13 Ocak 2013 Pazar

Farklı bir zevk: Nissan Navara



Test yazılarıma benim en ilgimi çeken otomobillerden biri olan Nissan Navara ile başlamak istiyorum. Öncelikle Nissan Navara hakkında kısa bir bilgi vermek gerekirse; ki gerekir; Navara 2005 yılında üretilmeye başlandı ve şuan piyasa olan makyajlı kasa ise 2010 yılı sonlarında üretilmeye başlandı. Neyse hemen testimize geçelim. Test aracımız Navara 2.5 TDI 4x2 SE Manuel. Araca ilk bildiğimde kendimi yolların hakimi hissettim. Gerçekten müthiş bir duygu. Ayrıca gerçekten de söylediği bir Pick-up dan çok bir SUV havasında bir kabin var. Arabayı çalıştırma vakti geldi. Debriyaja bastım (Artık yeni piyasaya çıkan araçların büyük çoğunluğu çocuk güvenliği için debriyaj veya frene basılmadan çalışmıyor). O da ne kalas gibi. Kavramayı hissetmek güç. Gaz pedalının hissizliği de birleşince kabinin SUV ambiyansından çıkıp Pick-up'a geri dönüyorsunuz. Artık yola çıkma vakti.




   Performans? Motor kesinlikle çok güçlü. 2.5 TDI motor 163 beygir üretiyor. Bu büyüklükte bir motor için küçük ama sıkı durun. Tork 403 Nm. Yani gaza dokunurken dikkat koltuğa yapışabilirsiniz. Gerçekten performanslı. Ancak daha viraja bile gelmeden performans beklemenin saçma olduğunu anlıyorsunuz çünkü şerit değiştirirken bile dikkat gerektiriyor. Yanlış anlamayın kesinlikle tedirgin etmiyor ancak dikkatli olmakta fayda var. Viraja gelince daha da emin oluyorsunuz bu araçla ışıklarda artistlik yapmak mümkün ama sakın ola Sahil yolunda kapışalım S virajında acımam triplerine girmemek gerekir :D . Eminim ki 4x4 versiyonu daha iyi yol tutuyordur ancak arka süspansiyonu makaslı (özetle kamyonet tipi) olan ve yerden fazlasıyla yüksek olan (yaklaşık 1,8 metre) bir araçtan çok bir şey beklenemez o yüzden virajlara dikkat.Çeki demiri taktığınızda ise çekemeyeceğiniz şey yok gibi. 1.5 tonunda üzerinde şeyleri yüksek tork sayesinde rahatlıkla çekebilir. Bu sıradan bir kişi için önemsiz ancak bu aracı ticarette kullanacaklar veya hobi için tercih edecekler buna bayılır.

    Konfor nasıl? İşte orası mükemmel. Arka süspansiyon makas olduğu için sarsıyor ancak yine de diğer makas süspansiyonlara göre baya başarılı yani bir binek otomobile yakın bir hissi var. Bozuk yollarla baş etmekte biraz sıkıntılı ancak sarılmaya hazırlıklı olun. Ses yalıtımı vasat gerçi ben biraz motor sesi duymayı severim dizel olsa bile ancak standart bir kullanıcıyı rahatsız edebilir. Yüksekte olanın verdiği his ise bambaşka. Koltuklar gayet rahat ve uzun yol içinde yeterli. Ön tarafta iç hacim gayet başarılı. Arka koltuk demeye ise dilim varmıyor çünkü tabure gibi dar bir minder ve rahatsız bir pozisyonu var.  Debriyaj can sıkıcı ancak çok sert değil.



   Kullanım kolaylığı dersek eğer? Öyle bir şey yok açıkçası tabi şehir içi için konuşuyorum :D Dik bir yokuştan inerken yolu göremedim uzun bir süre tatlı bir heyecan yaşadım. Ayrıca yan rüzgarlardan çok etkileniyor köprü ve viyadükler sıkıntılı.  Park etmekten ise söz etmek istemiyorum aracın hatları ve büyük aynalar sayesinde nerede bittiğini kestirmek kolay ancak onu bir yere sığdırmak zor. Ancak kimse sizi yolda sıkıştırmaya çalışmaz yani tüm yollar size açık tabi siz aracı sığdırabilirseniz.Ticari araç olması dolayısı ile hız sınırı daha düşük ayrıca 1. köprü de yasak ( gerçi bu yasağı takan yok :D ). Bagaj hacmi ise ......................................................
   







   Güvenlik? Ne yazık ki o da söz konusu değil. Euroncap güvenlik testinden ilk teste yarım (şaka değil gerçekten yarım hani 1/2 olan ) yıldız aldı. Neyse ki 2008 sonrası  3 yıldıza kavuştu ancak 2013 senesinde 5 yıldız almayanı dövüyorlar. Ama bu ticari demeyin Ford Transit Custom , Transit'in yeni modeli kendisi, 5 yıldız aldı oturdu aşağa. Frenlerde bu güç için yeterli değil.Arkası frenler kampana. Bu fren mesafenize çok etki etmese de fren sırasında arkaya dikkat etmeniz gerekiyor demek ki aracın arkası büyük olduğu için olay iyice karışıyor. Kısaca SUV yerine tercih ederken dikkat.



   Donanım derseniz işte onda baya var. Burada saymak gereksiz çünkü sitesinde yeterince bilgi var ancak kısaca bir SUV de olan bir çok şey var deri koltuk hariç. Usb girişi (favori donanımım) var ki bu mükemmel. Ses sistemi kaliteli. Kliması ise iyi ve çabuk soğutuyor.
                                
   Eğlence faktörüne değinirsek bu arabada eğlenmemek gerçekten zor iş. Yükseklik insanın egosunu tavan yapıyor. ses sistemi çok kaliteli ve kendi müziğini rahatça dinliyorsun. Yolda herkes senden kaçıyor yani araç bir yere sığıyorsa orası senindir. Motor çok performanslı gaza bas ve koltuğa yapış. Ayrıca çekişin arkada olması sayesinde küçük drift esintisi yaşayabiliyorsunuz ama daha çok boş yerlerde yaşamanızı tavsiye ederim yoksa kenara çekip bir soluk almanız gerekebilir çünkü kontrolü zor :D. Gözlerse hep aracın ve sizin üzerinizde yani mükemmel eğlenceli bir araç. Cadde de gezmek için güzel ama park etmek için o kadar uzaklaşacaksınız ki taksi ile döneceksiniz Caddeye. 


   Sorunsuzluk? Navara'nın önündeki Nissan amblemi tek başına bir garanti diyebiliriz. Navara içinde belirtilen kronik sorun yok. Ayrıca makyajlı olması da küçük pürüzlerin giderilmiş olması yani daha da sorunsuz olması anlamına geliyor. 3 yıl/100.000 kilometrede ticari amaçla üretilen bir araç olan Navara için gayet iyi.



   Maliyet? Aracın fiyatı 52.672 ancak bu başlangıç. Gerçi donanım öyle lüks ki çok fazla bir şey isteyeceğinizi sanmıyorum. Otomatik isterseniz 7000 TL civarı bir fark ödemeniz lazım ki bu farka değer emin olun. Ben aldı mı en pahalısını alıcam derseniz 76000 TL ye güle güle deme vakti. Parça ve servis fiyatları da tuzlu biraz açıkcası. Ayrıca ticari araç olması sebebiyle her sene muayene ücretinide hesaba katmak gerekiyor. Ama ticari araç olmanın güzelliği vergide ortaya çıkacak merak etmeyin :D. SUV lere tercih edilmesinin en büyük sebeplerinden biri düşük vergi avantajı. En önemli konuyu sona sakladım. Yakıt tüketimi. Merak etmeyin bu araç için gayet makul eğer dikkatli kullanırsanız şehir dışı 8 litre civarı ancak şehir içi 10 litre altını görmek zor. Bu performans ve ağırlıktaki bir araç için tutumlu bile diyebiliriz. 


   Özetle;Nissan Navara çok mükemmel bir araç. Kendisinden beklenmeyecek bir konforu, üst düzey donanımı, ortalama üstünde kalite hissi, koltuğa yapıştıran performans, makul bir yakıt tüketimi ve mantıklı bir fiyat. Bu fiyata sıfır bir Tiguan alabiliyorsunuz tabi boşline (donanım rezaletin Volkswagencesi) olarak. Ayrıca bu güzelim motor yerine 1.4 122 lik TSİ var yani benzinli. ANCAK zayıf olan güvenliği en büyük handikapı. Çevremize bir sürü Navara görüyoruz ancak şu güvenlik olayını halletseler emin olun peynir ekmek gibi satar hatta olum bu Navara'yı Kızılay dağıtıyor galiba gibi muhabbetleri duymak içten bile değil. Tabi herşey toz pembe gibi gözüksede unutmayalım bur bir ticari araç kullanımı bir binek SUV kadar rahat değil. Bu araç biraz berjer koltuk gibi. Rahat ancak bir TV koltuğu değil. Ama kendine has bir duruşu ve ilgi çeken özellikleri var



   Bu arabayı kimler alır?SUV almak isteyen ancak çok para dökmek istemeyen, farklı görünmek isteyen kişiler alır. Hobi için alacakları 4x4 e yönlendiriyorum. Ancak onun dışında 4x2 gayet yeterli hem de daha ucuz ve tutumlu. Ticari olarak alınır mı. Biraz zor çünkü maliyeti fazla ancak butik işletmeler için mantıklı. Navara ilgi çekeceği için üzerine yazılan reklam daha albenili olabilir. Ben alır mıyım? Kesinlikle evet eğer cebimdeki para 52.600 TL ise alırım ancak güvenli nedeniyle biraz tedirgin kullanırım biri bana çarpmasın diye dua ederek sürerim :D

4 yorum :

  1. Güzel yazmışsın.Emeğine teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim

      Sil
    2. Kardes bu aracin arka koltuklari nasil yatiyor bi tarif edermisin

      Sil
    3. Otomatik mi manuelmi okan

      Sil