma basıncıyla dönen türbin aradaki bağlantı milinin yardımıyla kompresör pervanesini döndürür. Bu sayede motor silindirine önemli ölçüde artan bir hava girişi sağlanır.


Düzeltme : Yeni nesil TSI motorlarda 140 beygirlik versiyon supercharger kullanmıyor düzeltmiş olalım. Bu konuda beni uyaran forumdonanımdan _MaxPayne_ ve metomurti rumuzlu arkadaşlara çok teşekkür ederim

   



  

28 yorum :

  1. İncelemeniz güzel olmuş tebrikler.
    Araç hakkında söylenebilecek olumlu yönleri aktarmışsınız. olumsuz olaraksa iç tasarımı söylenebilir. çok dik ve yüksek bir ön konsol tasarlanmış. sürücünün önüne bir set gibi yükseliyor. koltuğu yükselttiğinizde ise ön camın da eğimi nedeniyle yolu gördüğünüz açı azalıyor gibi hissediyorsunuz. aynı tasarımın yeni auris için de söylenebilir.
    Ama buna rağmen yeni leon fiyat/performansı en yüksek c sınıfı araç olarak söylenebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İncelemeyi beğenmenize sevindim. İlginiz için teşekkür ederim.
      Olumsuz olarak gördüğüm şeyleri elimden geldiğince aktardım buna süspansiyon sertliğini örnek verebilirim tekrardan. Olumsuz fakat ben rahattım severim çünkü sıkı fakat tok çalışan süspansiyonları.
      İç mekan konusunda Auris testimde de aynı farklı düşüncelerle karşılaştım. O teste de dediğim gibi ben dik ve sürücüyü saran yüksek kokpitleri severim o yüzden bana olumsuz olarak gelmediğinden belirtmedim hatta çok sevdim :). Tabi sizin yorumunuzdur saygı duyarım zaten tasarım işi sık sık belirttiğim gibi zevkler ve renklere bağlı o yüzden çok girmemeye çalışıyorum. Ancak dediğim gibi dik ve yüksek kokpit tasarımı hoşuma gidiyor çünkü spor bir his veriyor bana
      Son dediğinize ise kesinlikle katılıyorum bence de en iddalılardan

      Sil
  2. bu aracı alacaklar biraz beklesin derim. Çünkü bir önceki kasanın çok gerisinde kaldı bu kasa. Muhtemelen seat bu modelde çok ciddi oynamalar yapacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin görüşünüzdür saygı duyarım. Ancak ben şahsen bu aracın önceki kasanın gerisinde kaldığını düşünmüyorum aksine üstüne çıkmış. Tasarım anlamadında ise özellike önceki kasayı beğenenleri mutulu edemedi ancak büyük kapsamlı bir değişim için çok erken zira satışlarda iyi gittiği için ciddi oynamaların 2 senesi var gibi

      Sil
    2. eski leon sahiplerini yeni leonun daha teknolojik, daha yakışıklı ve daha kaliteli bir otomobil olduğunu kabullenmeleri zaman alacak :)

      Sil
  3. Selamlar.4 yıldır leon 1.4 tsı kullanan biri olarak yeni FR ı yakından inceledim. Bence güzel olmuş ve çok fazla dolu bir araç.tsı motor biraz fazla yaksa da çok keyifli.FR 1.4 140 daha az yakacak gibi duruyor.Ben almayı ciddi düşünenlerdenim.Önyargılı olmadan ciddi incelemek lazım.Ama piyasadaki en alınası 3 araçtan biri Leon FR dır.
    Ö.Lütfi Aksoy

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önyargılı olmamak konusunda katılıyorum. Her otomobile bir şans vermek gerekiyor çünkü üretim teknikleri çok gelişti otomobiller birbirlerine çok yaklaştı. Kendi adıma görüşünüze katılıyorum benimde ilk 3'ümde yer alıyor.

      Sil
  4. Okan bey değerlendirmenizi cok faydalı buldum bu aracın dizel motorlu style modelini de degerlendirirseniz çok memnun olurum teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim :). Dizel motorlu test aracı henüz gelmemişti. Geldiği zaman test edip yorumlarımı ekleyeceğim

      Sil
  5. Okan bey yorumlarınıza saygı duyuyorum ama bazı gerçekleri yazmamanız beni üzdü; ben eski kasa 2012 model 1.4 tsi Leon kullanıcısıyım.
    Yeni kasa sportiflik -karizma-yarış ruhu anlamında eski kasanın çok gerisinde kalmıiştır.Şimdi bunları sıralamak istiyorum.
    1.Leon sportifliğin adı oldu artık; bu da heyecanı ağresifliği,yarış ruhunu ifade ediyor;yeni kasa köşeli daha mütevazi hatlarıyla bu ruh heyecanı kaybederek ; sönmüş bir ruha kendini teslim etmiştir.
    2. Eski kasa arka kapı kollarının üstten açılmasıyla 3 kapı görünümünde muhteşem bir spor görünümünde iken ve/veya ön silicekler yanda iken yeni kasada bunların klasik olması akla mantığa sığıcak şey değildir.Bunun neresi sportiflik? bunun neresi yenilik?

    3. Eski kasadaki arka stopların çekiciliğine özellikle dikkat etmenizi istiyorum.Bu tarz ülkemizde bir alfe romeoda yapıldı birde chevrolet lacetti hb de yapıldı; bakın bu tarz far yapısı kasayı asla eskitmez; nitekim yeni çıkan bir çok modele bakın bu tarzı yakalamaya çalıştılar; peki yeni kasada bu var mı? Hayır...

    4. Bu benim düşüncemdir; bir firma eğer spor model olarak Yeni kasa çıkarıcaksa eski kasa spor modelini aşararak daha heyecan ve spor ruhuyla bunu çıkarmalı; peki seat ne yaptı? yeni kasayı çıkardı, bir bakıyorsunuz eskisinden daha sönük ve mütevazi..

    Dolayısıyle iyiki diyorum tükenmeden sıfır eski kasa Leon almışım; yenisini alanlara ancak hayırlı olsun derim...teşekkürler. FERDİ ÖZTÜRK.

    3. Eski kasada ön silicekler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tasarım konusu birçok kez belirttiğim gibi zevkler ve renklere göre değişir :). Burada da o durum söz konusu sanırım.

      Birçok Leon sahibinden bu tarz yorumlar aldım ancak öncelikle aracı önyargısız bir bir biçimde kullanmanızı tavsiye ederim.

      Aracın dış tasarımında bazı detayları bende beğenmedim örneğin arka kapı kollarının gizli kalması hoş bir detay olabiirdi. Arka tasarımda da size katılıyorum. Ancak aracın önceki kasaya göre sönük ve mütevazi olduğuna katılmıyorum. Hele ki FR'ın öyle olduğune hiç katılmıyorum. Sürüş anlamında gelişmeler söz konusu. Ayrıca Seat Sürüş Profili gibi güzel teknolojik oyuncaklar var.

      İç tasarım konusunda da bence önceki kasanın MPV vari tasarımına göre daha hoş ve sportif durmuş. Ancak dediğim gibi tasarım işi zevkler ve renklere göre değişiyor bana kalırsa özellikle yan tasarımdaki değişikliklerle arka kapı kolunu ve arka farların konumunu saymazsak çok daha agresif bir duruşu var.


      Son olarak size birçok eski kasa Leon sahibineönerdiğim gibi Altan Bey'e gidip bir test sürüşü talep etmenizi tavsiye edeceğim. Önyargısız bir şekilde gibip aracı kullandığınızda mühendislerin bu sefer tasarımdan çok sürüşe odaklandığını fark edeceksinizdir. :)

      Sil
    2. Tabi yanlış anlaşılmasın Altan Bey'e gidin illa diye yönlendirmiyorum en yakın Seat bayisine gidin önemli olan ön yargıların kırılması. Tabi tasarım konusunda diyebileceğim birşey yok yorumunuza saygı duyuyorum

      Sil
    3. Dinamik direksiyon önerisi bile eklenmiş yeni leona millet silecek diyor :) eski leon sahiplerini yeni leonun eskisinden bir kaç gömlek üstte olduğunu kabullenememiş...

      Sil
  6. bugün 1.4 tsi 140 beygir 2008 modelini kullandım.daha önce kia 2011 model 1.6 115 beydir crdi vardı ve opel cdx 2.0 136 beygir vardı bende...daha niceleri...bugün leon da araba kullandığımı hissettim...araba resmen öküz gibi böğürüyordu...yok böyle bir şey...ve soluğu seat tta aldım...test araçları kaza yapmış onun yerine yeni toledo dsg yi kullandım..105 beygir...araç mükemmel..fr yi düşünmek bile istemiyorum...kesinlikle eski leonu aratmayacak...fr ye pazarlık yaptım ve Allah'ın izni ile fr yi alacağım...okan bey tespitleriniz inanın bana yardımcı oldu teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun. Yorumlarımın ve bu test yazılarımın amacı her zaman belirttiğim gibi merak edenlere bilgi vermek ve sizin gibi alacak olanların akıllarındaki soruları gidermek, yardımcı olmak. Bu amaca ulaştığımı duymak çok mutlu etti beni asıl ben teşekkür ederim size :)

      Sil
  7. Öncelikle sitenizi , testlerinizi severek takip ediyorum .Bu aracı bayide inceledim hoşuma gitti : ) şu anda kullandığım araç sizinde eskiden sahip olduğunuz 2009 auris dizel manuel araca sahibim motor performansı ve süspansıyon darbe emişi çok kötü ve sesli çalışıyor fr daki süspansıyon sertliği ve darbe emişini kıyasalamanınızı istiyorum mümkünse acaba aurisin sertliği fr da varmıdır . teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ilginiz için :) . Ama 2 yanlışı düzeltmeliyim. Birincisi Auris eski aracım değil hala kullanıyorum 2. dizel değil benzinli Auris kullanıyorum :). Dize Auris'in motoru zatıf kalıyor katışıyorum. Ayrıca süspansiyon yumuşak olmasına rağmen darbe emişi çok başarılı değil. FR'ın süspansiyonu ise kesinlikle daha sert. Darbe emeişi konusunda ise biraz daha başarılı ama sertlik neeniyle o kadar da rahat edemeyebilirsiniz. Gerçi ben halimden memnundum :)

      Sil
    2. Düzeltme ve kıyaslama için teşekkürler . Takibe devam sizi : )

      Sil
    3. Asıl ben ilginiz için teşekkür ederim. İlginize layık kalmaya çalışacağım. :)

      Sil
  8. Merhaba yazilarinizi okudum ben bu hafta ne arac alsam diye bir bayan olarak karar vermeye calisiyorum.yeni leon mu altea xl tavsiyeniz nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mail adresime daha detaylı yazarsanız geniş bir şekilde yardımcı olabilirim. Mesela bir araçtan neler beklediğinizi sıralayın. İşte konfor, sürüş, iç hacim, yakıt, güvenlik gibi önceliklerin kendinize göre sıralamasını yapın. Leon ve Altea XL çok farklı araçlar. Bu sebepten ötürü öncelik sıralamasını yaparsanız zaten araç kendiliğinden bile ortaya çıkacaktır :) Mailinizi bekliyorum

      Sil
  9. Okan Bey merhabalar, bloğunuzu şans eseri leon fr hakkında arama yaparken buldum. İnanın tespitlerinizin bana çok yararı dokundu. 1997 E39 5.20i kullanıyorum. Tamam komforuna ve dinamiklerine diyeceğim yok fakat artık kesemi zorlamaya başladı yakıt ve parça konusunda. Bu yüzden C segmenti bir araca bakmaya başladım. Yakıt konusunda E39' un altında olacağından eminim. Sonuçta 100 lt de 11,2 lt - 14 lt arasını görmüş biriyim :) Hafta sonu inşallah aracı test etme şansını bulacağım ve inanıyorum ki aracın hatları ve donanımları dışında performansına da hayran kalıcam. Peki bu aracın 2. el piyasası hakkında ne düşünüyorsunuz ? 2 yada 3 sene sonra satmaya kalktığmda çok zarar edermiyim ? Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Okan bey, öncelikle araç hakkında detaylı bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim.İlerleyen dönemlerde 1.6 TDI CR 105hp DSG SC almayı düşünüyorum ancak dizel motor hakkında bilgi göremedim ben. Bu motor seçeneği hakkında düşünceniz nedir? Tavsiye eder misiniz? Son sorum ise, opsiyonlu tam donanımlı bir leon ne kadarlık bir sürede teslim edilir bir fikriniz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yorumlarımla ilgilendiğiniz için. Dizel motor sınıfında çok bğeenilen benimde Leon'da kullanmasam da birçok Volkswagen modelinde denediğim bir motor. DSG ile ilgili bazı şikayetler olsa da genel olarak TDI ile çok iyi uyum sağlıyor. Teslim konusunda ise Erya otomotivden Altan Bey size yardımcı olacaktır ben bu konuda yorum yapamam. Tavsiyem kendisine arayıp sormanız

      Sil
  11. Bilgileriniz çok faydalı olmakla birlikte size yakıt hakkındaki düşüncelerinizi sormak istiyorum sürüşünüz sırasında yakıt tüketimi ortalaması nasıldı bildiğiniz üzere sitelerde ve kataloglarda yer alan yakıt tüketimleri pek gerçeği yansıtmıyor bu konuda bir bilgi verirseniz memnun olurum

    YanıtlaSil
  12. hocam cok yararli bilgiler. rica etsem FR yerine biraz da 5F - Style 1.6 TDI DSG modelinin arti ve eksilerinden soz edermisin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınız için teşekkür ederim. Dizel aracı ne yazık ki test edemedim ancak çok talep var test aracı bulur bulmaz test ederek artı ve eksilerini yazacağım. Saygılarımla

      Sil
  13. Okan Bey Merhaba..Şu an 2010 dizel fiesta kullanıyorum.Yakıt ortalamam 5,5-6,5 lt arası.yani çok memnunum.Yeni Leon FR çok hoşuma gidiyor fakat 2 tane soru işareti var kafamda.Birincisi yakıt diğeri ise yeni leonun multimedya sisteminin neredeyse tavanda olması :) Bu konudaki fikirlerinizi bekliyorum.
    Saygılarımla,

    YanıtlaSil