Bu hafta yine yenilikler peşinde koştum ve Skoda Octavia'yı konuk aldım sizler için. Octavia ilk olarak 1996 yılında Volkswagen Golf platformu temel alınarak piyasaya çıktı. Bu model Avrupa'da 2004 yılına kadar satışa sunuldu ve ardından 2. nesil Octavia çıktı yine VW baz alınarak. Ancak ilk nesil Octavia Hindistan Yunanistan gibi ülkelerde ve bazı balkan ülkelerinde bir süre daha satışta kaldı yeni nesil ile birlikte. 2. nesil Octavia ise bu yıl sonunda yerini 3. nesile yani yeni Octavia'ya bıraktı. Yenilenen yüzü ve anlayışı ile Skoda C sınıfındaki rekabete güçlü bir Octavia modeliyle giriş yaptı. Lafı daha fazla uzatmadan teste geçelim. Aracımız 1.6 TDI CR motorlu Elegance donanımlı DSG şanzımana sahip bir model.
Tasarım konusunda Octavia Skoda'nın yenilenen yüzüne uyun sağlamış. Genel olarak önceki nesil Octavia'lar gibi iddalı bir tasarım yerine sade bir tasarım tercih edilmiş. Uçlarda bir tasarım olmadığı için beğenmeyen sayısı az ancak çok güzel olmuş diyende yok pek. Skoda için artık gelenek halina gelen Liftback tasarımı yeni Octavia'da da devam etmiş. Bence çok şık olmuş. Farlardaki led gündüz farlarını ise beğenmedim, çok aşağıda konumlandırılmış hani sanki sanayide yapılmış gibi duruyor. İç tasarıma geçtiğimizde ise sadelik anlayışının sürdüğünü görüyoruz. Şık,sade ve göz yormayan bir tasarımı var.
Performans konusunda ise Skoda Volkswagen mühendisliğinin meyvelerini yiyor. Bir VW motoru olan 1.6 TDI 105 beygir ve 250 Nm tork ile yeni çıkan birçok 1.6 litrelik dizele göre kağıt üstünde düşük güce sahip gözükse de VW'in mühendislik başarısı sayesinde güç yere çok iyi aktarılıyor ve performans değerleri gayet iyi bir hal alıyor. Örenğin Octavia'nın DSG ile 0-100 km hızlanması fabrika verisine göre 10.9 sn. Ayrıca ara hızlanmaları 7 ileri DSG'nin olumlu katkısı ile beraber çok iyi. Gaz tepkisi ise çok iyi ayarlanmış. Ancak Octavia'lar hatta genel olarak Skoda modelleri VW grubunda konforu temsil eden araçlardır. O yüzden yol tutuşu daha çok konfor konusuna odaklanmış. Tabi konfor konusuna odaklandı diye hiç performans tadı yok diyemeyiz. Araçta motorun hakkını verebilecek kadar tatlı bir tutuş var. Ara ara keyiflendirebiliyor sizi. Ayrıca net olan direksiyon tepkilerini de çok sevdim. Özellikle VW'den tanıdığımız elektronik difransiyel kilidi sayersinde virajlarda yön değiştirme konusunda gayet iyi. Tabi Octavia sınıfının üst seviyelerinde gezinse de ana amacı konfor olduğu için zaman zaman sizi mutlu edemiyor. Ama yine de güvenliği elden bırakmayan bir yapısı var. Ayrıca standart ESP bu tarz zorlanmalarda imdadınıza yetişecektir.
Konfor konusu ise söylediğim gibi Skoda'nın asıl meziyeti. Araç gerçekten de çok konforlu bir süspansiyona sahip. Sınıf seviyesinin üstünde desek yalan olmaz. Ancak beklemediğim derecede sesli çalışıyor. Özellikle şehiriçinde şöförlerin kabusu olan kauçuk tümseklerde çok fazla ses çıkardı beklediğime göre. Bunu yakıştıramadım bu konforlu araca. Ayrıca 120 km/s civarından itibaren biraz lastik sesi alıyor. Gerçi bu ses daha yumuşak bir hamurlu lastik alınarak azaltılabilir bir seviyede ancak bu da Octavia'ya yakıştıramadığım bir konu oldu. Rüzgar sesi ve motor sesi konusunda ise yalıtım gayet iyi. Koltuklar gayet rahat. Dirsekliklerin konumu iyi ve bir VW grup klasiği olarak orta konsoldaki dirseklik hem ileri geri hem yukarı aşağı ayarlanabiliyor. DSG'nin vites geçişleri ise hissedilmiyor, çok iyi ve pürüzsüz.
Bagajdaki priz girişi ince bir detay |
Bagaj hacmi sınıfına göre baya bir geniş |
Sıradan ve tanıdık göstergeler |
Isofix bağlantılarını ayarlayarak çocuk koltuğu yerleştirmek çok kolay |
Güvenlik konusunda ise Octavia 5 yıldız alarak şaşırtmıyor. Ayrıca bütün güvenlik önlemlerini standart sunarak gülümsetiyor. Sadece hava yastığı ve ESP ile sınırlı kalmayan daha önce Seat Leon testimde de bahsettiğim direksiyon yönlendirme tavsiyesi gibi yenilikçi ve çarpışma önleyici sistemlere de sahip. Mesela Hidrolik Fren Asistanı adındaki sistem sayesinde fren pedalına basma hızınıza bakılarak ABS'nin devreye girme durumu ve fren hidroliği basıncını ayarlıyor bu sayede acil durumda siz fren pedalına tam basana kadar araç zaten frene tam olarak basılmış gibi tepki verebiliyor. Frenlerden devam edersek fren hissi gayet iyi. Aracı durdurmakta sorun yaşamıyor frenler ayrıca stabil ve güvenli bir şekilde fren yapıyor.
Donanım konusunda ise gece ile gündüz kadar birbirinden farklı 2 seviyeye sahip. Başlangıç olan ambition ne kadar boş bir paketse Elegance paket de bir o kadar dolu ve eksiksiz. Ambition pakette USB ve Aux girişi, ısıtmalı aynalar gibi artık kanıksanmış özellikler var. Ancak her ne kadar boş bir paket desem de Start-Stop ve fren enerjisini geri kazanım sistemi gibi yenilikçi özellikler standart. Elegance'da ise yağmur, far sensörleri, bel destekli ön koltuklar, dokunmatik ekranlı eğlence sistemi, hız sabitleyici gibi donanımlar mevcut. Bu sınıftaki bir otomobil için gayet yeterli donanımlara sahip. Ancak bu kadar uç 2 donanım yerine araya bir donanım paketi daha sıkıştırılabilirdi bence. Bluetooht bağlantı sisteminin opsiyon olarak bile sunulmaması ise şaşırttı. Ayrıca kullanım kolaylığında da belirttiğim gibi bu araca otomatik bagaj kapama sistemi gerekli, en azından opsiyon olarak sunulmalıydı.
Gelenekselleşen USB Aux ikilisi Octavia'da da mevcut |
Kalite konusunda ise yine Volkswagen esintileri görünüyor. Özellikle ortak kullanılan parçaların fazlalığı Skoda'ya yarıyor. Genel malzeme ve işçilik kalitesi konusunda ise kardeşi olan Volkswagen Jetta'ya yakın. Sınıf standartlarının ise üzerinde. Ses sistemi ve klima kaliteli ve iyi çalışıyorlar. Genel olarak kalite hissi gayet iyi.
Bagaj kapağını kapatmak biraz zor |
Eğlence faktörüne geldiğimizde ise genel olarak Octavia iyi bir motor ve şanzıman ikilisine sahip olduğu için yolda keyif veriyor. Ayrıca standartların üstündeki yol tutuşuyla birlikte performans arayanlara hafif tatlar verebiliyor. Ancak Skoda genel kimliğini bozmuyor ve bu araçta da konforlu sürüşlerin daha eğlenceli olacağını gösteriyor. Biraz fazla gelen yol sesi eğlencenize gölge düşürmek istese de kaliteli ses sistemi size yardımcı oluyor ve konforlu sürüşünüze destek oluyor.
Sorunsuzluk konusunda Skoda Octavia Volkswagen genleriyle güven veriyor. Yenilenen DSG sistemini kullandığı için herhangi bir DSG sorunu olacağını düşünmüyorum. Kronik bir sorun konuşmak için ise çok erken. Garansi süresi ise 2 yıl olarak belirlemiş.
2. Nesil Octavia (Makyajlanmış hali) |
İlk Nesil Octavia |
Maliyet konusuna geldiğimizde ise baz donanımlı 1.2 TSI motora sahip başlangıç modeli 45.490 TL. Dizel için sie başlangıç fiyatı 53.000 TL civarında. DSG eklettiğinizde ise başlangıç fiyatı 57.990 TL'yi buluyor. Gelen olarak sınıfındaki rakiplere baktığımızda Renault Fluence dizel (90 beygirlik versiyon) 51.000 TL'den Focus dizel ise 55.000 TL'den başlıyor. Kardeşi Volkswagen Jetta ise 57.900 TL'den başlıyor. Bu bilgilerle baktığımızda sınıf içinde rekabetçi bir fiyata sahip diyebiliriz. Yakıt tüketimi konusunda ise Start-Stop sisteminin de desteği ile araç fabrika versinie göre şehiriçinde 4.6 litre tüketiyor. Geliştirilmiş 7 ileri DSG'ye sahip modeller manuel vites modellerle aynı tğketim değerlerine sahip. Test sırasındaki tüketimlerime de dayaranarak ayağınıza hakim olduğunuzda 5 litrenin altına inmek çok kolay diyebilirim. Bakım ücretleri ise 300TL ile 400 TL arasında değişiyor.
Bu arabayı kimler alır? Bu otomobilin aile otomobile isteyenler, konforlu bir C sınıfı otomobile binmek isteyenler, Volkswagen kalitesine güvenen fakat C sınıfı bir otomobil alırken Volkswagen'in fiyat politikasını aşırı bulanlar, C sınıfı ancak konfora odaklanmış bir otomobil isteyenler, hem bir hatchbackin pratikliğini hemde bir sedanın geniş hacmini aynı otomobilde bulmak isteyenler, orta yaş düzeyindeki babalar tarafından tercih edeceği düşünüyorum. Ayrıca düşük kullanım maliyetleri ve geniş hacmiyle filoların yeni gözdesi olmaya aday gibi gözüküyor.
Daha geniş bir Octavia bekleyenler yıl sonuna doğru Combi versiyona kavuşacaktır. |
Farklı bir Octavia isteyenler ise Scout versiyonu beklemeli. |
Ben bu arabayı alırm mıyım? Eğer geniş bir aileye sahip olan bir baba olsaydım kesinlikle alırdım. Ancak üniversiteli bir gencin tercih edeceği bir otomobil değil o yüzden almazdım. Ancak ailemize bir otomobil alacak olsaydık babama önereceğim otomobillerin başında geldiğini söyleyebilirim. Çok başarılı ve sınıfınra farklı bir yere sahip bir araç olmuş. Tek sıkıntısı kabine gelen yol sesi ve sesli çalışan süspansiyon diyebilirim.
Bu detaylı testte bana yardımcı olan Erya Otomotiv'den Altan Bey'e teşekkür ederim buradan. Seat Leon testimde belirttiğim gibi Altan Bey' gidip okantestetti'de okudum birde kendim göreyim istedim dediğinizde sizinle en iyi şekilde ilgileneceğine eminim.
Not: Yeni Nesil Octavia'nın RS modelini heyecanla bekliyorum :)
Dip not : Daha önce sorulduğu için belirteyim. Altan Bey herhangi bir yakınım değil :). Testler için birçok bayi gezdiğimden birçok kişi ile tanışıyorum ancak Altan Bey en çok yardımcı olan ve en fazla bilgiye sahip olanlardan biri olduğu için kendisini size tavsiye ediyorum. O yüzden her otomobil testimde böyle tavsiyeler göremezsiniz.
Okan Bey testlerinizin neredeyse tamamını inceledim ve beğendim. Acaba mercedes cla 200 amg de test edermisiniz. Testleriniz de kolaylıklar dilerim... İyi günler...
YanıtlaSilBeğenmenize sevindim :) . En yakın zamanda test edeceğim. Aslına bakarsanız bende çok merak ediyorum ve Mengerler'den haber bekliyorum CLA için. Size de iyi günler :)
SilHızlı cevabınız için çok ama çok teşekkürler.
YanıtlaSilNe demek :). Sitenin daha iyi olması, sizleri daha çok memnun etmesi için sürekli çalışıyorum
Siltestlerinizi çok yakından takip ediyoruz , aslında ben sizden skoda rapid testi bekliyordum , octavia testide çok faydalı oldu , bir ara skoda rapid testi yaparsanız memnun kalırız.... kolay gelsin...
YanıtlaSilÇok teşekkür ederim :). İlginize layık kalmak için çalışıyorum. Aslında öncelik Rapid'in olmalıydı haklısınız. İlk fırsatta Rapid testini gerçekleştireceğim.
SilGüzel ve tarafsız bir inceleme olmuş. Rapid testini de bekliyoruz. tabii küçük bir rapid-octavia karşılaşırması da. Teşekkürler.
YanıtlaSilBeğenmenize sevindim :). Yukarda da dediğim gibi ilk fırsatta Rapid'i de test edeceğim
SilGüzel bir inceleme olmuş. Teşekkürler.
YanıtlaSilBeğenmenize sevindim :). Asıl ben teşekkür ederim ilginiz için
SilYine tarafsız ve güzel bir inceleme olmuş. Elinize sağlık. Anladığım kadarıyla aracın izolasyonunu pek beğenmemişsiniz. Önceki testler arasında yeni Leon da vardı. Her iki aracı kıyasladığınızda motor yol ve süspansiyon sesi olarak nasıl bir değerlendirmede bulunursunuz?
YanıtlaSilBeğenmenize sevindim :). Çok teşekkürler. Evet aracın izalasyonu konfora odaklanan bir araca yakışmamış. Seat Leon'un izolasyonunu daha çok beğendim.
Silokan bey ses yok ne zamandır , yeni testleri bekliyoruz , rapidi özellikle bende çok merak ediyorum , kolay gelsin.
YanıtlaSilVallaha ne deseniz çok haklısınız bu aralar siteyle çok ilgilenemedim malum üniversitelerin final dönemi. Ama merak etmeyin bu hafta itibariyle siteye bomba gibi dönüyorum :). Hiçkimsenin tam anlamıyla yapamadığı bir testi gerçekleştirdim en kısa zamanda sizlerle paylaşacağım. Rapid'i de bir aksilik olmazsa ay sonunda paylaşmış olacağım :) İlginiz için de ayrıca teşekkür ederim mahcup hissettim kendimi :)
Sildeğerlendirmeleriniz çok güzel olmuş skoda octavia 1.6 otm dizel almayı vw jetta 3 ayda geliyor diye düşünüyorum ama izolasyonda bu kadar sıkıntı varsa jettayı beklemelimiyim.teşekkür ederim
YanıtlaSilÖncelikle değerlendirmemi beğenmenize sevindim :) .Ben biraz yol sesi konusunda takıntılı olduğum için biraz üzerinde durduğum bir konu. Çok rahat ve konforlu ama sanki bilerek yol sesini biraz eklemişler gibi yoksa gerçekten Jetta'ya çok yakın hatta daha fazla konfor odaklı. Ancak size alın ya da almayın diyemem takdir edersiniz ki :). Onun yerine tavsiyem en yakın Skoda bayisine gidip kendiniz test etmeniz. Eğer imkanınız varsa Er-ya otomotivden Altan Bey'e de uğramaya çalışın. Bir aracı size satmaya çalışmaktan önce aracın eksiğini artısını size sunmayan çalışan biri o yüzden tavsiye ederim
Sildsg şanjımanların geçmişte kronikleşmiş bir arızası var bu arızalar giderildimi, dsg kullanan araba üreticileri bir açıklama yapmıyor, yalnız kullanıcıların aklında şüphe kalıyor,
YanıtlaSilMerhaba Okan Bey, Octavia ile ilgili bu güzel bilgi paylaşımı için teşekkür ediyorum. Çok kısa ve net bir soru sormak istiyorum. Octavia ve jetta arasında tercih yapmak zorunda olsaydınız hangisini tercih ederdiniz? Tercihinizi 2. El değerlerini de gözeterek yapın lütfen :)
YanıtlaSilmerhaba Okan bey,7.nesil golf testide yaparsaniz zevk ile okurdum.simdiden tesekkurler.
YanıtlaSilmustafa Bey emin olun bende çok istiyorum o testi ancak hala uğraşıyorum teste çıkabilmek için
SilYa birazda arabanın eksilerini söyleyin... ben kısaca özetleyim YENİ OCTAVİA TAM BİR HAYAL KIRIKLIĞI... Çünkü araba çok savurkan hemen savuruyor güven vermiyor bunu hem kendim test ettim hemde skoda bayisi kendisi itiraf etti. aracın koltukları berbat bildiğiniz sünger skoda milleti kerizmi zannediyor anlamıyorum... eski kasa cok ama cok daha iyidi...
YanıtlaSilHer türlü eleştiriye açığım ancak gördüğüm eksileri söyledim. Örneğin yol sesinden bahsettimö ve bu byük bir eksiydi. Ayrıca konfora odaklı bir yol tutuşu ve sürücü olduğundan da bahsettim. Görüşlerinize ve eski aravı daha çok beğenmenize saygı duyuyorum ama urada hiç eksi yönlerden bahsetmemişim sadece arabayı övmüşüm gibi konuşmanızı kabul etmem mümkün değil
Silskoda polastra jetta ve corolla hangini almamı tavsiye edersiniz kararsız kaldım
YanıtlaSil